Vuelta 2011
Volgens mij rijdt Mencov op dezelfde fiets als hij gebruikte bij Rabo... alleen was dat ook geen Giant, maar een Walser. Het is in ieder geval geen Fuji.walterg schreef:Beiden rijden niet op een Giant, volgens mij...deijn schreef:FF een paar mooie foto's, waaronder die van Wiggens en Menshov op zijn Giant.
De fiets van Bauke lijkt trouwens ook heel erg op een Walser, het lijkt er toch op dat Rabo nog steeds een deal heeft met Walser. Het lijkt in ieder geval niet op een Giant Trinity (balhoofd constructie). Wat me verder opvalt is dat Bauke een zadel bidon houder gebruikt.. dat is volgens mij helemaal niet zo aerodynamisch.
Wiggo gebruikt een echte Pina overigens wel een dik balhoofd!
Maar gebruikt Canc daar een echte Trek of is dat een prototype/custom?
Ook grappig is dat Martin het zonder drinken lijkt te doen, ik zie iig geen camelback. Voor de rest heeft de Shiv van Specialized nog een "ouderwetse" voorrem constructie.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Zijn toch echt gewoon Giant frames. Waarbij 't frame van Menchov een oud prototype is waarbij de rem nog niet onder 't bracket was geplaatst. Walser heeft geen enkel model wat hier ook maar op lijkt, bijv de zitbuis/zadelpen staan bij Walser altijd in 1 lijn.
Huh? Hoe ziet het er dan uit als die twee (zitbuis/zadelpen) niet op 1 lijn staan? Wat bedoel je?amclassic-fan schreef:bijv de zitbuis/zadelpen staan bij Walser altijd in 1 lijn.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Martin heeft onderweg nog een bidon (of meerdere) aangenomen. Moet je wel kunnen, aan die snelheid (wschlk bergop).
Het viel me op dat enkele renners zonder overschoenen rijden, anderen rijden met handschoenen. Allemaal niet optimaal voor de aerodynamica (toch niet als elke seconde telt).
Anderzijds zijn het echt nog altijd voornamelijk de benen en de conditie die het moeten doen, en niet zozeer de laatste nieuwe tijdritmonsters of de laatste kleine details. Denk maar aan Voeckler die in de Tour op een (volgens materiaal/aerofreaks zeer voorbijgestreefde) Colnago toch nog gewoon 14de reed in de tijdrit.
Het viel me op dat enkele renners zonder overschoenen rijden, anderen rijden met handschoenen. Allemaal niet optimaal voor de aerodynamica (toch niet als elke seconde telt).
Anderzijds zijn het echt nog altijd voornamelijk de benen en de conditie die het moeten doen, en niet zozeer de laatste nieuwe tijdritmonsters of de laatste kleine details. Denk maar aan Voeckler die in de Tour op een (volgens materiaal/aerofreaks zeer voorbijgestreefde) Colnago toch nog gewoon 14de reed in de tijdrit.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ook opvallend in mijn ogen dat er nog velen zonder geïntegreerde bril rondreden. Als je die helmen van voren ziet met een losse bril zijn dat regelrechte windhappers (tussen helm en slaap bv).
Verder zat Rodriguez op z'n fiets alsof hij met een Ironman bezig was.
Verder zat Rodriguez op z'n fiets alsof hij met een Ironman bezig was.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12472
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Hij zit ook zo laag, ziet er niet echt tijdrit uit. Ik zit op mijn remgrepen nog dieper.litespeed schreef:Ook opvallend in mijn ogen dat er nog velen zonder geïntegreerde bril rondreden. Als je die helmen van voren ziet met een losse bril zijn dat regelrechte windhappers (tussen helm en slaap bv).
Verder zat Rodriguez op z'n fiets alsof hij met een Ironman bezig was.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5350
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dat heeft te maken met de UCI regels. Die langere uitbouw op het balhoofd zal wel niet conform de regels zijn, daarom een kortere zodat hij voldoet aan de 3:1 regels. Bij specialized hebben ze met de shiv hetzelfde probleem. Daar rijden ze zelfs zonder nosecone, maar het is toch echt gewoon een giant.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Is het niet zo dat die geintegreerde brillen veel meer beslaan doordat er minder ventilatie is?litespeed schreef:Ook opvallend in mijn ogen dat er nog velen zonder geïntegreerde bril rondreden. Als je die helmen van voren ziet met een losse bril zijn dat regelrechte windhappers (tussen helm en slaap bv).
Verder zat Rodriguez op z'n fiets alsof hij met een Ironman bezig was.
Als je erg veel zweet, is er misschien weinig keus...
wat vreemd dat iedereen het hiet nog steeds over de tijdritfietsen van 3 dagen geleden heeft, en niemand maar dan ook niemand iets zegt over de laatste etappe waarbij zowel rabo als VCD zich goed hebben laten zien (LL Sacnhez, Kruiswijk, Mollema, Poels).... Stelletje materiaalfreaks!
De Beneluxers doen het uitstekend. Mollema, Monfort, van den Broeck en in iets mindere mate Seeldraeyers, Poels en Kruijswijk. Hoe lang is dat geleden.
Ik verheug me erg op komend weekend. Voor de klassementsrenners moet het (denk ik) gebeuren op de loodzware slotklimmen van zaterdag en zondag en niet te vergeten die van woensdag. Die laatste is kort (6km), maar gemiddeld boven de 10 procent. Daarna zijn er nog wel bergen, maar niet echt geschikt voor de klassementsrenners. Ik denk dat de zware klimmen Mollema en Kruijswijk beter zullen liggen. Wellicht kan Mollema renners als Nibali en Wiggins er af rijden. Of andersom. Het kan echt alle kanten op.
Kittel voor nummer twee? Ai, ik was het kleine klimmetje vergeten. Sagan dus.
Prachtig hoe Mollema hier Armstrongsiaans rondrijdt. De concurrentie knippert twee keer met de ogen en staat op 11 seconden. Lekker hoor, in zo'n rit.
Ik verheug me erg op komend weekend. Voor de klassementsrenners moet het (denk ik) gebeuren op de loodzware slotklimmen van zaterdag en zondag en niet te vergeten die van woensdag. Die laatste is kort (6km), maar gemiddeld boven de 10 procent. Daarna zijn er nog wel bergen, maar niet echt geschikt voor de klassementsrenners. Ik denk dat de zware klimmen Mollema en Kruijswijk beter zullen liggen. Wellicht kan Mollema renners als Nibali en Wiggins er af rijden. Of andersom. Het kan echt alle kanten op.
Kittel voor nummer twee? Ai, ik was het kleine klimmetje vergeten. Sagan dus.
Prachtig hoe Mollema hier Armstrongsiaans rondrijdt. De concurrentie knippert twee keer met de ogen en staat op 11 seconden. Lekker hoor, in zo'n rit.