Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2011

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 31 aug 2011 17:42

stoere poging van Mollema samen met kruiswijk! Even kijken heoveel Mollema nog opschuift in het klassement...

-edit- Mollema nu 6de op 47 sec van Wiggins (nieuwe leider). Niet slecht.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 31 aug 2011 21:27

walterg schreef:
deijn schreef:FF een paar mooie foto's, waaronder die van Wiggens en Menshov op zijn Giant.
Beiden rijden niet op een Giant, volgens mij...
Volgens mij rijdt Mencov op dezelfde fiets als hij gebruikte bij Rabo... alleen was dat ook geen Giant, maar een Walser. Het is in ieder geval geen Fuji.

De fiets van Bauke lijkt trouwens ook heel erg op een Walser, het lijkt er toch op dat Rabo nog steeds een deal heeft met Walser. Het lijkt in ieder geval niet op een Giant Trinity (balhoofd constructie). Wat me verder opvalt is dat Bauke een zadel bidon houder gebruikt.. dat is volgens mij helemaal niet zo aerodynamisch.

Wiggo gebruikt een echte Pina :) overigens wel een dik balhoofd!

Maar gebruikt Canc daar een echte Trek of is dat een prototype/custom?

Ook grappig is dat Martin het zonder drinken lijkt te doen, ik zie iig geen camelback. Voor de rest heeft de Shiv van Specialized nog een "ouderwetse" voorrem constructie.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 aug 2011 22:19

Zijn toch echt gewoon Giant frames. Waarbij 't frame van Menchov een oud prototype is waarbij de rem nog niet onder 't bracket was geplaatst. Walser heeft geen enkel model wat hier ook maar op lijkt, bijv de zitbuis/zadelpen staan bij Walser altijd in 1 lijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 aug 2011 23:09

amclassic-fan schreef:bijv de zitbuis/zadelpen staan bij Walser altijd in 1 lijn.
Huh? Hoe ziet het er dan uit als die twee (zitbuis/zadelpen) niet op 1 lijn staan? Wat bedoel je?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 31 aug 2011 23:15

Martin heeft onderweg nog een bidon (of meerdere) aangenomen. Moet je wel kunnen, aan die snelheid (wschlk bergop).

Het viel me op dat enkele renners zonder overschoenen rijden, anderen rijden met handschoenen. Allemaal niet optimaal voor de aerodynamica (toch niet als elke seconde telt).

Anderzijds zijn het echt nog altijd voornamelijk de benen en de conditie die het moeten doen, en niet zozeer de laatste nieuwe tijdritmonsters of de laatste kleine details. Denk maar aan Voeckler die in de Tour op een (volgens materiaal/aerofreaks zeer voorbijgestreefde) Colnago toch nog gewoon 14de reed in de tijdrit.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 31 aug 2011 23:29

Ook opvallend in mijn ogen dat er nog velen zonder geïntegreerde bril rondreden. Als je die helmen van voren ziet met een losse bril zijn dat regelrechte windhappers (tussen helm en slaap bv).

Verder zat Rodriguez op z'n fiets alsof hij met een Ironman bezig was.

Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 sep 2011 08:48

litespeed schreef:Ook opvallend in mijn ogen dat er nog velen zonder geïntegreerde bril rondreden. Als je die helmen van voren ziet met een losse bril zijn dat regelrechte windhappers (tussen helm en slaap bv).

Verder zat Rodriguez op z'n fiets alsof hij met een Ironman bezig was.

Afbeelding
Hij zit ook zo laag, ziet er niet echt tijdrit uit. Ik zit op mijn remgrepen nog dieper.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 01 sep 2011 09:44

amclassic-fan schreef:Walser heeft geen enkel model wat hier ook maar op lijkt,
Giant AFAIK ook niet...

Afbeelding

Kijk maar naar die uitbouw voor het Balhoofd. Dus dit zijn of prototypes of toch echt custom ergens ingekocht.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 01 sep 2011 11:25

Dat heeft te maken met de UCI regels. Die langere uitbouw op het balhoofd zal wel niet conform de regels zijn, daarom een kortere zodat hij voldoet aan de 3:1 regels. Bij specialized hebben ze met de shiv hetzelfde probleem. Daar rijden ze zelfs zonder nosecone, maar het is toch echt gewoon een giant.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 01 sep 2011 13:02

litespeed schreef:Ook opvallend in mijn ogen dat er nog velen zonder geïntegreerde bril rondreden. Als je die helmen van voren ziet met een losse bril zijn dat regelrechte windhappers (tussen helm en slaap bv).

Verder zat Rodriguez op z'n fiets alsof hij met een Ironman bezig was.

Afbeelding
Is het niet zo dat die geintegreerde brillen veel meer beslaan doordat er minder ventilatie is?
Als je erg veel zweet, is er misschien weinig keus...
Afbeelding

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 01 sep 2011 15:23

wat vreemd dat iedereen het hiet nog steeds over de tijdritfietsen van 3 dagen geleden heeft, en niemand maar dan ook niemand iets zegt over de laatste etappe waarbij zowel rabo als VCD zich goed hebben laten zien (LL Sacnhez, Kruiswijk, Mollema, Poels).... Stelletje materiaalfreaks!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 01 sep 2011 16:29

De Beneluxers doen het uitstekend. Mollema, Monfort, van den Broeck en in iets mindere mate Seeldraeyers, Poels en Kruijswijk. Hoe lang is dat geleden.

Ik verheug me erg op komend weekend. Voor de klassementsrenners moet het (denk ik) gebeuren op de loodzware slotklimmen van zaterdag en zondag en niet te vergeten die van woensdag. Die laatste is kort (6km), maar gemiddeld boven de 10 procent. Daarna zijn er nog wel bergen, maar niet echt geschikt voor de klassementsrenners. Ik denk dat de zware klimmen Mollema en Kruijswijk beter zullen liggen. Wellicht kan Mollema renners als Nibali en Wiggins er af rijden. Of andersom. Het kan echt alle kanten op.

Kittel voor nummer twee? Ai, ik was het kleine klimmetje vergeten. Sagan dus.

Prachtig hoe Mollema hier Armstrongsiaans rondrijdt. De concurrentie knippert twee keer met de ogen en staat op 11 seconden. Lekker hoor, in zo'n rit.

Plaats reactie