Three spokes voorwiel
Is het echt sneller? Zo ja, waarom gebruiken Tony Martin en Cancellara er geen en contador wel?
http://www.wix.com/markihuana/allstars" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmm, er loopt al een heel intressant topic over. Helaas kan ik het nu niet vinden. Kan iemand anders dat wel? (Het "Tijdrit voorwiel", de zoekfunctie ligt er even uit zegt men)
Ok, als hij het weer doet zal ik nog eens zoeken. Kon niets vinden vandaar.
http://www.wix.com/markihuana/allstars" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie dat de zoek functie verwijst naar http://www.fiets.nl/forum/?TID=23552" onclick="window.open(this.href);return false;. Als ik dit in google gooi zie ik dat dit topic voor het laatst geupdate is in 5 okt 2009. Bij de Wielen zie ik echter geen topic onder die naam. Ik denk dus dat er meer kapot is als de zoekfunctie.
@dickw: bij de conversie zijn de topicid's in de database veranderd. Dus ik denk niet dat het zo eenvoudig werkt.
Dat klopt, echter omdat google aangaf dat het topic in 2009 voor het laatst gewijzigd was heb ik in het wielen topic terug gezocht naar die datum. En helaas niets gevonden. Ook niet ervoor of ruim erna. Ik heb google dus alleen misbruikt voor meer informatie over het onderwerp. Helaas was de google cache ook leeg op dit punt. ook bing of Yahoo gaven geen nieuws.corniel schreef:@dickw: bij de conversie zijn de topicid's in de database veranderd. Dus ik denk niet dat het zo eenvoudig werkt.
Wat een belachelijk diagram!
Ten eerste begint de Y-as niet op 0, waardoor die betere wielen echt veel beter lijken dan ze eigenlijk zijn.
Ten tweede slaat die lijn tussen twee punten nergens op. Die lijn suggereert dat er ook waardes tussen twee wielsets in zijn. Zoals het zou zijn met een grafiek waarin vermogen en snelheid vergeleken worden. Maar het ene wiel verloopt niet langzaam in een ander wiel, dus die lijn ertussen raakt kant nog wal.
Verder is de informatie op zich wel interessant, alleen zou het leuker zijn als het met wielen uit 2011 zou zijn.
Ten eerste begint de Y-as niet op 0, waardoor die betere wielen echt veel beter lijken dan ze eigenlijk zijn.
Ten tweede slaat die lijn tussen twee punten nergens op. Die lijn suggereert dat er ook waardes tussen twee wielsets in zijn. Zoals het zou zijn met een grafiek waarin vermogen en snelheid vergeleken worden. Maar het ene wiel verloopt niet langzaam in een ander wiel, dus die lijn ertussen raakt kant nog wal.
Verder is de informatie op zich wel interessant, alleen zou het leuker zijn als het met wielen uit 2011 zou zijn.
Het gaat om de verschillen dus ik vind het wel een leuk plaatje. Voor het hele verslag zie http://www.rouesartisanales.com/article ... 11.html.De" onclick="window.open(this.href);return false; test is in 2006 uitgevoerd, maar ik denk dat veel van de test ook met de huidige wielen ongeveer hetzelfde beeld zal opleveren.
Blijst over de vraag waarom Tony Martin en Cancellara geen three spoke voorwiel hebben gebruikt.
Blijst over de vraag waarom Tony Martin en Cancellara geen three spoke voorwiel hebben gebruikt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12 jun 2011 18:51
Misschien heeft een three spokes voorwiel meer last van zijwind en zwaarder sturen etc, geen idee.
Kan natuurlijk ook door sponsorbelangen komen
Kan natuurlijk ook door sponsorbelangen komen
haha ondanks al het ongezouten commentaar op de site in elk topic wil ik toch corniel bedanken voor de graphic. Het geeft me in elk geval een idee, ondanks dat het niet 2011 wielen zijn.
Thnx
Thnx
http://www.wix.com/markihuana/allstars" onclick="window.open(this.href);return false;