Alles over vakanties op én met de fiets

West Betuwe toer 30 juli

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 27 jul 2011 08:33

janescott schreef:ik wil ws. de 150 rijden, maar zoek nog een paar brede ruggen om uit de wind gehouden te worden ;-)
Als je 8.00 klaar staat zijn er waarschijnlijk nog voldoende 150 en 180 km rijders waar je bij kan aanhaken. Ik zelf rijd deze keer met mijn zwager, maar ga vaak alleen op pad en sluit me aan bij een groepje wat ongeveer mijn tempo rijd. Op zich erg leuk en je leert weer nieuwe mensen kennen.

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 28 jul 2011 10:13

Weersverwachting schommelt nog aardig, maar voor nu: bewolkt, maar droog en 18 graden.

Wij gaan ons vandaag dus toch maar inschrijven (even gewacht op t weer).
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 28 jul 2011 10:54

bmwpower schreef:Weersverwachting schommelt nog aardig, maar voor nu: bewolkt, maar droog en 18 graden.

Wij gaan ons vandaag dus toch maar inschrijven (even gewacht op t weer).
Er is niets zo veranderlijk als het weer. Ik schrijf me meestal ruim op tijd in zodat ik mij niet kan laten leiden door het weer. Ik moet gewoon. En ik heb nog geen tocht gehad waar ik spijt van heb gehad. Wel spijt gehad als ik niet gefietst zou hebben.

Tot zaterdag!

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 28 jul 2011 11:27

Misschien had ik dat ook maar moeten doen, want ik zie net dat je je blijkbaar niet meer online kan inschrijven. Op de website is enkel opgenomen: "Let op! Inschrijving is op de 30ste mogelijk in de permanence." Geen flauw idee wat ze met "in de permanence" bedoelen?

Het enige risico wat we dan lopen is dat het al vol is.. Maar in principe kan je een uitgepijlde route ook gewoon gaan volgen zonder je in te schrijven neem ik aan toch?
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 28 jul 2011 14:12

bmwpower schreef:Misschien had ik dat ook maar moeten doen, want ik zie net dat je je blijkbaar niet meer online kan inschrijven. Op de website is enkel opgenomen: "Let op! Inschrijving is op de 30ste mogelijk in de permanence." Geen flauw idee wat ze met "in de permanence" bedoelen?

Het enige risico wat we dan lopen is dat het al vol is.. Maar in principe kan je een uitgepijlde route ook gewoon gaan volgen zonder je in te schrijven neem ik aan toch?
Voorinschrijven kan inderdaad vaak tot ongeveer een week van te voren. Stond ook ergens op de site meen ik.
De permanence zal wel een onderdeel van de sportplaza zijn.
Je kunt altijd de pijlen volgen al vind ik het altijd wel netjes om te betalen ivm de organisatie. Er zit toch altijd een hoop tijd (en kosten) in van veel vrijwilligers. Ik wil best fietsen, maar zou er niet aan moeten denken al om 7.30 (of waarschijnlijk nog wel eerder) klaar te moeten zitten om bv pakketjes uit te delen. Petje af voor de vrijwilligers!

Hierbij dan ook een oproep deze vrijwilligers te overstelpen met bedankjes om toch maar weer voor ons klaar te staan!

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 28 jul 2011 16:04

Ow dan ben ik helemaal met je eens hoor! Ik betaal met alle liefde die paar euro en doe gewoon 'officieel' mee. Maar als ik 90 km heb gereden en het zou vol zitten ga ik niet weer onverrichter zaken richting huis.. ;)

Heb wel paar proeflessen gesport bij Sportplaza daar, maar zegt me niets. Zal er daar wel achter komen dan.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 30 jul 2011 15:40

Nou, ze hadden nog plek hoor ;-)

Leuke rit gehad vanochtend! Zeker voor herhaling vatbaar zo'n toertocht.

Het was bewolkt en het waaide aardig, maar de temperatuur was prima. Alleen de route was richting het eind niet altijd even duidelijk. Zo moesten we vol een braderie over en waren we vlak daarna ook de route kwijt. Uiteindelijk dus 69 km gefietst ipv 60 km. Na de tocht nog even meegefietst met een vriend van me naar huis waardoor het totaal voor vandaag op 86 km uitkwam. Een dagrecord voor mij!

Zo, straks maar is kijken of er nog meer interessante tochten zijn aankomende weken..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5965
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 jul 2011 16:03

Ik heb deze ochtend ook de tocht gereden. Aardige route over bekende weggetjes. Plus nog een paar onbekende rondom Tiel. Ik heb in de 150 km route ergens een stuk gemist en ben niet langs Doorn gereden. Zodoende heb ik een bevoorading gemist maar gelukkig waren er genoeg cafes open. Uiteindelijk stonden er 134 km op de teller. En nu lekker naar de Classica San Sebastian kijken.
Live fast; die young. mijn blog

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 30 jul 2011 18:14

Ik heb de 180 gereden, uiteindelijk ruim 210 km op de Garmin, ik had in het begin de verkeerde pijlen gevolgd, die van de familietocht! :oops:
Was bijna weer terug in Tiel, toen maar gauw richting Echteld gereden.
Dom eigen schuld stond duidelijk op de routebeschrijveng, hier en daar was het inderdaad niet even duidelijk, bij Schaarsbergen ging ook zowat iedereen weer verkeerd. :mrgreen:

Bij Ingen moest ik ook weer een extra lusje maken door de plaatselijke braderie, de route liep door de straat.
Nietemin goede dag lekker wat kilometers, met af en toe wat licht gespetter, wel fris voor hoogzomer, de gehele dag met knie en armstukken gereden, het was hooguit 17 graden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 30 jul 2011 20:28

Bij Ingen moest ik ook weer een extra lusje maken door de plaatselijke braderie, de route liep door de straat.
Nietemin goede dag lekker wat kilometers, met af en toe wat licht gespetter, wel fris voor hoogzomer, de gehele dag met knie en armstukken gereden, het was hooguit 17 graden.
Die braderie in Ingen hebben wij samen met een aantal andere groepjes ook meegepakt inderdaad, niet erg handig, haha.. :mrgreen:

Maar even stukje 'gestept'..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 30 jul 2011 22:33

bmwpower schreef:Die braderie in Ingen hebben wij samen met een aantal andere groepjes ook meegepakt inderdaad, niet erg handig, haha.. :mrgreen:

Maar even stukje 'gestept'..
Het kan erger: Wij hebben de pijlen niet gezien bij de braderie en kwamen weer bij het water uit. Konden we 10 extra km tegen de wind in maken. Dus uiteindelijk 190 gereden. Leuke tocht, niet altijd even goed gepijld, maar dat is ook een vak apart en niet de moeite waard voor deze tocht

Tips voor volgend jaar:
- toiletten bij de controle punten. Als man kan je nog een boom opzoeken, maar ik kan mij voorstellen dat de dames hier minder prijs op stellen.
- gewone water tap ipv/naast flessen water. Vond het een beetje jammer van de hoeveelheid lege flessen.

Verder weer lof voor de vrijwilligers.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5965
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 jul 2011 19:33

ik ben nog gespot:
Afbeelding
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie