Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 okt 2011 13:57

Goed punt Robert. Het zal je maar gebeuren dat iemand voor je een stuurfout maakt en je je dure lightweight voorwiel of spaak stuk rijdt omdat je niet meer kon uitwijken.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 okt 2011 14:03

@sharkman: Heb je trouwens destijds de lightweight tube versie overwogen? Waarom toch voor de clincher versie gegaan?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 12 okt 2011 15:08

Ik heb vrijwel elke versie gehad of nog liggen...... het is maar waar je je prioriteiten stelt. Enige versie die ik nooit meer zou nemen is de Ventoux (niets bijzonders) en de versie met Tune achternaaf....

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 okt 2011 15:21

Is een opgerolde tube net zo groot als een binnenband of is een tube vergelijkbaar met een buitenband. Met andere woorden; als je dus voor de tube versie gaat, moet je dus een behoorlijk pakket aan band in de koerstrui meenemen. Ja toch?

Welke lightweight versie bevalt je dan tot nu toe het beste?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3123
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 12 okt 2011 15:29

Gewoon fietsen met die wielen daar zijn ze immers voor, met een groep of niet ! En LW's remmen behoorlijk goed in droog weer en ik vind het verschil met ALU verwaarloosbaar.

Rijd alleen niet graag in de regen met full carbon wielen.

De reservetube neem je liever een die licht/goedkoop en makkelijk opvouwbaar is, TUFO heeft er een paar. Beetje goed opvouwen en het is best een compact pakketje dat makkelijk in je middelste achterzak past.
YFood !!!

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 okt 2011 15:39

wellicht al geschreven op het forum, maar als je een tube onderweg moet wisselen, heb je dan ook lijm nodig? Hoe repareer je een tube eigenlijk?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 12 okt 2011 15:43

Voor wedstrijdgebruik: Tubes. Voor elke andere gelegenheid (behalve in de bergen): Clincher.. Laatste is verreweg de stijfste versie (als je dat belangrijk vindt) en rijdt gewoon even goed als de tubeversie.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 okt 2011 15:55

Stijf is voor mij heel belangrijk. Ik zou ook altijd voor de lightweight standaard gaan met 20 spaken voor en achter. Ik ben niet heel licht, maar daar wordt aan gewerkt :-)
De clincher versie heeft mijn voorkeur, maar die prijs.........
Ik vrees dat ik er gewoon voor moet gaan, want een echt alternatief qua looks (lightweight spaken zijn zo cool) is er niet. Reynolds heeft de RZR46, maar die is nog veel duurder.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 okt 2011 15:58

Zoiets als dit zou toch wel mijn doel zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 15 okt 2011 08:11

Slik, dit is wel heeeeeel erg mooi!
Zijn dit cannondale cranks?

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 15 okt 2011 10:22

ja dat zijn cannondale cranks. wellicht de beste cranks op dit moment.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12691
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 okt 2011 18:16

boswielrenner schreef:ja dat zijn cannondale cranks. wellicht de beste cranks op dit moment.
Ziet er vet uit idd. Maar een cannondale crank op een specilaized is als een BMW bumper op een Mercerdes.
Mij als beetje meer MTB'er deerd dat niet maar de Race politie hier wel.

Plaats reactie