Zweetshirt voor op Tacx
Ben nu een paar keer op de Tacx tekeer gegaan en stap er dan af met een drijfnat shirt. Wat mij tegenstaat is dat ik de garage bezig ben en het daar redelijk koud is. Mijn shirt is dan ook nat met koud zweet wat niet echt lekker voelt. Bestaan er shirts welke het zweet goed kunnen afvoeren?
Bedoel je dat je zonder zweetshirt onder je fietsshirt fietst?
-
tourpretendent
- Forum-lid
Dit is voor mij heel herkenbaar, ik zweet enorm op de Tacx en kreeg het zelfs koud.
Nu gebruik ik Nike dry-fit shirts op de Tacx en buiten als onder shirt, zelfs als het buiten erg warm is.
De Nike store heeft ze in de aanbieding (clearance)
Nu gebruik ik Nike dry-fit shirts op de Tacx en buiten als onder shirt, zelfs als het buiten erg warm is.
De Nike store heeft ze in de aanbieding (clearance)
Op mijn spinner gebruik ik GEEN shirt, alleen een koersbroek. Werkt prima en scheelt ook weer was.
Ik fiets met een gewoon t-shirt (geen wielrenshirt) en die is na de sessie helemaal nat, zeem van broek ook strontnat. Denk dat straks in de winter helemaal geen shirt te koud is (garage staat los van het huis).
Nu lees ik wel over shirts die het zweet naar een tweede laag afvoeren, maar kunnen die zoveel vocht aan?
Nu lees ik wel over shirts die het zweet naar een tweede laag afvoeren, maar kunnen die zoveel vocht aan?
Gewoon een goed ondershirt kopen voor onder je fietsshirt. Een katoenen T-shirt is not-done. Die worden inderdaad kletsnat.
En wat goed voor jou is moet je ondervinden. De een zweet meer dan de ander. Maar in jouw gargage zou ik zorgen dat je geen kou vat.
Agu heeft heel redelijke ondershirts, is goed verkrijgbaar en niet extreem duur.
En wat goed voor jou is moet je ondervinden. De een zweet meer dan de ander. Maar in jouw gargage zou ik zorgen dat je geen kou vat.
Agu heeft heel redelijke ondershirts, is goed verkrijgbaar en niet extreem duur.
Het is een misvatting dat je kou kunt vatten van een koude luchtstroom. Kou kun je alleen vatten als je het van een ander krijgt.
-
stillekracht
- Forum-lid
Je moet beter ventileren. Dus goede ventilatoren op je lijf richten, zodat je droog blijft.
Verkoudheid en griep ontstaan inderdaad door virussen. Blijft staan dat een natte koude rug niet goed is.havana schreef:Het is een misvatting dat je kou kunt vatten van een koude luchtstroom. Kou kun je alleen vatten als je het van een ander krijgt.
-
tourpretendent
- Forum-lid
[quoteNu lees ik wel over shirts die het zweet naar een tweede laag afvoeren, maar kunnen die zoveel vocht aan?/quote]
Mijn zweet shirt is drijfnat na de Tacx training, maar ik krijg het niet koud.
In de zomer wordt het zweet wel degelijk naar de 2de laag afgevoerd, dit is wel afhankelijk van het materiaal van de 2de laag.
Een goed bovenshirt is dus erg belangrijk omdat het zweet anders niet weg kan en je het alsnog koud krijgt..
Het zou mij niet verbazen als je met een zweet shirt na de warming up, geen boven shirt nodig hebt.
Mijn zweet shirt is drijfnat na de Tacx training, maar ik krijg het niet koud.
In de zomer wordt het zweet wel degelijk naar de 2de laag afgevoerd, dit is wel afhankelijk van het materiaal van de 2de laag.
Een goed bovenshirt is dus erg belangrijk omdat het zweet anders niet weg kan en je het alsnog koud krijgt..
Het zou mij niet verbazen als je met een zweet shirt na de warming up, geen boven shirt nodig hebt.
Ook een goed zweetshirt zal nat worden op de tacx. Maar omdat het zweet wordt weggevoerd van het lichaam krijg je het niet zo koud als met een katoenen shirt. Voor 2 tientjes koop je al zo'n shirt en die kan je dan ook nog als ondershirt dragen als je naar buiten gaat.