Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2725
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 19 jul 2011 16:57

Man wat heb ik zitten genieten in notabene een etappe waar je het niet verwacht. Echt hulde aan Contador en Evans.
En die Thor, hij doet het weer!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 jul 2011 16:59

Zo moet je demarreren, niet opgeven na 10 trappen maar doorgaan totdat ze er vanaf zijn gereden.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 jul 2011 17:00

Evans wat toch de man die alleen maar wieltjesplakt? En Contador was voor deze Tour toch al afgeschreven? Wat worden de "kenners" weer heerlijk op hun nummer gezet door de heren renners :)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 19 jul 2011 17:09

Eindelijk wat vuurwerk, was weer eens keer echt genieten.
is kijken wat er de komende dagen nog maar op het menu staat :D
Ben benieuwd of Contador dan ook Evans nog kan lossen of dat Evans toch echt op weg is naar de overwinning?
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 19 jul 2011 17:29

Ik denk dat de Schleckjes morgen in de aanval gaan. Als die samen met de andere titelpretendenten die laatste afdaling in moeten gaan ze weer tijd verliezen. Dus ze zullen moeten zorgen dat ze (of in ieder geval 1 van de 2) eerder aan die afdaling beging.
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 19 jul 2011 17:42

Eindelijk! Dat beloofd (hopelijk) wat voor de komende dagen!

Prachtig hoe Contador wegsprong vanachter de ruggen van iedereen. Daarvoor had Andy het wel geprobeerd maar dat leek meer een plaagstootje!

Jammer dat er weer geen Nederlander een rol van betekenis heeft kunnen spelen.

rodion
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 05 mar 2007 11:55

rodion 19 jul 2011 17:42

[quote="WdvB"]komende 2 dagen de finish in de afdaling..... zonde

Het zijn gelukkig nog steeds de renners die de koers maken
L'enfer, c'est les autres

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5720
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 jul 2011 17:50

fiedoo schreef:Ik denk als Contador de tour wil winnen Samuel Sanchez nog een belangrijke rol zou kunnen spelen. De superdaler met de superklimmer aan de haal zou nog voor vuurwerk kunnen zorgen.
Anders zie ik geen mogelijkheid om voor de laatste klim Contador alleen weg te zien rijden. Indien hij wacht tot op de laatste col gaat hij maximum zowat anderhalve minuut terugpakken op de Schlecks, en wat met Cadel?
Voeckler wordt zowat vijfde in de tour.
'k had het (bijna) goedbekeken:-), 'k had toch verwacht dat Sanchez de afdaling zou leiden, hij vond het wschlk te risicovol.
Contador kan Frank zeker de baas, Andy heeft niet echt de grote vorm ( was al wat in de pyreneeen te merken) en Cadel zal ook nog wat tijd moeten toegeven maar om Contador de tour te laten winnen zal dat toch minstens 3 minuten moeten zijn, dus met ongeveer 1 minuut voorsprong aan de tijdrit beginnen. Voeckler plooit nog en zeker als hij op die wijze blijft koersen. Hij zou beter zijn eigen tempo kiezen de volgende dagen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dalegend
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:23

dalegend 19 jul 2011 18:00

timo2.0 schreef:En Contador was voor deze Tour toch al afgeschreven?
Blijkbaar zijn de meesten het zelfs vergeten dat Contador hier eigenlijk niet aan de start hoorde staan.
Spektakel of niet, gepakt = gepakt.
Het is en blijft een aanfluiting voor het hele wielrennen (en deze TdF) dat er na een jaar nog geen uitspraak is in dit verhaal.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3126
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 19 jul 2011 18:01

En Meneer Ruijgh uit Valkenburg weer mee en zowaar weer een paar plekken in het klassement gestegen, strijd gaat denk ik dadelijk tussen Contador en Evans. Zeer moedig van Evans en toont hier toch echte Grinta, ben geen Evans fan maar deel niet de echte mening die over het algemeen wordt gezegd over hem.

Vermoedt dat Contador alleen maar beter wordt en de rest minder, alleen Evans zal hij van zich moeten afschudden 2 minuten gaat hij niet inhalen in de tijdrit.
YFood !!!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5720
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 jul 2011 18:45

dalegend schreef:
timo2.0 schreef:En Contador was voor deze Tour toch al afgeschreven?
Blijkbaar zijn de meesten het zelfs vergeten dat Contador hier eigenlijk niet aan de start hoorde staan.
Spektakel of niet, gepakt = gepakt.
Het is en blijft een aanfluiting voor het hele wielrennen (en deze TdF) dat er na een jaar nog geen uitspraak is in dit verhaal.
Of dat hij wel degelijk aan de start mocht staan??? Je gaat er blijkbaar van uit dat een uitspraak enkel de schorsing kan zijn? Wat als hij wordt vrijgesproken?
En gepakt is gepakt? Simpel voor jou, maar als je zelf het "slachtoffer" moest zijn zou je het dan ook nog zo simpel vinden? Ik denk niet dat Contador nu nog bewust ( als dat ooit al gebeurd is) clenbuterol zal nemen, trager rijdt hij er toch precies niet door! :-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 19 jul 2011 19:13

Contador is gewoon vrijgesproken waardoor hij hier gewoon aan de start kan staan. Mensen die zo simpel denken als dalegend vind ik echt dom. Deze reactie slaat namelijk helemaal nergens op.

Gesloten