Laatst ben ik nog van Rotterdam naar Groningen gefietst in drie dagen.
Ik had een rugzak op met zo'n netje tussen je rug en de daadwerkelijke zak en twee gespjes over buik en borst. Daarin zaten 1 broek, 1 shirt, 1 vest, ondergoed, platte sneakers en een kaart van NL. Ik had als jas mn regenjack voor op de fiets mee en vond mn armstukken en windbreaker erg praktisch want het weer bleek nogal veranderlijk. Ik had de mazzel om bij vrienden en familie te kunnen slapen dus bel gewoon kennissen van je op of zoek iets uit via de links die eerder gepost zijn.
Het is zeker een aanrader om te doen! De afsluitdijk met wind tegen viel wel een beetje tegen. Succes
op de fiets door Nederland
- margriet
- Forum-lid
- Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
- Contact
Een wereldwijde overnachtingswebsite voor fietsers is de Warm Shower List. Leden bieden een 'warme douche' of meer aan. Meer kan bestaan uit een bed, een stukje gras om een tent op te zetten, een maaltijd etc.
Tijdens onze fietstocht van Lima (Peru) naar Ushuaia (Argentinië) maakten wij onderweg een aantal keer gebruik van een adres op deze lijst. Terug in Nederland ontvingen we een aantal maal fietsers en nu in Frankrijk hebben wij af en toe fietsers op deze manier bij ons te logeren gehad.
In tegenstelling tot Vrienden op de Fiets gratis (hoewel Vrienden op de Fiets natuurlijk goed betaalbaar is), maar wel op de voorwaarde dat je zelf ook fietsers wilt ontvangen.
http://www.warmshowers.org
Tijdens onze fietstocht van Lima (Peru) naar Ushuaia (Argentinië) maakten wij onderweg een aantal keer gebruik van een adres op deze lijst. Terug in Nederland ontvingen we een aantal maal fietsers en nu in Frankrijk hebben wij af en toe fietsers op deze manier bij ons te logeren gehad.
In tegenstelling tot Vrienden op de Fiets gratis (hoewel Vrienden op de Fiets natuurlijk goed betaalbaar is), maar wel op de voorwaarde dat je zelf ook fietsers wilt ontvangen.
http://www.warmshowers.org
Fietsgroet,
Margriet | Les Camélias
Margriet | Les Camélias