Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 17 mei 2011 00:27

[quote="jackflash"]Hi Havanna,

De route is het probleem niet (GPSies is overigens wel een fijne site), het gaat mij meer om het tijdschema. Wat ik handig zou vinden is dat als iemand via zijn GPS de marmotte al een keer heeft opgenomen en zo rond de 8:20 heeft gereden als eindtijd. Als ik die rit als ''ghost'' op mijn toestel kan zetten, weet ik precies op elk moment gedurende de tocht of ik op schema lig voor goud, zonder continue te moeten gaan rekenen.
Gr
Michel[/quote]

Kun je niet beter zelf op de dag zelf je rit indelen?
Als je nu de eerste paar bergen vol in het rode omhoog moet trappen om je ghost bij te houden dan sta je bij de alp geparkeerd.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mei 2011 00:41

Precies ik snap niet wat je met een tijdschema moet. Als je sneller rijdt dan het schema ga je niet langzamer rijden. Rij je langzamer dan het schema, dan ga je niet tegen beter weten in versnellen. Je moet alleen met de handrem erop de Glandon op rijden. In het dal een groepje opzoeken en dan komt het wel goed.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

omit
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2008 21:54

omit 17 mei 2011 10:25

Ik ga dit jaar wel mee met een groep die de marmotte gaat starten, maar doe niet zelf mee ivm trainingsachterstand.

Nou gaat de fiets natuurlijk mee en heb voor vrijdag het onderstaande rondje gepland:
Venosc - les2alpes - sarenne - afdaling Adh en bij La Garde richting le freny - Venosc

Is er nog iets leukers/mooiers te rijden?

Op zaterdag rij ik in alle vroegte de Glandon op met bidonnen. En daarna rijd ik mee de Alp op.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2011 10:38

Kun je voor mij ook een bidonnetje meenemen? Zou fijn zijn :D

Gebruikersavatar
nikkib
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 jan 2011 19:02

Gebruikersavatar nikkib 17 mei 2011 10:56

Kom ik straks alleen maar Nederlanders tegen of doen er ook andere nationaliteiten mee??
"Parijs is nog ver. Er kan nog veel gebeuren."

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2011 10:57

Veel Nederlanders, maar toch ook veel uit andere landen. Natuurlijk veel Fransen, maar ook Italianen, Spanjaarden, etc. Ook redelijk wat Belgen. Kijk maar eens naar de uitslagen van voorgaande jaren.

omit
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2008 21:54

omit 17 mei 2011 11:00

[quote="havana"]Kun je voor mij ook een bidonnetje meenemen? Zou fijn zijn :D[/quote]

Als je in Venosc zit is dat geen probleem. Ga denk ik met een rugzak op omhoog. Al weet ik niet hoeveel mensen van de groep mij een bidon meegeven.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2011 11:01

Ik zit zelf in Bourg, maar kom de avond voor La Marmotte graag even een bidon droppen. Ik stuur je een PM voor contact.

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 17 mei 2011 11:02

@ omit

het zijn geen rondjes.. maar ik wil zelf deze twee klimmetjes nog even verkennen als ik in Bourg ben..

http://www.climbbybike.com/nl/beklimmin ... ainID=6868

http://www.climbbybike.com/nl/beklimmin ... ainID=7013

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 17 mei 2011 11:26

[quote="Amclassic-fan"]Precies ik snap niet wat je met een tijdschema moet. Als je sneller rijdt dan het schema ga je niet langzamer rijden. Rij je langzamer dan het schema, dan ga je niet tegen beter weten in versnellen. Je moet alleen met de handrem erop de Glandon op rijden. In het dal een groepje opzoeken en dan komt het wel goed.[/quote]


Een tijdschema is voor mij ook niet heilig. Ik vind het alleen prettig om te weten of ik enigszins op koers lig voor goud. Ik gebruik dit puur als leidraad. Ik ben wel iemand van de statistieken, dus ik wil gewoon elke moment in de tocht weten hoe ik ervoor sta. Dat wil dus niet zeggen dat ik me over de kop ga rijden door zo'n ghost. Anyway: ik heb al wat gevonden op garmin connect. daar heb ik een rit gevonden van iemand die vorig jaar de tocht binnen 8 uur en 20 minuten heeft volbracht. perfect voor mij om me op te richten!

omit
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2008 21:54

omit 17 mei 2011 11:41

[quote="jackflash"]
Een tijdschema is voor mij ook niet heilig. Ik vind het alleen prettig om te weten of ik enigszins op koers lig voor goud. Ik gebruik dit puur als leidraad. Ik ben wel iemand van de statistieken, dus ik wil gewoon elke moment in de tocht weten hoe ik ervoor sta. Dat wil dus niet zeggen dat ik me over de kop ga rijden door zo'n ghost. Anyway: ik heb al wat gevonden op garmin connect. daar heb ik een rit gevonden van iemand die vorig jaar de tocht binnen 8 uur en 20 minuten heeft volbracht. perfect voor mij om me op te richten![/quote]

Ik heb zelf via zitvlees.nl een kaartje gemaakt met doorkomsttijden op de Glandon, galibier, voet Alp waarbij ik Goud en Zilver naast elkaar heb gezet. Zo kon ik zien of ik een beetje op dreef was.

Het mooie is dat je dan onderweg kan gaan rekenen wanneer je waar bent/moet zijn. Heb wel honderd van dat soort berekeningen gemaakt, hoe moeier je wordt hoe lastiger ;-)

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 17 mei 2011 11:59

Omit,

Ik heb zelf ook het schema ingevuld op zitvlees. Ik krijg alleen niet de vergelijkingstijden op mijn scherm voor goud en zilver .. alleen mijn eigen doorkomst tijden.. Hoe heb jij dit gedaan ?

Plaats reactie