Wie heeft er een achterspatbord op zn fiets?
+1!jasperr schreef:In de herfst en winterperiode heb ik de Crud Roadracers op mijn racefiets zitten. Zie je bijna niks van en je blijft compleet droog. Dat vind ik het toch wel dubbel en dwars waard.
Weten dat je kont droog blijft verlaagt de drempel om door slecht weer te gaan rijden enorm
Ik heb een setje Crud Roadracers op de plank voor slecht weer.
iets meer werk voor montage, maar het zijn de minst opvallende spatborden mijns inziens.

Niet mijn fiets trouwens....
Onder andere via http://webshop.epbike.nl dacht ik.
iets meer werk voor montage, maar het zijn de minst opvallende spatborden mijns inziens.

Niet mijn fiets trouwens....
Onder andere via http://webshop.epbike.nl dacht ik.
Ik ben niet onverdeeld positief over de Crud Roadracers. Kost veel tijd om te monteren, hebben te weinig clearance (alleen geschikt voor 23mm banden), gaan hangen op de band want zijn slap en moeten dus vaak nagesteld worden (ook slecht voor de moraal als je continu denkt dat iets aanloopt), zitten in de weg als je de fiets op de montagestandaard zet, zitten in de weg (en is een stukje afgebroken) bij vervoer in de auto. Veel gedoe.
Monteren is even pielen, maar verder herken ik niet 1 nadeel die je noemt. Ik stel ze nooit na. Ok, meestal nog 1x na de eerste rit, maar de rest van de winter niet meer. Dat finetunen gaat ook wel kinderlijk eenvoudig met die plastic boutjes.
Op de foto hierboven is het oude model afgebeeld overigens. Ondertussen is hij verbeterd. Met name bij de zitbuis is nu nog meer afscherming aanwezig.
De service van Crud is trouwens geweldig. Als je een onderdeel wilt na bestellen, heb je die in no-time in huis.
Op de foto hierboven is het oude model afgebeeld overigens. Ondertussen is hij verbeterd. Met name bij de zitbuis is nu nog meer afscherming aanwezig.
De service van Crud is trouwens geweldig. Als je een onderdeel wilt na bestellen, heb je die in no-time in huis.
Laatst gewijzigd door litespeed op 30 aug 2011 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat ik nog vergeten was: bij de Mk1 heb je na een regenrit een stapel van 10cm modder op je liggende achtervork 

Zeker, en schoonmaken moet je toch bij nat weer. Bij de huidige versie loopt de flap van het achterspatbord verder door zodat je voorderailleur en tandwielen schoner blijven, dat is wel een verbetering.
Ik zweer bij de Crud Roadracers op mijn woon/werk fiets. Scheelt een hoop troep op mijn derailleurs en draaiende delen en minder natte voeten bij een verregend wegdek
Helaas heb ik er een minder mooie fiets bij dan op de afbeelding hierboven
Helaas heb ik er een minder mooie fiets bij dan op de afbeelding hierboven

Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!