Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

De nederlandse berg

Gebruikersavatar
bassieg15
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 feb 2010 16:23

Gebruikersavatar bassieg15 19 aug 2011 11:44

ponsteen schreef:...Wereldwonder nummer 8 en 5 miljoen mensen die hier gaan kijken en gemiddeld 100 euro uitgeven aan hotelovernachting en eten e.d. Heb je zo een paar miljard terug....
Dit is wel een goed voorbeeld van dat het echt moeilijk is om te beseffen hoeveel een miljard nu eigenlijk is. Met vijfmiljoen mensen die honderd euro uitgeven heb je slechts een half miljard aan omzet. Dus met een hele ruime winstmarge van zo'n 20% heb je dan slechts 0,1 miljard terug...

Gebruikersavatar
bassieg15
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 feb 2010 16:23

Gebruikersavatar bassieg15 19 aug 2011 11:58

Overigens, waarom zou die berg 2000 meter hoog moeten worden? Als je nu eens met 1000 meter hoog begint. Dan is het volume van de berg (2^3 =) 8 keer zo klein. Dat betekent dat de kosten ook minimaal 8 keer zo laag worden en de haalbaarheid minimaal 8 keer zo hoog. Omdat je in de Flevopolder ook echt van 0 begint heb je nog steeds 1000 hoogtemeters naar de top. Dat is bijna net zoveel als de Alpe d'Huez met z'n 1130 hoogtemeters. Lijkt mij goed genoeg dus.

Hierdoor wordt het hele project ineens veel beter haalbaar. We bouwen inmiddels ook al gebouwen van bijna een kilometer hoog, dus een berg moet dan zeker lukken.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 19 aug 2011 12:06

Een berg is eigenlijk niet eens nodig, alleen de bergwand is nodig.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 19 aug 2011 13:42

"De Nederlandse Klim- en Bergsportvereniging (NKBV), de Koninklijke Nederlandse Wielrenunie (KNWU) en de Nederlandse Skivereniging (NSkiV) steunen een plan van journalist en columnist Thijs Zonneveld om een berg te bouwen in Nederland." -- Nu.nl

Wat voor mensen zitten daar in het bestuur?? Misschien eerst eens even nadenken voor je jezelf belachelijk maakt??

Skiën op de Nederlandse berg? Vergeten we de sneeuw niet?? Gaat één berg van 2000m in een vlakke omgeving 's winters voor een klimaatsverandering zorgen, met als gevolg een wekenlang dik pak sneeuw zoals in de Alpen? Dacht ut nie! Of leggen we er meteen vier naast elkaar?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2832
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 19 aug 2011 13:57

tennisser schreef:"De Nederlandse Klim- en Bergsportvereniging (NKBV), de Koninklijke Nederlandse Wielrenunie (KNWU) en de Nederlandse Skivereniging (NSkiV) steunen een plan van journalist en columnist Thijs Zonneveld om een berg te bouwen in Nederland." -- Nu.nl

Wat voor mensen zitten daar in het bestuur?? Misschien eerst eens even nadenken voor je jezelf belachelijk maakt??

Skiën op de Nederlandse berg? Vergeten we de sneeuw niet?? Gaat één berg van 2000m in een vlakke omgeving 's winters voor een klimaatsverandering zorgen, met als gevolg een wekenlang dik pak sneeuw zoals in de Alpen? Dacht ut nie! Of leggen we er meteen vier naast elkaar?
Ooit gehoord van mattten? Vroeger lagen er in Landgraaf kunstof matten waar je op kon skiën.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5927
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 aug 2011 13:59

Wie van deze 5 hoort niet in dit rijtje thuis?

Broodje aap
Gebakken lucht
Hollandse berg
Larie koek
Zeep bel
Live fast; die young. mijn blog

lunaton
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 24 feb 2009 14:28

lunaton 19 aug 2011 14:01

superrose schreef:
maldenees1 schreef:is het niet slimmer om in Limburg aan de voet van een "berg" te gaan uitgraven of die "bergen" te gaan verhogen......ben je alvast halverwege

kunnen wij eindelijk een berg krijgen willen die limbo's het ding weer
Van mij mag je m hebben. We hebben al genoeg puisten hier

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 19 aug 2011 14:23

gaisdergerman schreef:Ooit gehoord van mattten? Vroeger lagen er in Landgraaf kunstof matten waar je op kon skiën.
O ja, ...half Nederland laat de jaarlijkse skivakantie in de Alpen voor wat het is, om in eigen land met z'n allen op één berg op matten te gaan skiën.... :? Dat denkt Thijs tenminste.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 19 aug 2011 14:26

rob74 schreef:Wie van deze 5 hoort niet in dit rijtje thuis?

Broodje aap
Gebakken lucht
Hollandse berg
Larie koek
Zeep bel
Ik zou 't niet weten... :D

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 19 aug 2011 14:31

Als zeepbel nou als 1 woord geschreven was, dan wist ik het wel. Want dat bestaat nog, maar nu weet ik het ook niet. Zal wel broodje aap zijn omdat dat nog kan en misschien nog wel lekker is ook.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 19 aug 2011 14:41

Een beetje plastic, lucht erin, laag zand van 4 meter erover en je hebt een opblaasbare berg. Helemaal van zand/steen lijkt me niet praktisch. Nu lijkt me een opblaasbare berg ook wat vergezocht. :D

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 20 aug 2011 21:36

bve schreef:Een beetje plastic, lucht erin, laag zand van 4 meter erover en je hebt een opblaasbare berg. Helemaal van zand/steen lijkt me niet praktisch. Nu lijkt me een opblaasbare berg ook wat vergezocht. :D
Juist niet.
Kan erg handig zijn als de zeespiegel nog eens wat teveel stijgt.

Leuk dat veel bedrijven er een mooi podium van aandacht hebben in deze komkommertijd.
Is er trouwens al een anti comitee opgericht ?
Het moet natuurlijk wel volgens de gangbare Nederlandse methoden
Zij is ook tegen

Plaats reactie