http://www.futurumshop.nl/product/6154- ... 8-mm.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo, wil graag een opzetstuur op mijn nu net nieuw te kopen racefiets, is dit wat voor een beginner?
Ik wil dus niet een halve/hele professionele tijdrijder worden ofzo, alleen wil ik zo'n soort stuur
zodat ik op lange stukken wel net iets comfortabeler kan fietsen. Is dit daar een goed
opzetstuur voor?
opzetstuur, voor beginner
Lijkt me niets mis mee. Hoewel ik een tijdritstuur nu niet bepaald associeer met comfortabel, maar dat zal aan mij liggen denk ik. 
-
eelcoz
Dat ligt niet aan jou, denk ik.corniel schreef:Lijkt me niets mis mee. Hoewel ik een tijdritstuur nu niet bepaald associeer met comfortabel, maar dat zal aan mij liggen denk ik.
Kijk, als jij (TS) per se dat tijdritstuur wilt, moet je 'm gewoon kopen. Klaar. Het punt is alleen dat je advies vraagt (zie andere topics), en dat bijna iedereen je afraadt om gelijk zo'n stuur te kopen (ook gezien je budget). Jij denkt dat dat comfortabel is, maar dat is slechts even zo. 2 a 3 uur op zo'n ding doen mensen niet voor het comfort, maar voor de aerodynamische houding.
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Nee, niet doen dus!janmulder schreef:ik dacht dat je "lekker" kon gaan liggen op die zachte kussentjes? Maar dat is dus niet zo?
What makes the boat go faster?
Ik geen enkele houding op de fiets die je lang volhoud. Dat wil zeggen, door van positie te variëren is e.a. prima vol te houden, maar als je niet varieert wordt elke houding een kwelling. Zelfs je bed wordt oncomfortabel als je niet af en toe een beetje beweegt. 
Een ligstuur kan daarop een aanvulling zijn, maar ook niet meer dan dat.
Ja, maar een opzetstuur moet je ook niet vergelijken met je TT fiets Corniel. Op je TT is de drop veel groter. Als je op een goed passende fiets een opzetstuur plaatst dan kom je gewoonweg veel hoger te zitten en is de kwelling niet zo groot. Vroeger veel met die krengen gereden en ik vond het altijd wel relaxed.corniel schreef:Ik geen enkele houding op de fiets die je lang volhoud. Dat wil zeggen, door van positie te variëren is e.a. prima vol te houden, maar als je niet varieert wordt elke houding een kwelling. Zelfs je bed wordt oncomfortabel als je niet af en toe een beetje beweegt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik zou gewoon een fiets in de juiste maat kopen, dan heb je zo'n opzetstuur helemaal niet nodig. 9 van de 10 fietsers die ik tegenkom rijden op een te grote dan wel te kleine fiets.
@zorroi: toen Corniel nog niet aan racen deed, had hij al zo'n stuur op zijn schoolfiets. Ik weet heel goed dat er ook enige comfort vanuit gaat.
(Al geef ik direct toe dat ik mijn stuur ook op die fiets zo laag mogelijk zette om maar zo hard mogelijk te gaan
)