reglement tijdritstuur KNWU/UCI
Ik heb een PRO missile tijdritstuur met gebogen extentions zoals hier onder.
[img=http://ecx.images-amazon.com/images/I/4 ... SL500_.jpg]
De eindstukjes wijzen schuin omhoog, maar mijn onderarmen liggen 100% horizontaal.
Tijdens de ploegentijdrit in Wieringermeer werd ik er tijdens de technische keuring op geattendeerd dat deze verboden zouden zijn.
Toen zouden ze het nog door de vingers zien, maar vanaf het NCK niet meer zeiden ze.
Volgens de KNWU man MOESTEN de eindstukjes 100% horizontaal zijn.
(mijn fiets voldoet verder wel prima aan de 5cm en 75cm regel)
Ik heb dit nader uitgezocht en vond in het bestand van de UCI dat het slechts niet toegestaan is als de onderarmen niet horizontaal liggen.
Dus, mijn stuur voldoet hier prima aan. Maargoed, voor de zekerheid had ik toch maar rechte gemonteerd.
Maar dit weekend bij het NCK begon de KNWU man er weer over (tegen mijn ploegmaatje en anderen met zo'n stuur) dat ze verboden waren.
Dus ik zei tegen hem; 'maar volgens de UCI mag het wel, op het WK reden ze er ook mee'
(zie foto onder van Millar afgelopen WK in Geelong)
Maargoed, deze mensen zijn vaak allergisch voor tegenspraak dus een fatsoenlijk gesprek was niet mogelijk. Het was verboden, punt uit!
Dus nu mijn vraag?
Zijn de KNWU regels anders dan de UCI regels of heeft deze keurmeester het gewoon niet begrepen??
[img=http://cdn.media.cyclingnews.com//2010/ ... 29_600.jpg]
[img=http://ecx.images-amazon.com/images/I/4 ... SL500_.jpg]
De eindstukjes wijzen schuin omhoog, maar mijn onderarmen liggen 100% horizontaal.
Tijdens de ploegentijdrit in Wieringermeer werd ik er tijdens de technische keuring op geattendeerd dat deze verboden zouden zijn.
Toen zouden ze het nog door de vingers zien, maar vanaf het NCK niet meer zeiden ze.
Volgens de KNWU man MOESTEN de eindstukjes 100% horizontaal zijn.
(mijn fiets voldoet verder wel prima aan de 5cm en 75cm regel)
Ik heb dit nader uitgezocht en vond in het bestand van de UCI dat het slechts niet toegestaan is als de onderarmen niet horizontaal liggen.
Dus, mijn stuur voldoet hier prima aan. Maargoed, voor de zekerheid had ik toch maar rechte gemonteerd.
Maar dit weekend bij het NCK begon de KNWU man er weer over (tegen mijn ploegmaatje en anderen met zo'n stuur) dat ze verboden waren.
Dus ik zei tegen hem; 'maar volgens de UCI mag het wel, op het WK reden ze er ook mee'
(zie foto onder van Millar afgelopen WK in Geelong)
Maargoed, deze mensen zijn vaak allergisch voor tegenspraak dus een fatsoenlijk gesprek was niet mogelijk. Het was verboden, punt uit!
Dus nu mijn vraag?
Zijn de KNWU regels anders dan de UCI regels of heeft deze keurmeester het gewoon niet begrepen??
[img=http://cdn.media.cyclingnews.com//2010/ ... 29_600.jpg]
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
race-niek schreef:wel een beetje raar zeg:O
dus mocht je niet starten op NCK?
Ik had voor de zekerheid rechte gemonteerd, dus mocht wel starten.
De renners die wel gebogen eindstukjes hadden kregen een waarschuwing en de mededeling dat het vanaf 2011 ECHT veboden zou zijn...
De fietsen die qua 75cm regel boven de 80cm vielen werden wel echt geweigerd.
Maargoed. ik vraag dit nu omdat ik graag mn gebogen eindstukjes weer wil monteren, die vind ik fijner.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Er werd gesproken dat sturen zoals onderstaande straks ook verboden zijn. Ik doel op de weerszijde van het stuur waar men de remhendels op monteert. Dit zou ook niet meer naar beneden mogen wijzen. Of is dat ook onzin?


- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat is niet echt duidelijk. Die split level regels zijn volledig onbegrijpbaar, ook bij de UCI zelf begrijpen ze 't niet. Een vlakke basebar met raised pads mocht eventjes niet meer, maar toen er een aantal profploegen kwamen klagen mocht dat daarna wel weer (zonder dat de regels aangepast zijn). Op dit moment loop je nogal wat risico dat je als amateur je dure materiaal na 1 jaar weer weg kunt gooien, omdat ze in Zwitserland de regeltjes weer aan 't veranderen gaan.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
In een P2C zit toch dezelfde pen als die van een P3C.
Tenminste, ik heb een 2009 P2C en een collega heeft een 2010 P3C, en het enige verschil wat ik zie is dat de 2010 P3C variant de pen zwart is gespoten (en het logo gepoten) ipv blank carbon en een sticker logo, zoals bij een 2009 P2C.
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen voor bestaande frames, want mijn pen is 21mm dik en 69mm lang.
Of niet oplossen, gewoon een nieuwe kopen.... gelukkig rij ik geen UCI / streng gecontroleerde wedstrijden.
Tenminste, ik heb een 2009 P2C en een collega heeft een 2010 P3C, en het enige verschil wat ik zie is dat de 2010 P3C variant de pen zwart is gespoten (en het logo gepoten) ipv blank carbon en een sticker logo, zoals bij een 2009 P2C.
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen voor bestaande frames, want mijn pen is 21mm dik en 69mm lang.
Of niet oplossen, gewoon een nieuwe kopen.... gelukkig rij ik geen UCI / streng gecontroleerde wedstrijden.

