Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
aquila
- Forum-lid
aquila
02 okt 2011 14:29
Laatst gewijzigd door
aquila op 02 okt 2011 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
veel plezier met m\'n wilier !
-
johoop
- Forum-lid
johoop
02 okt 2011 14:43
Wat vervelend! ik heb deFFWD 6 maar hoop niet dat dit mij overkomt.
Het lijk wel een deuk vanaf de zijkant?
Juwilier
-
marchisiocorsa
- Forum-lid
marchisiocorsa
02 okt 2011 15:08
Als er geen sprake is van impact van buitenaf, dan is het puur garantiewerk.
Ook in kuilen rijden moeten de wielen tegenkunnen.
MIsschien een vreemde vraag, maar hoe zwaar ben jij?
p.s.
een tip, als je leverancier gaat verwijzen naar de fabrikant, dan moet je hem erop attenderen dat juridisch gesproken hij verantwoordelijk is voor het leveren van garantie. Niet de fabrikant.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
-
campasuper
- Forum-lid
campasuper
02 okt 2011 16:00
Ik zou zeggen: vervangen die velg en het zou garantie moeten zijn.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
aquila
- Forum-lid
aquila
02 okt 2011 17:34
[quote="marchisiocorsa"]
Ook in kuilen rijden moeten de wielen tegenkunnen.
MIsschien een vreemde vraag, maar hoe zwaar ben jij?
quote]
85 kg en de wielen worden zonder gewichtsmaximum verkocht. Het is de carbon versie met aluminium remrand. Wat me opvalt is dat het 2 spaken zijn die recht tegenover elkaar zitten in het wiel waar scheurtjes en verdikkingen zijn ontstaan. Kan zoiets komen door misschien een verkeerde spaakspanning. NB: Heb zelf niets bijgesteld of laten stellen sinds de aankoop.
-
marchisiocorsa
- Forum-lid
marchisiocorsa
02 okt 2011 18:30
Een fout tijdens het productieproces of zoals jij aangeeft een mogelijk verkeerde spaakspanning (= te hoge spaakspanning).
Spaken moeten altijd iets zweven. Anders blijft er altijd spanning op de spaak en daarmee de velg staan. Als je met een wiel rijdt zal er spanning en dan weer geen spanning staan op de combinatie velg/spaak.
Staat de spaak de strak aangedraaid dan zal er altijd stress op een of meerdere spaken/nippels staan. Je kan dan wachten op een probleem veelal scheuren van de velg bij de nipple. Dit probleem is niet specifiek verbonden aan carbon velgen maar is ook van toepassing op alu velgen.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
02 okt 2011 19:37
Ik heb al eens zoiets gezien, toen was het een nippel die door een conisch busje getrokken werd (het busje was gebroken, en de spaak was dan terug op spanning gebracht.) waardoor de nippel rechtstreeks spande op de binnenkant van de velg.
Rammelt er niets in de velg?
-
aquila
- Forum-lid
aquila
02 okt 2011 21:18
Er rammelt niets in de velg. Morgenmiddag ga ik eerst bij de fm langs en zal kijken wat hij zegt. Zodra de rede van dit mankement bekend is zal ik jullie op de hoogte brengen zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen bij een gelijksoortig probleem. Wordt dus vervolgd.
-
aquila
- Forum-lid
aquila
03 okt 2011 19:11
Vandaag al keurig snel een bericht ontvangen van de FFWD dealer: gequote:
"Beste Peter,
Vriendelijk bedankt voor uw e-mail en voor het kopen van een set FFWD wielen. Dit waarderen we zeer.
Het spijt ons te horen dat u een probleem ondervindt met uw achterwiel en we zullen ons best doen u zo snel mogelijk te helpen. Om te kunnen achterhalen wat er met uw velg aan de hand is, zouden we het wiel graag retour ontvangen. Bent u in de gelegenheid het wiel naar ons op te sturen?
Zodra we het wiel ontvangen hebben, zullen we het probleem gelijk bekijken en voor een oplossing zorgen. Voor zover ik het nu kan bepalen aan de hand van de foto’s op het fietsforum gaat het hier om een garantiegeval. We zullen uw velg dus waarschijnlijk kostenloos vervangen.
Ik hoor graag van u en laat u het geurst weten mocht u vragen of opmerkingen hebben.
Met sportieve groet,
Roland ten Brinke ffwd"einde quote
tot zover dus heel positieve reactie. Via mijn fm is het wiel inmiddels onderweg naar de ffwd distributeur. Wordt vervolgd
RolandtenBrinke
-
johoop
- Forum-lid
johoop
03 okt 2011 19:31
Nou geweldig.
Ik hoop dat het nooit met mijn FFWD 6 gebeurd.
Maar als ik bovenstaand bericht lees geef dat een goed gevoel
Ik ben zeer tevreden over deze wielen.
-
aquila
- Forum-lid
aquila
06 okt 2011 15:59
Zie onderstaand bericht van de serviceafdeling van FFWD. Gelukkig valt alles dus onder de garantie en gaaat men de oorzaak proberen te achterhalen. Tot nu toe dus heel tevereden over de afhandeling .
Quote":
"Hallo Peter,
Het wiel is binnen en beoordeelt de velg en spaken worden vervangen de oude velg houden wij hier om het verder te onderzoeken dit alles zal gebeuren onder garantie we zullen proberen om het wiel begin volgende week weer terug te sturen
grtTino HazelhoffFFWD-service"
einde Quote.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
06 okt 2011 18:32
Alles kan kapot, en als het een wat ouder wiel zou zijn geweest zou ik zeggen dat de nippel eruit ziet alsof iemand heeft geprobeerd om het wiel te richten (maar er teveel spanning op heeft gezet).
Goed dat het zo snel is opgelost.