Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat doet de gemiddelde racefietser in de winter ......

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 okt 2011 21:27

Jeroen Vermeeren schreef:Deze week nog mooi de laatste uurtjes zonlicht meepakken voordat zo de klok een uur wordt teruggedraaid. Vanaf volgende week in de weekenden minimaal 1x een flinke rit van 80-100 km wegtrappen. Doordeweeks zal de Tacx zo'n 2x voor 60-90 minuten gebruikt worden. Heb de training DVD'tjes al van Zolder gehaald.. :)

Al met al lees ik veel reacties dat er aardig doorgereden wordt in de winter. heb het idee al eens eerder gepost onder 'toertochten', maar is het geen leuk idee om een serie forumritten deze winter te organiseren in het midden vh land ofzo? Ik zou het zelf leuk vinden om de aanstaande maanden in de weekenden met een groep verder te trainen en te genieten! Laat maar horen wie daar nog meer voor in is, ik zal er sowieso bij zijn!!
Lijkt me best geinig een winterforumrit. als het tijdstip schikt doe ik graag mee.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 25 okt 2011 22:36

Leuk - ben voor :)

Weet nog wel een mooie route over de Utrechtse Heuvelrug incl Amerongse Berg, start in Amersfoort centraal in het land. Een deel van de AGR 365 pakken is ook leuk natuurlijk. Enfin, zo zal iedereen wel z'n rondjes hebben ;)

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 26 okt 2011 12:01

Ik merk het wel als ik een winter weinig heb gedaan. Deze winter wil ik er echt voor gaan dus het aantal trainingen wordt opgevoerd. maandag spinning, dinsdag schaatsles, als ik zin heb woensdag weer spinning en donderdag Bodyshake (core stability). Verder elke dag met de fiets naar het werk, is toch ook weer 2x goed een half uur. Ik ga proberen elk weekend een ritje te maken, dat varieert dan van een MTB toertocht, vossenjacht met de club, racefiets of gewoon gezellig met Mr. Bibske 50km peddelen. Het spinnen is eigenlijk de enige echt intensieve training, al de rest is gewoon lekker bezig zijn wat hopelijk resulteert in een goede basisconditie. Het gaat mij erom dat ik er lol in heb, dan kom ik die maanden wel door. Owja, ik heb ook een Tacx staan maar daar wil ik zo min mogelijk op gaan, enkel als er echt geen alternatief is op de sportschool.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 26 okt 2011 12:59

Wat heeft iedereen toch tegen de tacx (maar er wel een hebben staan?). Nee Spinning. Daar word je lekker vrolijk van. Naast zo'n zweterige dikbuik in een drie maten te grote Rabo-outfit. Tering herrie op de achtergrond een schreeuwlelijkerd op de voorgrond. Een slecht verlichte zaal (alleen de discobol mist nog).

Doe mij DAN maar een Tacx shizzle, lekker thuis, CCR op de I-Pod!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 okt 2011 13:00

Ik heb thuis een spinner dus dat verandert de zaak :D

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 26 okt 2011 13:01

havana schreef:Ik heb thuis een spinner dus dat verandert de zaak :D
Briljant! :D

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 okt 2011 15:27

Ik ga altijd met een groepje wielrennende vrouwen mee, erg grappig en je hebt nog wat om naar te kijken. ;)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 26 okt 2011 20:03

In het weekend naar buiten op de racefiets (mits geen sneeuw of heul glad), door de weeks binnen op de tacx of een spinlesje. Nooit ED op de tacx, altijd intervallen. Dan schiet de tijd ook goed op.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 27 okt 2011 09:23

geer schreef:Wat heeft iedereen toch tegen de tacx (maar er wel een hebben staan?). Nee Spinning. Daar word je lekker vrolijk van. Naast zo'n zweterige dikbuik in een drie maten te grote Rabo-outfit. Tering herrie op de achtergrond een schreeuwlelijkerd op de voorgrond. Een slecht verlichte zaal (alleen de discobol mist nog).

Doe mij DAN maar een Tacx shizzle, lekker thuis, CCR op de I-Pod!
Spinning is op een vast moment, de Tacx is voor mij soms wat te vrijblijvend terwijl ik bij spinning wat gemotiveerder ben. Ik moet wel toegeven dat het heel erg afhangt van wie de les geeft, toen ik begon met spinnen hadden we een superlekker ding als instructeur. Tja, dat motiveert toch beter dan thuis in je eentje :)
Het in groep sporten motiveert mij ook om net dat ietsje extra moeite te doen, alleen op de Tacx is wel goed om karakter te kweken :)
Owja, die zweterige dikbuik in rabo outfit zie ik bij ons nooit hoor, volgens mij ben ik de enige op de sportschool met een racefiets! Laatst had ik een fietsshirt aan en ik werd als een soort van alien beschouwd...

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 27 okt 2011 09:39

Voor mij is binnen sporten ook niet het leukste wat er is, ben liever buiten. Ook spinning is niet mijn grootste hobby, maar aan de andere kant is bij ons de muziek nog best goed en schreeuwt onze instructrice niet al teveel(daar heb ik ook een hekel aan). Ik heb op zich niets tegen een tacx, maar heb er nog niet het geld voor over om er een te kopen. Ben sowieso lid van de sportschool en dan kost me de spinningles niets extras. Daarbij zweet ik liever op de spinningfiets van de sportschool dan op mijn eigen fiets.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 27 okt 2011 10:39

thestudent schreef:Ik ga altijd met een groepje wielrennende vrouwen mee, erg grappig en je hebt nog wat om naar te kijken. ;)
Waar en wanneer???? ;)
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

martijnm
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2010 11:57

martijnm 27 okt 2011 11:00

geer schreef: Tering herrie op de achtergrond een schreeuwlelijkerd op de voorgrond. Een slecht verlichte zaal (alleen de discobol mist nog).
Hebben ze bij jou in de sportschool niet eens een discobol? ;)

3 a 4x pw woonwerk a 40 km
weekend bij redelijk weer een langere rit..
2x pw sportschool.
2x pw kanoën.. maar da's niet echt voor het fietsen natuurlijk :)

Plaats reactie