Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

sportbril voor smal gezicht

Bar
Forum-lid

Gebruikersavatar Bar 19 okt 2011 10:55

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die tegen hetzelfde probleem aanlopen als ik. Ik kan namelijk geen goede sportbril vinden, ze zijn al snel te breed voor mijn hoofd. Ik had mijn zinnen gezet op een adidas evil eye, omdat dit een sportbril is die je voor meerdere doeleinden kan gebruiken. Het liefst wil ik namelijk een sportbril met verwisselbare lenzen, die goed om mijn hoofd sluit, zodat ik hem kan gebruiken voor wielrennen, skiën en bergbeklimmen (voor op de gletsjer). Dat kan met de adidas evil eye, maar zelfs montuurmaat s past dus niet. Weten jullie goede, smalle alternatieven?

visvanpim
Forum-lid

visvanpim 19 okt 2011 11:39

Rudy Project heeft een aantal brillen bij mijn weten die speciaal gemaakt zijn voor mensen met een smaller gezicht (o.a. Rydon 2). Komen met verwisselbare lenzen. Misschien is dat wat je zoekt? Zelf heb ik geen smal hoofd maar ben wel tevreden over mijn Rudy Project, vooral over het feit dat de onderdelen goed vastzitten en eventueel toch los na te bestellen zijn mocht er iets mee gebeuren. Succes met de zoektocht!

Visvanpim

Bar
Forum-lid

Gebruikersavatar Bar 19 okt 2011 13:29

Bedankt voor je tip. Heb is even op hun site gekeken en ze verkopen behoorlijk wat soorten brillen en die Rydon 2 is inderdaad extra geschikt voor mensen met een smal hoofd. Ik ga eens kijken waar ik brillen van Rudy Project kan passen.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die tips hebben.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 19 okt 2011 14:00

Swisseye en Uvex hebben ook modellen/uitvoeringen speciaal voor smallere gezichten.

Bar
Forum-lid

Gebruikersavatar Bar 19 okt 2011 14:34

lvgh schreef:Swisseye en Uvex hebben ook modellen/uitvoeringen speciaal voor smallere gezichten.
bedankt! Weet je of Swisseye te koop is bij een gewone winkel? Na wat googlen zie ik alleen webwinkels en dat past zo lastig ;)

wm
Forum-lid

wm 19 okt 2011 16:42

Alpina (bijvoorbeeld de twist serie) is ook redelijk smal. Te passen bij Rose.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 okt 2011 17:41

Oakley M-frame met Hybrid S glazen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rien
Forum-lid

rien 19 okt 2011 19:44

Ik heb een smal gezicht en een vrij brede neus.
Ik heb nu een Rudy Project Ekynox SX. De SX modelen zijn smaller dan de versie zonder SX toevoeging.

Tifosi Envy en de Tifosi Slip zijn ook smal.
De Slip wordt mijn volgende bril

vw
Forum-lid

vw 20 okt 2011 11:29

Tifosi geeft de maten bij hun modellen, daar zitten volgens mij ook smalle tussen.

http://www.tifosioptics.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bar
Forum-lid

Gebruikersavatar Bar 21 okt 2011 10:26

Ik ben ondertussen bij verschillende zaken geweest. De bril van Rudy Project die voor mij geschikt zou zijn qua beschikbare lenzen en toepasbaarheid is te breed, dus dat gaat 'm niet worden. Uvex heeft één model wat geschikt zou kunnen zijn, maar die hadden ze weer niet bij de winkels waar ik kwam. De Tifosi en Oakley zonnebrillen zijn niet geschikt voor op de gletsjer, dus valt ook af. Alpina heeft gletsjerbrillen en sportbrillen, maar geen model waar beide gecombineerd kunnen worden.
Eén verkoper wist me te vertellen dat er nog een geschikt adidas model voor me zou zijn, maar die heb ik nog niet gepast.
Bedankt voor het meedenken tot zover, als ik wat gevonden heb laat ik het weten.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2011 11:55

Waarom zijn Oakley brillen niet geschikt voor op een gletsjer, naast het M-frame hebben ze nog tientallen andere modellen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mda1
Forum-lid

mda1 21 okt 2011 13:21

amclassic-fan schreef:Waarom zijn Oakley brillen niet geschikt voor op een gletsjer, naast het M-frame hebben ze nog tientallen andere modellen.
Vanwege het type glazen wat je nodig hebt om het licht op die hoogte, en met die reflectie van de sneeuw goed te filteren. Je hebt bijzonder goede UV-A en UV-B filters nodig, en als dat type lenzen niet geleverd wordt door Oakley, dan ga je je ogen beschadigen op hoogte...

Plaats reactie