Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

jurrien
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:22

jurrien 08 aug 2004 23:34

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 08 Augustus 2004


Jeugd kunnen we ook wel gebruiken.




Ik zeker met mijn 16 jaar :)
Te oud ben je overigens ook niet zo snel, toch Marconi ;)
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(Wat er ook gebeurt altijd blijven fietsen)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 09 aug 2004 11:44

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 08 Augustus 2004


 
Ach, van mij mag je je best voorstellen. Je hebt toch wel OOIT in de juiste leeftijdsgroep gezeten? Of nog niet, da kanook... Jeugd kunnen we ook wel gebruiken.
 




Nou, daar komt ie dan. Mijn naam is Trudie en ik ben dit jaar voor de 16e keer 30 geworden (zo voelt het in elk geval).
Voor mijn werk doe ik iets met budgetten, of eigenlijk meer de bezuinigingen erop. Het is dus duidelijk dat ik bij een ministerie werk.
Mijn fiets is een De Rosa Team van 59 cm (geen sloping frame) en afgemonteerd met Centaur 2x9. De wielen zijn Mavic Ksyrium Elite, het zadel Selle Italia Trans am Lady.
Mijn grootste prestatie (vind ik) was in 2003 Luik-Bastenaken-Luik bij 37º. De afstand was "slechts" 130 km. maar met die temperatuur was dat genoeg. Mijn grootste wens is het beklimmen van de Alpe d'Huez en ik weet zeker dat dat ooit gaat gebeuren.
Je vindt me het hele jaar door 's avonds ook in de sportschool, spinning is naast fietsen het leukst wat er is. In de winter 3 keer per week en in de zomer als het slecht weer is (ik ben nl. een mooi weer fietser). 's-Winters zie je me zondags ook op mijn Cross-hybride, een Giant Central Park met Deore.
Zo, en nu ga ik mijn spullen inpakken voor Denekamp, daar begint vandaag de fiets4daagse.
 
 

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 09 aug 2004 13:11

 
Mooie fiets denk ik. Er staat ook ergens een heel mannelijk draadje waar iedereen hun trots op de foto toont. 130 km met 37 graden is inderdaad een hel. Dat was vast vorige zomer? Ik heb toen geloof ik zo'n 35 km gefietst met een snelheid van 23 km (geen tegenwind). Nooit weer. Dus je bent .... ? Nou, da valt best mee. Volgens mij val je nog in de je-had-wel-een-dochter-van-Marconi-kunnen-zijn categorie.
Je fiets is groter dan die van mij... Woon je in Twente? Fiets je wel eens over de bergen van de Heuvelrug?
Groetjes...

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 10 aug 2004 20:12

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 09 Augustus 2004


 
Mooie fiets denk ik. Er staat ook ergens een heel mannelijk draadje waar iedereen hun trots op de foto toont. 130 km met 37 graden is inderdaad een hel. Dat was vast vorige zomer? Ik heb toen geloof ik zo'n 35 km gefietst met een snelheid van 23 km (geen tegenwind). Nooit weer. Dus je bent .... ? Nou, da valt best mee. Volgens mij val je nog in de je-had-wel-een-dochter-van-Marconi-kunnen-zijn categorie.
Je fiets is groter dan die van mij... Woon je in Twente? Fiets je wel eens over de bergen van de Heuvelrug?
Groetjes...



Wow, als ik dit zo lees dan kan iedereen mijn zoon of dochter zijn. Mijn 2 zonen gaan vanavond op weg naar l'Alpe Huez om daar eens te zien hoe snel ze boven kunnen komen, op de fiets natuurlijk. ben benieuwd. Zelf ben ik 14 jaar geleden die 21 bochten opgeklommen. In Bourg d'Oisans was het 37 C! Op die eerste 9 bochten was het nog veel heter. Een Fransman die met mij omhoog ging gaf op na de eerste 2 bochten, trop chaud , bromde hij. Ja, dat was het ook maar de volgende dag zouden wij vertrekken, dus ik moest wel doorgaan.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

julio
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2004 18:13

julio 12 aug 2004 18:04

Ik lees al een tijdje mee, wel zo netjes om mijzelf bekend te maken: Juul, 34, Amsterdam. Fiets is een Bianchi SL3, ultegra triple met wat aanpassingen (ksyrium elite, SI Flite, Deda opbouw (in uitvoering)). Op een haar na heb ik mijn eerste 10.000 km erop zitten in 2,5 jaar, voornamelijk op een mountainbike en pas sinds maart met de racefiets. Sindsdien heb ik ook verreweg de meeste kilometers gemaakt. Doelen: de Etna op Sicilie (herfstvakantie) en volgend jaar de Marmotte.
Fiets te zien op: http://www.juulonline.nl/22.html
Fijn dat er eens een goed racefietsforum is.
gegroet! Julio
 

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 12 aug 2004 18:39

Quoten: Origineel geplaatst door julio op 12 Augustus 2004


Ik lees al een tijdje mee, wel zo netjes om mijzelf bekend te maken: Juul, 34, Amsterdam. Fiets is een Bianchi SL3, ultegra triple met wat aanpassingen (ksyrium elite, SI Flite, Deda opbouw (in uitvoering)). Op een haar na heb ik mijn eerste 10.000 km erop zitten in 2,5 jaar, voornamelijk op een mountainbike en pas sinds maart met de racefiets. Sindsdien heb ik ook verreweg de meeste kilometers gemaakt. Doelen: de Etna op Sicilie (herfstvakantie) en volgend jaar de Marmotte.
Fiets te zien op: http://www.juulonline.nl/22.html
Fijn dat er eens een goed racefietsforum is.
gegroet! Julio


Welkom Julio,
Hoe bevalt de SL3? Goede/slechte kanten? Ik zit er ook stevig over te denken er 1 te kopen, maar een beetje ervaringstips zijn nooit weg.

julio
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2004 18:13

julio 12 aug 2004 18:59

Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 12 Augustus 2004


Quoten: Origineel geplaatst door julio op 12 Augustus 2004


Ik lees al een tijdje mee, wel zo netjes om mijzelf bekend te maken: Juul, 34, Amsterdam. Fiets is een Bianchi SL3, ultegra triple met wat aanpassingen (ksyrium elite, SI Flite, Deda opbouw (in uitvoering)). Op een haar na heb ik mijn eerste 10.000 km erop zitten in 2,5 jaar, voornamelijk op een mountainbike en pas sinds maart met de racefiets. Sindsdien heb ik ook verreweg de meeste kilometers gemaakt. Doelen: de Etna op Sicilie (herfstvakantie) en volgend jaar de Marmotte.
Fiets te zien op: http://www.juulonline.nl/22.html
Fijn dat er eens een goed racefietsforum is.
gegroet! Julio


Welkom Julio,
Hoe bevalt de SL3? Goede/slechte kanten? Ik zit er ook stevig over te denken er 1 te kopen, maar een beetje ervaringstips zijn nooit weg.


Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, De laatste racefiets die ik ooit bezat was er een van 20 jaar terug. Mijn ervaring: de fiets voelt goed aan, lekker strak en snel!
Het verschil na de aanpassingen is wel behoorlijk. Ksyrium Elite ipv de originele bianchi wielen is een behoorlijke verbetering evenals de ruil met het originele zadel. Ik heb nu een deda newton stuur wat me veel beter bevalt dan het originele ITM stuur (was veel dieper/lager). Verder ben ik nogal aan het knustelen geweest: heb de shifters omhoog geplaatst, andere cassette achter (12-21 ipv 12-25, waar heb je een 23 & 25 voor nodig als je voor een 30 hebt) en tot slot schwalbe stelvio erop (23 mm :-)) ipv michelin megamium. Ik heb wel drie keer verschillende tikken/krakende geluidjes gehad, resp. balhoofd, voorvork en zadelpen. Ik heb ze er wel eigenhandig uitgekregen door hier en daar wat te smeren /opnieuw te monteren. 
Kortom voor mij pas helemaal top na een hoop knutselen (maar dat maakt het ook wel weer erg leuk) 
groet, Julio
 

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 13 aug 2004 15:35

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 09 Augustus 2004


 
Mooie fiets denk ik. Er staat ook ergens een heel mannelijk draadje waar iedereen hun trots op de foto toont. 130 km met 37 graden is inderdaad een hel. Dat was vast vorige zomer? Ik heb toen geloof ik zo'n 35 km gefietst met een snelheid van 23 km (geen tegenwind). Nooit weer. Dus je bent .... ? Nou, da valt best mee. Volgens mij val je nog in de je-had-wel-een-dochter-van-Marconi-kunnen-zijn categorie.
Je fiets is groter dan die van mij... Woon je in Twente? Fiets je wel eens over de bergen van de Heuvelrug?
Groetjes...


Nee hoor, ik woon in de Randstad. Ik ben net terug vanuit Denekamp. Van de 4 dagen heb ik de 1e en 3e dag gefietst. De overige dagen was het bar en boos weer. Ik heb wel heel erg genoten van de omgeving, ik was er nog nooit geweest. 
Heuvels "beklimmen" doe ik in Driebergen. De tochten daar zijn goed georganiseerd. Ook de duinen van Scheveningen naar Noordwijk zijn wel aardig. Af en toe doorrijden naar het Kopje van Bloemendaal doet het ook erg goed.
Ik zal binnenkort een foto van mijn trots plaatsen. Hij staat nu te drogen van de autorit terug.
groeten

gelo
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2004 19:49

gelo 18 aug 2004 20:09

Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 23 April 2004


Gezien dit een nieuw forum is stel ik voor dat de nieuwe leden zich hier eens komen voorstellen. Zo weet je tenminste ongeveer tegen wie je bezig bent, en dat maakt het allemaal net ietsje aangenamer.
Ik zal proberen van zelf het goede voorbeeld te geven.
Mijn naam is Brecht, ben 20 jaar oud en woonachtig in Aalst (België). Ik studeer rechten aan de UGent en fietsen is voor mij een uit de hand gelopen hobby. Jaarlijks gaan er zo'n 10 à 12000 km onder mijn wielen door, met in de zomer soms pieken van 600km per week. Ik train voornamelijk in het Ronde van Vlaanderen gebied. Ook van het langere klimwerk op en rond Les 2 Alpes kan ik genieten, alhoewel ik nooit een echte klimmer zal worden: daar ben ik met mijn 1m93 en 90kg te groot en vooral te zwaar voor...
Verder ben ik de trotse bezitter van een gazelle Torrente: geen racefiets, maar een crosshybride. Eigenlijk zou ik (VEEL) beter af zijn met een racefiets, maar dat komt er wel nog eens.
Keep 'em comming!
Tot slot: Het spijt mij dat ik dit jonge forum verkracht door deze off-topic hier te starten, maar helaas heeft dit forum geen varia-rubriek of iets dergelijks. (HINT!)


Ik zal me ook even voorstellen,heet ruud uit de omgeving alkmaar 38 jaar was nooit zo'n fietser totdat laten we zeggen ermee besmet raakte (met nog 3 man) toen had ik nog geen fiets --alleen een huis,tuin,keuken fiets-dus een racefiets gekocht (nieuw ,mijn oog viel op een Bulls 600 race alles ultegra met spd trappers )
ik fiets niet zo vaak -vind een auto ook heel erg lekker---,gewoon om in beweging te blijven (die nu in training is voor 5-sept toertocht westfriese omringdijk met een groep)
die het ook geen straf vindt in een auto te zitten met de kachel aan

racie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 aug 2004 14:33

racie 21 aug 2004 02:52


Iedereen stelt zich netjes voor dus doe ik het ook maar even. Ik ben Hanjo van den Berg 23 jaar. Fiets nu ruim 2 jaar, 1e jaar op een Gazelle Vuelta, nu op een Ridley Compact met Dura Ace. Lekker superlicht fietsje. Ben maar 1.70m lang en ook ongeveer 70 kg zwaar. In de zomer vaak iets lichter. Hou erg van bergop rijden, en probeer ook regelmatig solo tijdritjes te rijden. Heb nu een syntace opzetstuur en rij daarmee mijn werkkm. Ik ben afgestudeerd als fysiotherapeut en studeer nu nog voor gymleraar. Tegelijk werk ik ook als gymleraar. Ik hou erg van sporten dus. Omgeving vooral heuvelachtig en op Veluwe waar ik woon (Ede) lukt dat wel. Fietsvakanties naar Frankrijk (alpen dit jaar Ardeche) en volgend jaar Marmotte.
Fietsende Ridleyfan
Ridley

maarten
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 aug 2004 12:09

maarten 26 aug 2004 19:28

idd, ff de magi van nic-name weg werken.
Ik ben dus Maarten(no-nic-name), 22 jaar 190 en 95 kg,en fiets weer sins kort...
Vroeger heel veel gefietst, 30 km/h gem. in m'n eentje :-) maar nu niet meer :-( ,sins ik een auto had was't over met de fietserij. Maar ik heb het licht weer gezien en fiets weer. Zonde want ik moet m'n conditie weer helemaal opbouwen, ik rij zowel op de atb als de race, ik heb al wel door dat dit voornamelijk race is ;-)...
maarten
Kogamiata GranSpecial
gr maarten<br>
<br>
Gaan we nog fietsen?... ;-)

roar
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2004 20:57

roar 29 aug 2004 21:31

Nou, dan zal ik me ook maar even voorstellen.
Mijn naam is Willem, inmiddels al weer 46 jaar rondlopend in de Krimpenerwaard. Tot een jaar of acht geleden een redelijk fanatiek fietsertje, maar helaas geveld door een enorme aanval van "geen zin meer" en (toen de zin weer een beetje terugkwam) een laat opgemerkte vernauwing van de slagaders in de liezen. Na een dotteroperatie in 2000 ben ik weer voorzichtig mijn conditie aan het opbouwen vanaf een absoluut nulpunt.
Er is wel een groot verschil met vroeger. Moest het toen alleen maar sneller en verder, nu moet het vooral 'genieten' zijn. Dat bevalt prima.
Mijn fietsen?  Een stalen concorde racer (columbus aelle) uit 1994 die het nog prima doet vanwege de bijna ongebruikte campa veloce groep waarmee 'ie is uitgevoerd. En een tweedehands Merida mountainbike uitgerust met wat recentere XT en LX onderdeeltjes.
Leuk forum overigens. Alleen ook hier het eeuwige gezeur over snelheden, haha
laat ik nu maar eerst 15 kilo afvallen

Plaats reactie