Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 09 jan 2005 18:46

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 09 Januari 2005


Het is feitelijk een vrij simpele ingreep. Bij de fietsenmaker kun je een speciale kabelkniptang kopen die eenvoudig en precies binnen- en buitenkabels op maat kan knippen (die van BBB is niet duur en zo'n tang komt later vast vaker van pas). Dan dus de binnenkabels van de derailleurs verwijderen. De nu lege buitenkabels zo afknippen dat ze een mooie lengte hebben (afhankelijk van framehoogte, je kunt bij een andere fiets b.v. de lengte van de buitenkabels met een meetlint opnemen), alles weer monteren en na het opnieuw afstellen van de derailleurs de binnenkabels (die nu natuurlijk een flink eind te lang zijn) op maat knippen.
Ik hoop dat de omschrijving logisch overkomt

tja ik snap nu echt niet hoe ik dat moet doen ik denk ik het alleen maar kapot maak... maar dus de kabels van de derailleur en de kabels bij het stuur moeten korter....

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 09 jan 2005 21:10


Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 09 Januari 2005

tja ik snap nu echt niet hoe ik dat moet doen ik denk ik het alleen maar kapot maak... maar dus de kabels van de derailleur en de kabels bij het stuur moeten korter....


Kijk eens goed naar je fiets: we hebben het in het totaal over twee kabels. Eén van je linker remgreep naar je voorderailleur en één van je rechter remgreep naar je achterderailleur. Beide kabels bestaan uit een lange binnenkabel. Beide kabels hebben tussen remgreep en de nokjes op de onderbuis een buitenkabel. Als je nu de binnenkabel op de derailleurs losschroeft en vervolgens uit de remgreep trekt dan hou je twee buitenkabels over (even los van het korte stukje bij de achterderailleur) en die kun je dan met de tang op maat knippen. Als je de hele zooi daarna weer monteert dan is de binnenkabel natuurlijk net zoveel te lang als het stuk buitenkabel dat je wegknipte, dus moet je nu ook de binnenkabel weer even op maat knippen.
Comprende?

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 10 jan 2005 17:04


hier een foto van mijn fiets.
 
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 10 jan 2005 17:12

Ehm, ik zie niks...
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

racertje
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:51

racertje 10 jan 2005 17:22

Omdat ik er zo trots op ben ook nog maar een keer in dit topic (waar het ook eigenlijk hoort):
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 10 jan 2005 17:45

Het blijft een mooi ding.
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 10 jan 2005 18:15

Quoten: Origineel geplaatst door Beginnertje op 10 Januari 2005

Ehm, ik zie niks...

Klopt, je kunt namelijk niets van je harde schijf deeplinken. Dat plaatje zal dus eerst het internet op moeten voor je het hier kunt plaatsen... Dus ilfalco2004, zet het op internet, ik ben benieuwd!

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 10 jan 2005 18:18

Quoten: Origineel geplaatst door racertje op 10 Januari 2005

Omdat ik er zo trots op ben ook nog maar een keer in dit topic (waar het ook eigenlijk hoort):

En terecht, je hebt laten zien dat niet alle fietsen oversized buizen moeten hebben en van carbon moeten zijn om er prachtig uit te zien! Erg mooi gedaan!

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 10 jan 2005 18:35

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 09 Januari 2005



Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 09 Januari 2005

tja ik snap nu echt niet hoe ik dat moet doen ik denk ik het alleen maar kapot maak... maar dus de kabels van de derailleur en de kabels bij het stuur moeten korter....



Kijk eens goed naar je fiets: we hebben het in het totaal over twee kabels. Eén van je linker remgreep naar je voorderailleur en één van je rechter remgreep naar je achterderailleur. Beide kabels bestaan uit een lange binnenkabel. Beide kabels hebben tussen remgreep en de nokjes op de onderbuis een buitenkabel. Als je nu de binnenkabel op de derailleurs losschroeft en vervolgens uit de remgreep trekt dan hou je twee buitenkabels over (even los van het korte stukje bij de achterderailleur) en die kun je dan met de tang op maat knippen. Als je de hele zooi daarna weer monteert dan is de binnenkabel natuurlijk net zoveel te lang als het stuk buitenkabel dat je wegknipte, dus moet je nu ook de binnenkabel weer even op maat knippen.
Comprende?

ik begrijp het wel nu ff tijd ervoor maken , dus kan nog wel ff duren! maar alvast bedankt!

pepe
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2005 21:58

pepe 10 jan 2005 22:37

Quoten: Origineel geplaatst door racertje op 10 Januari 2005

Omdat ik er zo trots op ben ook nog maar een keer in dit topic (waar het ook eigenlijk hoort):

Inderdaad een mooie Coppi, Ik heb zelf een geel\groene coppi gewwon met een staal frame met een stel carbon wielen ( stuurt perfect)

racertje
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:51

racertje 10 jan 2005 22:50

Quoten: Origineel geplaatst door pepe op 10 Januari 2005

Inderdaad een mooie Coppi, Ik heb zelf een geel\groene coppi gewwon met een staal frame met een stel carbon wielen ( stuurt perfect)

Dus in de Polti kleuren? Ik zag er laatst nog eentje in een winkel staan: ook errug mooi. Dat zijn de Coppi's waar ik destijds voor ben gevallen.
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 11 jan 2005 00:20

hier link want posten lukt niet.
http://www.geocities.com/fietsking/foto.html
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Plaats reactie