Hallo Allen,
Ik heb eer garmin 205 edge fietsnavigatie welke ik al een hele tijd heb liggen. Steeds als ik denk ik ga het toch weer eens met dat ding proberen dan gebeurd hetzelfde. Wellict dat iemand mij kan helpen want ik kom er echt niet uit.
Steeds als ik een route (rechtstraaks vanaf routeyou of gewoon via een toertochtensite o.i.d.) op mijn garmin laad (gewoon rechstreeks via de plugin die daarvoor beschikbaar is) en ik ga de ronde fietsen dan stopt de route er halverwege (of eerder) mee. Daarmee bedoel ik dat de garmin zelf het wel blijft doen maar dat de route en dus navigatie gewoon ineens ophoud. Ik rijd dan meestal (als ik de weg op die plaats niet weet) dezelfde weg weer terug en dan werkt het weer prima.
De eerste keren dacht ik dat het aan de route lag die ik inde garmin laadde, maar nu is het al een keer of 12 voorgekomen met steeds verschillende routers dus het lijkt me sterk dat die allemaal niet compleet zijn.
Afgelopen weekend heb ik de top cauberg challenge gefietst en de beschikbare route op mijn device geladen, na een kilometer of 10 stopte de navigatie er dus weer mee.
Hopelijk herkent iemand het probleem en/of weet iemand de oplossing!
Alvast bedankt!
garmin edge 205edge route steeds half ingeladen
uuhm er staat wel een navigatie optie in en hij werkt ook gewoon goed totdat hij dus ineens stopt. het is geen device met mappen e.d. maar gewoon een lijntje. Dat is in principe prima voor mij maar dan moet hij niet ineens stoppen halverwege de route.....
Met de 205 kun je navigeren op basis van waypoints, daarnaast kun je ook een kruimelspoor volgen. Het enige dat ik kan bedenken is dat de track te veel track points (kruimels) bevat. Is de route wel volledig zichtbaar als je die op de garmin bekijkt voordat je op pad gaat? Wellicht eerst de history wissen voordat je een nieuwe route gaat uploaden.
Heb zelf ook een edge 205, maar dit probleem ken ik niet. Mijn kruimelspoort routes maak ik op gpsies en m.b.v. Garmin Training Centre zet ik ze op de 205.
Heb zelf ook een edge 205, maar dit probleem ken ik niet. Mijn kruimelspoort routes maak ik op gpsies en m.b.v. Garmin Training Centre zet ik ze op de 205.
dan kom ik nog even met de immer gestelde vraag, moet ik een route of een track uploaden naar mijn navigatie? Het lijkt er idd op dat het zoiets is. Kan ik nadat ik de route heb ingeladen deze ook bekijken zonder dat ik me op de route zelf bevind dan? Ik dacht altijd dat ik de route moest inladen en dan pas op de plek waar de route loopt de route ook echt op het navigatiesysteem kan zien.
Als je een kruimelspoor wilt rijden, dan heb je het over een track. Als je wilt navigeren, dan heb je het over een route. Navigeren met de 205 is beperkt omdat je geen echte kaart hebt en niet al te veel waypoint kunt definieren, in feite bestaat een route uit rechte lijnen die verbonden zijn met waypoints. Overigens kun je ook bij een track waypoints opnemen zodat je bij onoverzichtelijke situaties kunt aangeven welke richting je op moet. Ikzelf gebruik enkel de mogelijkheid tot het volgen van het kruimelspoor. In dat geval moet je dus een track uploaden naar de Edge 205. Je kunt deze bekijken middels: Hoofdmenu => Training => Ritten => rit selecteren => Kaart. Als je de route wilt rijden kies je i.p.v. "Kaart" voor "Doe rit".
Succes.
Succes.