Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
eddie1802
- Forum-lid
eddie1802
19 aug 2011 14:07
mimarron schreef:om t helemaal gek te maken krijg ik te horen dat er verschil zit in de 4000s met en de 4000s zonder verpakking
de zonder verpakking en meestal goedkoper in aanschaf ,zouden kwalitatief minder zijn en bij nieuwe fietsen gebruikt worden ( soort b onder de a soort oid)
klopt dit verhaal of is t alleen om te verkopen
thanks
Ik heb ze laatst onder mijn fiets laten zetten door de FM en toen heb ik er gelijk een meegenomen voor reserve. Thuis gekomen zag ik op het bonnetje dat de gemonteerde 35 euro per stuk waren en de losse in verpakking 37,50. Erg vreemd dat ze inclusief montage goedkoper zijn dan los.
Maar het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de gemonteerde banden bulk banden zijn zonder verpakking en daarom goedkoper in te kopen voor de FM. Ik denk niet dat er verschil in kwaliteit zit.
Bij computer hardware zie je dat ook, je hebt de consumenten (retail) versie in doos (en met boekjes e.d.) en de o.e.m. versie zonder doos die bedoeld is voor systeembouwers.
-
jackbrown
- Forum-lid
jackbrown
20 aug 2011 11:57
Of als het perse wit moet zijn en je kunt hem niet dichter bij huis vinden, kun je het hier proberen:
http://www.ebay.com/itm/Continental-GP4 ... b883c#shId" onclick="window.open(this.href);return false;. Verzenden is in principe alleen binnen VS, maar je kunt de verkoper emailen en vragen of hij/zij alsnog naar NL zou willen verzenden. Is mij in het verleden bij andere verkopers ook weleens gelukt.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
ernest69
- Forum-lid
ernest69
21 aug 2011 07:40
Kwam woensdag terug van vakantie en heb donderdag (rode) GP 4000 banden gehaald. FM zei inderdaad uit zichzelf dat zwarte 4000 en 4000S nagenoeg hetzelfde waren en dat de gekleurde, door de verf een iets andere samenstelling hadden.
Ik heb het idee dat de Schwalbe's iets lekkerder reden, maar die sleten zo verschrikkelijk hard.
Helaas is mijn eerste GP 4000 ook ter ziele na 140km.. Ditmaal door mijn eigen schuld. 3 km voor finish van Geants des Ardennes tijdens een afdaling door een freesgat gereden en binnenband geklapt en GP4000 gescheurd.
If you are not confused, you are not well informed (Lord Falkland)