Trainen bij lagere temperaturen
Inderdaad
In de zomer trouwens ook. Ik heb snelheid eigenlijk nooit in beeld staan. Snelheid is namelijk een gevolg, geen doel. Aan het eind van de training kijk ik wel even wat 't gemiddelde was, maar de kruissnelheid boeit me niks.
Ik rijd altijd op hartslag en cadans; snelheid is een afgeleide, ik heb er weinig moeite mee als die in beeld staat.
Fietsen vind ik 100* leuker dan op de Tacx!
@livolivius: ik denk overigens dat er meer aan de hand is, dan alleen het verwarmen van het lichaam wat je gemiddelde verlaagt. Er is zoveel goede kleding tegenwoordig, en toch ga je zachter.
Ik denk aan:
- meer tegenwind in de winter
- uit koude lucht gaat gasuitwisseling trager (zuurstofopname)
Fietsen vind ik 100* leuker dan op de Tacx!
@livolivius: ik denk overigens dat er meer aan de hand is, dan alleen het verwarmen van het lichaam wat je gemiddelde verlaagt. Er is zoveel goede kleding tegenwoordig, en toch ga je zachter.
Ik denk aan:
- meer tegenwind in de winter
- uit koude lucht gaat gasuitwisseling trager (zuurstofopname)
- robbebopper
- Forum-lid HC
Hallo! Wat is dan het doel van een RACEfiets? Dan kun je net zo goed op je ouwe omafiets op pad gaan.geer schreef:Oeh, zou ik niet kunnen. Ik vind snelheid gewoon leuk om te zien, ook in de winter. Bij een saaie, lange koude training is de snelheid het enige wat me soms een beetje afleiding geeft.
Maar idd, snelheid is geen doel...
Ik moet inderdaad bekennen dat ik snelheid belangrijk blijf vinden, ook in de winter. Ik accepteer inmiddels dat ik rustig aan moet doen met mijn hartslag omdat ik weinig snelheidwinst haal uit een veel zwaardere training.
's zomers wissel ik lagere duurtrainingen van 100 tot 120 kilometer af met snelheidstrainingen van maximaal 60 kilometer,
Heeft er denk ik ook mee te maken dat dit mijn eerstejar op een carbon racer is en ik hiervoor een sport hybride had (en nog heb voor de winter).
's zomers wissel ik lagere duurtrainingen van 100 tot 120 kilometer af met snelheidstrainingen van maximaal 60 kilometer,
Heeft er denk ik ook mee te maken dat dit mijn eerstejar op een carbon racer is en ik hiervoor een sport hybride had (en nog heb voor de winter).
Je hebt een puntrobbebopper schreef:Hallo! Wat is dan het doel van een RACEfiets? Dan kun je net zo goed op je ouwe omafiets op pad gaan.geer schreef:Oeh, zou ik niet kunnen. Ik vind snelheid gewoon leuk om te zien, ook in de winter. Bij een saaie, lange koude training is de snelheid het enige wat me soms een beetje afleiding geeft.
Maar idd, snelheid is een doel...
-
eelcoz
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is het doel om te gaan trainen zodat je die hogere snelheden kan halen...robbebopper schreef:Hallo! Wat is dan het doel van een RACEfiets? Dan kun je net zo goed op je ouwe omafiets op pad gaan.
Gezelligheid kent geen tijd