Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nieuwe bandvervanger

sbrm2c1@hotmail.com
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2011 13:42

sbrm2c1@hotmail.com 15 sep 2011 13:50

Hallo fietsliefhebbers,

Wij zijn studenten van hogeschool Windesheim. Wij hebben iets nieuws ontwikkeld om de fietsband gemakkelijk te vervangen.
Dit willen wij aanbieden in een fietstasje met de benodigdheden(lijm, plakkertjes en schuurpapier). Hiervoor hebben wij een enquête opgesteld.
Wij willen jullie graag vragen om deze in te vullen omdat jullie natuurlijk de fietsliefhebbers zijn.

De site van de nieuwe bandvervanger is:

verwijderd

De site van de enquete is:

verwijderd

Wij horen graag jullie mening hierover

Met vriendelijke groet,

Harjan Kooiker

4kids
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 aug 2009 19:41

4kids 15 sep 2011 13:58

Dit produkt is al langere tijd op de markt. Ik heb er zelf ook een. Werkt handig bij stadsfietsen maar niet bij racefietsen. Dan loop je ontzettend te piepelen.
Ik vraag mij af wat de bedoeling van deze enquete is: een marketing onderzoek naar de afzetmogelijkheden van een bestaand produkt of een onderzoek naar hoe geweldig deze studenten iets bedacht hebben (wat dus al bestaat).

Gezien het aantal posts (1) vind ik deze actie van deze studenten ondoordacht en onlogisch. Ik vul de enquete dus niet in.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 15 sep 2011 14:01

Reacties op het product: er zijn toch al allerlei handige tooltjes die de ouderwetse bandenlichters vervangen?

Reactie op de enquete:

Vraag 3: beperkt aantal antwoordmogelijkheden

Vraag 4: als je hier (wilt u een nieuw produkt?) "nee" antwoord, zijn de volgende 2 vragen (prijs en vorm) niet meer relevant :-(

En verder weet je nu helemaal niets over de invuller van de enquete: man of vrouw? Leeftijd? fervent fietser? Hoeveel ervaring met bandjes vervangen?

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 15 sep 2011 14:42

Heb de filmpjes gezien en die zien er indrukwekkend uit. Bij de ATB werkt het, maar hoe zit het met beschadigingen aan de velgrand? Ik zou het product wel s willen testen...

Gr. Diederik

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 sep 2011 14:54

Indrukwekkend? Met 1 bandenlichter kan je precies 't zelfde doen. Dit werkt enkel bij combi's waar de band makkelijk op de velg gaat, als 't moeilijk gaat heb je geen schijn van kans om met dit ding de band er weer op te krijgen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

redbull-erik
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57

redbull-erik 15 sep 2011 15:37

amclassic-fan schreef:Indrukwekkend? Met 1 bandenlichter kan je precies 't zelfde doen. Dit werkt enkel bij combi's waar de band makkelijk op de velg gaat, als 't moeilijk gaat heb je geen schijn van kans om met dit ding de band er weer op te krijgen.
+1

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 sep 2011 18:41

Bij stadsfietsen heb ik nog nooit echt moeilijkheden gehad om een band van de velg te krijgen. En no way dat dit op een racefiets met een strakke band velg combi gaat werken. Maar ga vooral door met innoveren. Maar het liefst in werkelijk nuttige dingen, want hier is geen droog brood mee te verdienen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 16 sep 2011 00:20

Dit product is dus een exacte kopie van het reeds bestaande hulpmiddel van Cordo (Agu), zelfs de naam is 1 op 1 overgenomen. Hier is dus sprake van plagiaat. Niks nieuws bovendien strafbaar. Ben benieuwd wat AGU hier aan gaat doen als ze op de hoogte worden gesteld.

Topicstarter zal wel niets meer van zich laten horen. Het lijkt mij verstandig de enquête niet in te vullen.

redbull-erik
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57

redbull-erik 16 sep 2011 08:52

alliance_0 schreef:Het lijkt mij verstandig de enquête niet in te vullen.
+1
Die enquête is ook zodanig opgesteld dat er alleen maar een positieve uitslag uit kan komen voor de makers van het ding. :roll:
De uitkomst van de enquête is dus volstrekt waardeloos.

Gesloten