Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

de groeten!

lucy
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2011 21:55

lucy 06 jul 2011 22:03

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag: groeten mannen alleen mannen? Als ik fiets met mijn vriendin dan groeten mannen zelden. Eerst dacht ik dat dit komt doordat ik met een hybride fiets rijd en racefietsers enkel racefietsers groeten. Mijn vriendin rijdt wel met een racefiets, maar goed, dat leek niet voldoende. Tot ik een tijdje later met een vriend reed die een racefiets heeft. Hij werd om de haverklap gegroet door andere fietsers. Mijn theorie is nu dat mannen blijkbaar alleen mannen groeten. Klopt dit, mannen?

Groeten!
Lucy
Lucy

eelcoz

eelcoz 06 jul 2011 22:35

Ik groet uiteraard alleen dames, en dan vooral mooie dames.;) Helaas kom je die hier in het Groningse land nauwelijks op een fiets tegen. :(

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38144
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jul 2011 22:37

Hier net andersom: als ik met mijn vriendin rijdt groeten er juist meer mannen :)
Less is bore

Gebruikersavatar
bianchi_ber
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:10
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 07 jul 2011 08:50

Het is mij opgevallen dat er hier in de Haagse regio eigenlijk niet of nauwelijks gegroet wordt! Terwijl ik ook wel eens in bijvoorbeeld de regio Nijmegen gefietst hebt en je daar soms té druk bent met groeten! :D Maar of het mannen of vrouwen zijn is míj eerlijk gezegd nie zo opgevallen..
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 07 jul 2011 10:09

Een knikje of een paar vingers omhoog op mn stuur gaat er bij mij wel van af, ongeacht of het een man of een vrouw is.
Misschien tenzij ik in een intervaltraining aan het overleven ben.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4253
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 07 jul 2011 18:21

Ik fiets veel in de Utrechtse Heuvelrug-regio. Zelf groet ik vrijwel altijd, maar ik word vrij weinig terug gegroet. Als ik echter ga Mountainbiken, dan is groeten (en terug gegroet worden) heel normaal. Lijkt me meer een racefietsers-ding dan een man-vrouw ding.....

Of ze willen mij gewoon niet groeten, dat kan natuurlijk ook :-)

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 07 jul 2011 19:53

bianchi_ber schreef:Het is mij opgevallen dat er hier in de Haagse regio eigenlijk niet of nauwelijks gegroet wordt!
Klopt helemaal! Maar ik blijf het proberen. Een klein knikje of een handgebaar, wat is er nu zo moeilijk aan?!
Soms heb ik nog het idee dat ze me raar aan zitten te kijken omdat ik groet.

OT: en of het dan mannen of vrouwen zijn is mij om het even. Maar vrouwen op de racefiets komt niet zo heel veel voor hier in de regio. :(

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 07 jul 2011 21:47

In Zeeland is het soms zo leeg,dat je blij bent dat je weer eens iemand ziet.
En die groet je dan.
Maakt niet uit vrouw of man.
Zij is ook tegen

lucy
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2011 21:55

lucy 17 jul 2011 20:32

Afgelopen week weer gefietst en tot mijn verbazing groeette er nu wel veel mensen. Ongetwijfeld allemaal mensen die het forum lezen. :)
Ik denk overigens ook dat het uitmaakt waar je fietst. Ik heb het idee dat men in Noord Holland idd minder groet dan in het oosten vh land.
Beste mensen, de groeten!
Lucy
Lucy

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 17 jul 2011 21:59

Ik groet haast nooit. Alleen terug als ze mij ook groeten, en dan ook maar uit beleefdheid.
Op mijn mtb niet en op de racefiets ook niet. (ook niet in de buurt van nijmegen)

Ga toch ook niet iedereen groeten die ik in het dorp tegen kom en niet ken?
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 17 jul 2011 22:06

Als ik ergens fiets waar ik heel weinig fietsers tegen kom groet ik wel, maar als het weer eens spits is op de weg met wielrenners ga ik ook niet iedereen groeten (groet trouwens wel altijd terug). Dan blijf je bezig..

Klopt wel dat het qua regio wel verschilt. Toen ik nog in Tiel woonde groette men veel vaker (toendertijd nog met hardlopen) dan in de randstad.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Gebruikersavatar
mispoes-ext
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:13

Gebruikersavatar mispoes-ext 18 jul 2011 20:29

Je weet toch, mannen kunnen maar 1 ding tegelijk. Dus als ze een langsfietsende vrouw proberen te keuren kunnen ze je niet ook nog groeten.
Je moet ook weer niet teveel verwachten he 8-)
http://www.sjaspatat.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie