Ronde van Zwitserland
Tjongejonge, zag net de samenvattingen van de etappes op Sporza! Wat een hondenactie van Leopard nadat ze zelf vorig jaar telkens huiliehuilie deden in de tour! Ik hoop voor ze dat die ketting er weer afloopt en dat Schleck dan niet bij Contador maar bij Gesink in het wiel zit 
Hoe sneu ook voor Mollema, vind ik het wel goed. Dat irritante gewacht altijd. Een lekke band hoort erbij. Als het een ander team overkomt en je kan er gebruik van maken, gewoon doen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kruiswijk erg goed bezig!!
Heb het al eerder gezegd; jammer dat ie volgend jaar naar de Tour "moet".
Heb het al eerder gezegd; jammer dat ie volgend jaar naar de Tour "moet".
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ver, heel ver. Vraag me niet waarom. Dat gevoel heb ik nou eenmaal. Er lijkt zelfs meer potentie in te zitten dan bij Gesink.dinictus schreef:Zo nou Leipo heeft het hem geflikt hoor!
Top van Kruiswijk! Zijn eerste grote podium. Hoe ver gaat die jongen wel niet komen?
Ja dat zou best eens kunnen. Die jongen laat een hardheid zien die je niet vaak ziet! Echt een sterke bijter en ik vind dat hij ook nog offensief rijdt af en toe. Dat zag je Gesink in die tijd nog niet doen of wel?
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
Gesink probeert ook al vanaf het begin van zijn carriere aan te vallen, alleen slaagde hij er vorig jaar in de ronde van Zwitserland voor het eerst in om daarna ook echt weg te blijven. Kruiswijk is anderhalf jaar prof en doet het nu al. Bovendien laat hij vroeg in zijn carriere zien dat hij potentie heeft in het tijdrijden.
Blijkbaar vinden we het al normaal wat Gesink doet, maar feitelijk was Gesink al (veel) verder op het moment waar Kruijswijk nu is.
Gesink is nu ook nog maar net 25, maar werd in 2007 al 9e in WP (in 2008 zelfs vierde) en won solo de Ardennenetappe in de Ronde van België. In 2008 kon hij P-N al winnen, maar werd gelost in een afdaling. Verder werd hij 7e in de Vuelta, 4e in de Dauphiné etc etc. En zeker ook aanvallend in de bergen, maar Gesink heeft niet een echte versnelling. Een versnelling die Kruijswijk wel lijkt te hebben. Gesink is meer van het lange sloopwerk.
Neemt niet weg dat er nog een hoop potentie in Kruijswijk zit en dat dit al heel mooi is. Alleen maar mooi dat we nog een derde NL'er hebben die kan scoren in etappekoersen. En wie van de twee er nou uiteindelijk beter is, maakt me weinig uit.
Gesink is nu ook nog maar net 25, maar werd in 2007 al 9e in WP (in 2008 zelfs vierde) en won solo de Ardennenetappe in de Ronde van België. In 2008 kon hij P-N al winnen, maar werd gelost in een afdaling. Verder werd hij 7e in de Vuelta, 4e in de Dauphiné etc etc. En zeker ook aanvallend in de bergen, maar Gesink heeft niet een echte versnelling. Een versnelling die Kruijswijk wel lijkt te hebben. Gesink is meer van het lange sloopwerk.
Neemt niet weg dat er nog een hoop potentie in Kruijswijk zit en dat dit al heel mooi is. Alleen maar mooi dat we nog een derde NL'er hebben die kan scoren in etappekoersen. En wie van de twee er nou uiteindelijk beter is, maakt me weinig uit.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;
-
bottecchia
- Forum-lid
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo spannend wie er nu meer potentie heeft. In plaats daarvan geniet ik liever van het feit dat Nederland weer over een aantal renners beschikt die het ontzettend goed doen in etappekoersen. Gesink, Mollema en Kruijswijk. Gewoon drie renners die echt serieus potentie hebben. En dan ook nog iemand als Laurens ten Dam als luxe knecht. Leuk toch?
Overigens hoop ik wel dat ze die mannen in de toekomst niet allemaal op de tour laten richten. Ik bedoel, waarom niet proberen om een Giro of Vuelta te winnen?
Overigens hoop ik wel dat ze die mannen in de toekomst niet allemaal op de tour laten richten. Ik bedoel, waarom niet proberen om een Giro of Vuelta te winnen?