Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

dura ace di2

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 09 sep 2011 16:00

En bij elke andere dealer van Shimano componenten, je kunt hier makkelijk zelf achter komen door even wat actie te ondernemen, dat bedoelde ik dus eigenlijk :-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27798
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 sep 2011 16:03

De meeste topicstarters willen de informatie graag in hapklare brokken hebben Serge, zelf zoeken en zelf mensen mailen is te moeilijk :D

shota
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:19

shota 09 sep 2011 16:25

en bedankt he:). Ik wilde van jullie buiten gewone expertise gebruik maken maar ja.... als jullie je daar niet toe geroepen voelen dan moet ik helaas verder kijken.

maar misschien wil serge me wel helpen we hebben al eerder zaken gedaan een aantal jaar geleden... cervelo r3 waar ik nog steeds zeer veel plezier van heb

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 09 sep 2011 16:49

Dat is het probleem ook niet maar Di2 is niet "even" in een kitje te vangen. De kabelsets zijn er al in verschillende uitvoeringen en ik neem aan dat je frame niet "di2 ready" is als je nu met de normale groep rijdt.
Je kunt op diverse sites de prijzen van componenten vinden maar daarmee kun je nog niet exact bepalen wat je nodig hebt.
Ik help je graag verder maar probeer het hier op het forum te beperken tot het geven van informatie.
"Try not. Do or do not......there is no try"

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 sep 2011 20:14

Je roept iets maar volgens mij heb je geen flauw idee wat precies. Wat is er nou zo vaag aan het antwoord dat een Elektro kit de hele groep is min de remmen en crankstel en dat deze kit zo rond de 14-1600 Euro kost (als je mazzel hebt). Je moet snappen dat je er dan met 1000 Euro niet komt en vergeet dat bijv. enkel de lader al een klein vermogen kost (wordt dus kabelset 1, in of externe kabelset 2, shifters, voorderailleur, achterderailleur, lader en wat klein gereedschap, m.a.w. je kunt net zo goed je huidige groep verkopen en een nieuwe groep halen, ben je een stuk goedkoper uit). En inderdaad Serge is een prima adres maar ook hij kan niet toveren....
En als je er toch tijd in wilt steken, kijk op ebay even wat een derailleur kost en wat de shifters en begin dan met rekenen......

shota
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:19

shota 09 sep 2011 20:44

Heren het is me duidelijk. ik ga eerst eens een aantal zaken af wegen. ik heb nu bijvoorbeeld een cervelo slc frame op de kop kunnen tikken ik wil gaan kijken of ik het frame zo kan verbouwen zodat de kabels binnen door kunnen. ook wacht ik nog even op de ultegra di2 groep wat die kwa prijs gaat doen. bedankt voor jullie reacties

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 sep 2011 20:51

Bij ieder frame kunnen de kabels binnen door, mits je zelf een beetje handig bent (en dus om kunt gaan met een soldeerbout).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 sep 2011 20:57

Slc is heel makkelijk op di-2 om te zetten (sterker nog er circuleert een ombouwhandleiding). kwestie van een paar 11 mm gaten boren (garantie vervalt) en (relatief snel) klaar.
Ultegra gaat tussen de 1400 en 1550 kosten en zal zeker het eerste jaar zeer slecht leverbaar zijn (eerste groep in handen gehad en ik zou voor DA gaan)

arzeg0
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 19 aug 2007 19:17
Locatie: Loenen

arzeg0 09 sep 2011 21:36

@sharkman,

Waarom 11mm gaten. De gaten die ik in mijn frame heb moeten ruimen zijn niet groter gemaakt dan 3,5 á 4mm. Daar past dan exact de kabel door. hiervoor heb ik wel de meeste kabels moeten door knippen en dan bij het bracket weer aan elkaar solderen. Als je een beetje met de soldeer bout kunt omgaan dan valt de klus nog wel mee.
Afhankelijk wat je met de accu doet heb je de orginele lader niet nodig.
In mijn geval heb ik de accu in de zadelpen geplaatst, hiervoor heb ik twee nieuwe cellen aangeschaft met daarbij een protection board ter bescherming van de cellen.Als je het op deze manier doet kun je ook een aparte lader aanschaffen . Uit mijn hoofd heeft me dat 50-60 euro gekost (lader +accu's+pcb).Dit jaar eigenlijk te weinig gefietst,maar zit nu op ongeveer 2300km met di2 en de accu is nog steeds niet half leeg.
Indien gewenst wil ik wel meer informatie aanleveren.

Heb wel een andere vraag waarom zou je voor dura ace kiezen en niet voor de komende ultegra di2 groep?
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 sep 2011 22:10

Waarom 11mm gaten
.

Ik verzin het niet maar 8 mm is volgens mij ook voldoende om toch de tules te kunnen gebruiken en niet te hoeven knippen. Ik ben zelf ook van de knip en plak oplossingen en kan solderen maar dat is niet iedereen en zeker de meeste fietsenmakers niet gegeven.
Waarom Dura ace? als je toch geld uitgeeft dan is de finish van DA toch wel een flink stuk mooier en zeker het eerste jaar zitten de groepen zo dicht qua prijs bij elkaar dat de keuze voor mij helder zou zijn (overigens heb ik zelf een oem groep van een fiets afgesloopt en daarna op mijn slechtweerfiets geinstalleerd en kan na deze week bevestigen dat het het beste slechtweermateriaal is wat je voor geld kan kopen....

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 09 sep 2011 22:22

Als ik het goed heb zijn de stekkers zelf 6 mm dus met 8 mm en de tules moet het zeker lukken. Zoals Sharkman al aangeeft denk ik niet dat je moet verwachten dat elke consument of fietsenmaker even in een gloednieuwe Di2 groep gaat knippen/plakken.
Maar uiteraard is het gewoon mogelijk.
"Try not. Do or do not......there is no try"

arzeg0
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 19 aug 2007 19:17
Locatie: Loenen

arzeg0 09 sep 2011 22:55

Inderdaad is niet iedereen even handig.
Mijn FM gaf ook aan dat hij het zelf niet zag zitten. Heb aangegeven dat ik het knip en soldeerwerk op me zou nemen.
Hij heeft er voor gezorgd dat de kabels door het frame passen.
Zelf vind ik het een geslaagd project.
Zit er zelfs aan te denken om china-bike op te bouwen met di2 ultegra, maar na de opmerking van Sharkman twijfel ik aan de kwaliteit.
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

Plaats reactie