Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

sportbril voor smal gezicht

nikkib
Forum-lid

Gebruikersavatar nikkib 21 okt 2011 13:50

Ondanks dat er wordt aangegeven dat Oakley afvalt vanwege het type glazen wilde ik nog even laten weten dat ik de Oakley enduring edge heb (met glazen op sterkte). Ik heb ook een smal hoofd en moest lang zoeken naar een passende bril, maar nu heb ik een fantastische bril die goed bij mijn hoofd past.
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

ReneeB
Forum-lid

ReneeB 21 okt 2011 16:43

nikkib schreef:Ondanks dat er wordt aangegeven dat Oakley afvalt vanwege het type glazen wilde ik nog even laten weten dat ik de Oakley enduring edge heb (met glazen op sterkte). Ik heb ook een smal hoofd en moest lang zoeken naar een passende bril, maar nu heb ik een fantastische bril die goed bij mijn hoofd past.
welk model heb je nikkib?
ik zit zelf te denken om een Oakley M frame te kopen

Bar, misschien is de zogenaamde "Asian Fit" iets voor jou?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2011 17:48

Ze schrijft dat ze een Enduring Edge heeft. Overigens nog nooit ergens in een test gezien dat de UV bescherming van Oakley niet deugde.

Asian fit is niet smaller dan een gewone Oakley, hij staat alleen anders op je neus.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 24 okt 2011 07:14

Selev heeft een bril voor smalle hoofden de serie S5 en is verkrijgbaar in 3 kleurstellingen.
Deze brillen hebben echter wel zelf kleurende glazen

Grtz; mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

ReneeB
Forum-lid

ReneeB 24 okt 2011 12:26

amclassic-fan schreef:Ze schrijft dat ze een Enduring Edge heeft.
Pardon, misschien moet ik niet te lang meer wachten met die nieuwe bril... :lol:
amclassic-fan schreef:Asian fit is niet smaller dan een gewone Oakley, hij staat alleen anders op je neus.
En nogmaals pardon, dit wist ik niet :oops:

rivosports
Forum-lid

rivosports 28 okt 2011 20:43

Bar schreef:Ik ben ondertussen bij verschillende zaken geweest. De bril van Rudy Project die voor mij geschikt zou zijn qua beschikbare lenzen en toepasbaarheid is te breed, dus dat gaat 'm niet worden. Uvex heeft één model wat geschikt zou kunnen zijn, maar die hadden ze weer niet bij de winkels waar ik kwam. De Tifosi en Oakley zonnebrillen zijn niet geschikt voor op de gletsjer, dus valt ook af. Alpina heeft gletsjerbrillen en sportbrillen, maar geen model waar beide gecombineerd kunnen worden.
Eén verkoper wist me te vertellen dat er nog een geschikt adidas model voor me zou zijn, maar die heb ik nog niet gepast.
Bedankt voor het meedenken tot zover, als ik wat gevonden heb laat ik het weten.
Grappig dat je zegt dat Rudy Project wel geschikte lenzen voor de gletsjer heeft terwijl Tifosi ze niet zou hebben. Er zijn namelijk een aantal overeenkomsten tussen RP en Tifosi. Als je je keuze hebt gemaakt, is het misschien alsnog de moeite waard je daarin te verdiepen.

peter30
Forum-lid

peter30 31 okt 2011 11:39

SH+ heeft ook varianten voor een smal gezicht. Dit zijn de SF varianten, je zou eens contact op kunnen nemen met de volgende shops.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/endu ... ID=1341005" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wielerland.nl/shop/fietsbril ... s_hash=V30" onclick="window.open(this.href);return false;

Bar
Forum-lid

Gebruikersavatar Bar 02 nov 2011 11:18

mda1 schreef:
amclassic-fan schreef:Waarom zijn Oakley brillen niet geschikt voor op een gletsjer, naast het M-frame hebben ze nog tientallen andere modellen.
Vanwege het type glazen wat je nodig hebt om het licht op die hoogte, en met die reflectie van de sneeuw goed te filteren. Je hebt bijzonder goede UV-A en UV-B filters nodig, en als dat type lenzen niet geleverd wordt door Oakley, dan ga je je ogen beschadigen op hoogte...
Je hebt op de gletsjer categorie 4 filtering nodig. Oakley heeft geen cat. 4 lenzen, dat is echt iets specifiek voor de bergsport en daar richten ze zich niet op. Je mag bijv. met cat. 4 lenzen ook niet autorijden, omdat de lichtfiltering te sterk is voor gewoon gebruik. Daarnaast moet een gletsjerbril echt strak om je hoofd sluiten, anders heb je nog last van de sterke straling van onderaf of opzij.

Maar iig bedankt voor het meedenken allemaal. Ik heb nog niets gekocht, maar denk dat het deze gaat worden als hij echt goed zit. Het randje wat om de bril zit kan er af, je kan alle soorten lenzen erbij bestellen die je wilt en je kan ook nog de poten vervangen door een elastische band, handig met skiën.

Afbeelding

ridefreeordie
Forum-lid

Gebruikersavatar ridefreeordie 09 nov 2011 11:17

Loop eens binnen bij Bever en probeer daar wat modellen van Julbo. Dat merk had/heeft ook wat smallere rondom aansluitende modellen (Reflex meen ik)
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

Bar
Forum-lid

Gebruikersavatar Bar 29 nov 2011 22:24

ik heb de bril aangeschaft waar ik het over had in het vorige bericht. Nog niet mee gefietst, maar ben er zonder hem gebruikt te hebben al blij mee. Hopelijk blijft het zo ;)

Plaats reactie