regenjas
-
tomkolkman
- Forum-lid
Castelli komt dit najaar ook met waterafstotende kleding op de markt in de vorm van een shirt met korte mouw (Gabba WS), shirt met lange mauw (Aero rain lite LS) en een windvest (Fawesome vest) . Het voordeel van deze stof zou zijn dat het dus beter ademt dan de meeste regenkleding en het ook nog een strakker aansluit op je lichaam dan die slobber regenjassen. Adviesprijs is wel redelijk hoog maar met een beetje slim zoeken is er wel voordeliger aan te komen. In September zou de kleding beschikbaar zijn.
Ze hebben de catalogus online staan en als ik het zo doorblader dan zie ik wel weer een aantal kledingstukken die ik dit najaar ga halen. http://issuu.com/castelli-cycling/docs/ ... inter_2011" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hebben de catalogus online staan en als ik het zo doorblader dan zie ik wel weer een aantal kledingstukken die ik dit najaar ga halen. http://issuu.com/castelli-cycling/docs/ ... inter_2011" onclick="window.open(this.href);return false;
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Ik zie weer wat geld verdwijnen uit Twentetomkolkman schreef:Castelli komt dit najaar ook met waterafstotende kleding op de markt in de vorm van een shirt met korte mouw (Gabba WS), shirt met lange mauw (Aero rain lite LS) en een windvest (Fawesome vest) . Het voordeel van deze stof zou zijn dat het dus beter ademt dan de meeste regenkleding en het ook nog een strakker aansluit op je lichaam dan die slobber regenjassen. Adviesprijs is wel redelijk hoog maar met een beetje slim zoeken is er wel voordeliger aan te komen. In September zou de kleding beschikbaar zijn.
~live fast, die young ~
- jeroenkuiper
- Forum-lid
http://www.trentinobikewear.nl/product/ ... x-2-jacket" onclick="window.open(this.href);return false;bikerbob schreef:Waar heb je deze gekocht voor dit geld dan? Ik kan alleen maar 65/70 euro vindenhm2694 schreef:Heb een pro duotone gehad, winddicht maar wel zweterig (helaas bij een rit verloren)
een sportfull jack gekocht maar nog niet geprobeerd.
Is compact en kan klein worden opgevouwen. kosten 35 euro
thanks
die jij vindt is de hot pack volgens mij, en die is inderdaad een stukje duurder
-
tomkolkman
- Forum-lid
Haha, ja ben bang van welgirlinred schreef:Ik zie weer wat geld verdwijnen uit Twentetomkolkman schreef:Castelli komt dit najaar ook met waterafstotende kleding op de markt in de vorm van een shirt met korte mouw (Gabba WS), shirt met lange mauw (Aero rain lite LS) en een windvest (Fawesome vest) . Het voordeel van deze stof zou zijn dat het dus beter ademt dan de meeste regenkleding en het ook nog een strakker aansluit op je lichaam dan die slobber regenjassen. Adviesprijs is wel redelijk hoog maar met een beetje slim zoeken is er wel voordeliger aan te komen. In September zou de kleding beschikbaar zijn.
Schieten die Italianen al op met dat bloemetjes pakje?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
ook uit Enschede hoor, bevalt wel goed dat spultomkolkman schreef:Haha, ja ben bang van welgirlinred schreef:Ik zie weer wat geld verdwijnen uit Twentetomkolkman schreef:Castelli komt dit najaar ook met waterafstotende kleding op de markt in de vorm van een shirt met korte mouw (Gabba WS), shirt met lange mauw (Aero rain lite LS) en een windvest (Fawesome vest) . Het voordeel van deze stof zou zijn dat het dus beter ademt dan de meeste regenkleding en het ook nog een strakker aansluit op je lichaam dan die slobber regenjassen. Adviesprijs is wel redelijk hoog maar met een beetje slim zoeken is er wel voordeliger aan te komen. In September zou de kleding beschikbaar zijn.
Schieten die Italianen al op met dat bloemetjes pakje?
Het zijn italianen die schieten nooit op. Behalve in de afdaling....
~live fast, die young ~
Ik heb een Assos Blitzfeder hij is aan de prijs voor 119,-.
Voordeel is wel dat je een wind dichte jas met lange ventilatie stroken op plekken die bij een normale wielren houding niet nat worden, dus achterkant arm en op de rug. Aangezien ik ook veel zweet vond ik dat wel zo fijn, uit ervaring is al gebleken dat het ook helpt want ik heb hem al 3 of 4 keer in de regen gebruikt. Daarnaast heb ik hem in de bergen en tijdens de laatste Alpe d'Huzes gebruikt als wind breaker voor de afdalingen het werkte fantastisch samen met een paar roeckle windstopper lange herfst handschoenen
want ik heb het niet echt koud gehad.
Voordeel is wel dat je een wind dichte jas met lange ventilatie stroken op plekken die bij een normale wielren houding niet nat worden, dus achterkant arm en op de rug. Aangezien ik ook veel zweet vond ik dat wel zo fijn, uit ervaring is al gebleken dat het ook helpt want ik heb hem al 3 of 4 keer in de regen gebruikt. Daarnaast heb ik hem in de bergen en tijdens de laatste Alpe d'Huzes gebruikt als wind breaker voor de afdalingen het werkte fantastisch samen met een paar roeckle windstopper lange herfst handschoenen
enjoy the ride
Ik haal dit topic weer even bovenwater want ik heb nu zeker een nieuw regenjasje nodig.
Hoe zijn de ervaringen met een regenjasje zonder mouwen ivm ventilatie?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Prachtig die ventilatie bij een paar druppels, maar als het door begint te regenen, dan begrijp je weer waarom er ook regenjassen met mouwen zijn.body schreef:Ik haal dit topic weer even bovenwater want ik heb nu zeker een nieuw regenjasje nodig.
Het wachten is op een goed ademende regenjasjes.
(en die mag van mij net zo duur als een Tacx zijn, heeft ten slotte dezelfde functie: fietsen bij slecht weer)
Ik heb een Hotpack zonder mouwen en die bevalt me prima. In tegenstelling tot mijn vorige - erg goedkope - regenjasje met lange mouwen word ik nu niet nat aan de binnenkant.body schreef:Ik haal dit topic weer even bovenwater want ik heb nu zeker een nieuw regenjasje nodig.
Prima voor de gewone regenbuien vind ik. En ook geschikt tegen de koude wind.
Als het echt bakken regent en mijn sokken 'soppen' in mijn schoenen, maakt het mij niet echt meer uit of mijn armen nat zijn.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In de volgende Cyclo Sprint staat er een test van regenjasjes:
De grote regenjacktest: één pot nat?
't Is weer voorbij die mooie zomer... Een regenjack zal de komende weken en maanden jammergenoeg geen overbodige luxe zijn. Cyclo Sprint voelde nattigheid en testte alvast acht exemplaren uit!
Je hebt windjacks en regenjacks. De eerste zijn winddicht en (vaak) waterafstotend, de tweede zijn waterdicht. Welk jack je kiest, hangt af van je fietsomstandigheden. Een windstopper is meestal dunner en lichter (en goedkoper), en dient voor frisse voorjaarsritten of fietsvakanties in de bergen. Een regenjack is bijvoorbeeld nuttiger voor woon-werkverkeer.
Al valt het met de neerslag beter mee dan je zou denken. Het regent hier immers maximaal 6% van de tijd (bron: KMI, metingen van 1934-1997, neerslag per interval van 10 minuten). Ga het maar na: je fietst wel eens 'in de regen', maar zelden tientallen minuten aan een stuk.
Enfin: wij kozen ervoor acht regenjacks te testen, omdat die iets veelzijdiger zijn: Agu Secco Condom, Bioracer Virga, Castelli Adriano Gore-Tex Jacket, Craft Performance Bike Rain Jacket, Mavic Helium H2O Jacket, Sportful HotPack No Rain, Sugoi HydroLite Jacket, Tune Federkleid.
EISEN VOOR REGENJACKS
Wat verlang je van een modern regenjack, behalve waterdichtheid? Het moet compact zijn, vlot mee te nemen. We vroegen de producenten dan ook een regenjack dat in de achterzak van een koersshirt past. Niet alle merken konden hieraan voldoen. Daarnaast wil je een jack dat zweet afvoert, anders word je evenzeer nat. Vocht naar buiten, niet naar binnen: die eis bezorgt fabrikanten nog altijd hoofdbrekens. Het algemene niveau van de gebruikte membranen blijkt vrij hoog te zijn: het ademend vermogen is meestal behoorlijk, al zijn er verschillen.
Andere eisen en wensen ontstonden bij het vergelijken van de hele testjackverzameling: een ritsafsluitbare achterzak is handig, meer reflecterende striping is veiliger, de pasvorm is absoluut van tel (een wapperend jack rijdt minder fijn dan een strak zittend jasje) en een gevoerde kraag (Sugoi) geeft meer comfort. Tijdens het testen ontstond ook de 'eis' van een (liefst aangenaaid) zakje zodat het jack compact opgefrommeld in je achterzak past. De jasjes van Agu en Craft hebben dat; Tune, Sportful en Bioracer leveren een los zakje met elastisch afsluitkoord mee.
CONCLUSIE
Alle jasjes werden getest in maat L, behalve het laattijdig gearriveerde Bioracer jack (M). Castelli was onze favoriet; de beste koop doe je met Bioracer. Die eerste kost bijna vijf (!) keer zoveel als de tweede. Er is natuurlijk een enorm verschil in styling, comfort en functionaliteit maar aan de andere kant: de gemiddelde fietser mijdt de regen... Laat uw portemonnee maar beslissen.
De volledige test van de regenjacks lees je in de Cyclo Sprint van oktober. De foto's en de gegevens van de acht jacks vind je in onderstaande fotospecial.
(Bron:cycling.be)
De grote regenjacktest: één pot nat?
't Is weer voorbij die mooie zomer... Een regenjack zal de komende weken en maanden jammergenoeg geen overbodige luxe zijn. Cyclo Sprint voelde nattigheid en testte alvast acht exemplaren uit!
Je hebt windjacks en regenjacks. De eerste zijn winddicht en (vaak) waterafstotend, de tweede zijn waterdicht. Welk jack je kiest, hangt af van je fietsomstandigheden. Een windstopper is meestal dunner en lichter (en goedkoper), en dient voor frisse voorjaarsritten of fietsvakanties in de bergen. Een regenjack is bijvoorbeeld nuttiger voor woon-werkverkeer.
Al valt het met de neerslag beter mee dan je zou denken. Het regent hier immers maximaal 6% van de tijd (bron: KMI, metingen van 1934-1997, neerslag per interval van 10 minuten). Ga het maar na: je fietst wel eens 'in de regen', maar zelden tientallen minuten aan een stuk.
Enfin: wij kozen ervoor acht regenjacks te testen, omdat die iets veelzijdiger zijn: Agu Secco Condom, Bioracer Virga, Castelli Adriano Gore-Tex Jacket, Craft Performance Bike Rain Jacket, Mavic Helium H2O Jacket, Sportful HotPack No Rain, Sugoi HydroLite Jacket, Tune Federkleid.
EISEN VOOR REGENJACKS
Wat verlang je van een modern regenjack, behalve waterdichtheid? Het moet compact zijn, vlot mee te nemen. We vroegen de producenten dan ook een regenjack dat in de achterzak van een koersshirt past. Niet alle merken konden hieraan voldoen. Daarnaast wil je een jack dat zweet afvoert, anders word je evenzeer nat. Vocht naar buiten, niet naar binnen: die eis bezorgt fabrikanten nog altijd hoofdbrekens. Het algemene niveau van de gebruikte membranen blijkt vrij hoog te zijn: het ademend vermogen is meestal behoorlijk, al zijn er verschillen.
Andere eisen en wensen ontstonden bij het vergelijken van de hele testjackverzameling: een ritsafsluitbare achterzak is handig, meer reflecterende striping is veiliger, de pasvorm is absoluut van tel (een wapperend jack rijdt minder fijn dan een strak zittend jasje) en een gevoerde kraag (Sugoi) geeft meer comfort. Tijdens het testen ontstond ook de 'eis' van een (liefst aangenaaid) zakje zodat het jack compact opgefrommeld in je achterzak past. De jasjes van Agu en Craft hebben dat; Tune, Sportful en Bioracer leveren een los zakje met elastisch afsluitkoord mee.
CONCLUSIE
Alle jasjes werden getest in maat L, behalve het laattijdig gearriveerde Bioracer jack (M). Castelli was onze favoriet; de beste koop doe je met Bioracer. Die eerste kost bijna vijf (!) keer zoveel als de tweede. Er is natuurlijk een enorm verschil in styling, comfort en functionaliteit maar aan de andere kant: de gemiddelde fietser mijdt de regen... Laat uw portemonnee maar beslissen.
De volledige test van de regenjacks lees je in de Cyclo Sprint van oktober. De foto's en de gegevens van de acht jacks vind je in onderstaande fotospecial.
(Bron:cycling.be)
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Vandaag weer een paar uur gefietst in mijn oude regenjasje maar dat ding kruipt van achteren steeds omhoog. Niet echt prettig.
Zijn er nog meer ervaringen met regenjasjes met of zonder mouwen?
Zijn er nog meer ervaringen met regenjasjes met of zonder mouwen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein