Ik zal inderdaad de totale schade aan de complete fiets laten beoordelen, maar ik heb hem voor mijzelf eigenlijk al afgeschreven. Je wilt toch voor jezelf de garantie dat je zelfs over 2 jaar nog zonder problemen met 80 km/h een berg af kan. De scheur die mij het meeste zorgen baart is die op foto 1 die ongeveer 1 cm lager zit dan de rand van van de voorvork ronding en parallel er aan loopt.
Afhankelijk van de vergoeding zal ik besluiten wat ik zal meenemen op een nieuw frame en wat niet meer bruikbaar is.
Heeft een van jullie wel eens een dergelijke verzekeringskwestie afgehandeld?
libelledriver schreef:Klinkt het nog helder als je er op klopt met een hamersteel? Bij delaminaties zal het dof klinken.
Ik ben geen expert natuurlijk, maar ik hoor geen verschillen
hendrikjan schreef:Ik heb geen idee.. ben wel heel erg nieuwsgierig hoe je het klaarspeelt om frontaal op een bus te knallen.. hoop overigens dat t letsel meevalt..
bibske schreef:carbon composieten kunnen amper plastisch vervormen (plooien, buigen,...) maar breken of delamineren. ik heb de foto van de bus nog niet gevonden maar als het mijn fiets was zou ik er na zo'n klap afscheid van nemen.
Zie hier:
en het verhaal wat er bij hoort:
steven250 schreef:Ik heb enorm geluk gehad gister. Volgde een fietspad en draaide naar rechts op een onoverzichtelijk kruispunt, stond daar een stadsbus. Klapte er vol op. Helm ving klap op en ik kwam op de grond met flinke wond aan kin en in mijn mond en pijn aan mijn rechter knie. Politie en ambulance er bij en op een brancard afgevoerd, grootste risico was nekletsel. Na foto's van nek en knie blijkt er niks gebroken. Heb nu een grote wond aan mijn kin, en een drukverband om mijn rechter knie ivm de wond die daar zit. Ben een nacht in het ziekenhuis gebleven voor observatie en moet mijn knie nu rust geven. Volgende week vrijdag controle. Ik heb de bus totaal niet gezien en hij mij ook niet. Ik ging de hoek om en ineens was er 1 meter voor mij een bus. De wegsituatie was onoverzichtelijk. Het was bij een smal bruggetje (Spanjaardsdijk, buiten deventer), en om die te nemen neemt die bus een ruimte bocht en komt dus op mijn weghelft.