Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 23 apr 2005 14:17

Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 22 April 2005

Marconi, waar heb je gefietst vandaag? Ik heb vandaag een ronde Barendrecht, heijnenoordtunnel, oud beijerland, pontje, zuidland, abbenbroek, heenvliet, spijkenisse, spijkenissebrug, grienden terug. En elke keer als ik een wielrenner tegen kom denk ik: zou dat Marconi zijn?!

Stefann,
Ik ben via de Pruimendijk naar Kijfhoek gefietst, daarna Heerjansdam, Ringdijk, en bij Zwijndrecht fietspad Oude Maas. Langs Pannenkoekhuisje, Heinenoordtunnel via Golfvelden naar Rhoon. Daar rechtsaf en weer terug over dijk langs voetbalvelden. Rechtsaf terug naar golfvelden en fietspad langs Oude Maas naar Zwijndrecht. Daar Ringdijk weer naar Heerjansdam. Hier linksaf over lange dijk die bij tunnel is afgezet voor wegverkeer  behalve fietsers. Langs de Wevershoeve r.a. dan l.a. en naar fietspad langs de A 16 richting Pruimendijk en zo naar HIA. 65,4 km.Ik zag nogal wat renners, toerders oa 2 mannen met in hun slipstream een dame op racefiets die me vrolijk groetten. Ik draag een rode Giro helm, witte Gazelle met rood balhoofd, oubollige fiets dus. Met deze frisse wind draag ik een zwart/wit jack. Zie je zo'n oliebol rijden in die omgeving roep dan: Marconi ! Wat draag jij? Fiets? Wie weet hebben wij elkaar al vaak gezien in die omgeving. Misschien ga ik straks nog ff op mijn gemakkie toeren.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

maeslant
Forum-lid

maeslant 23 apr 2005 14:55

Ik heb sinds Dinsdag dus mijn Gazelle Giro, woensdag was het iets minder weer, toen het 's avonds mooi werd, moest ik trianen voor de voetbal :S ..
Donderdagmiddag moest het dan gebeuren, er stond een licht briesje en de zon scheen. Meteen na het werk gaan fietsen en een rondje gemaakt. Aangezien ik geen km-teller had had ik geen flauw idee hoever ik gefietst had. Donderdag avond even een oude km-teller van een oom gehad, dus ik vrijdag weer hetzelfde rondje gefietst. Dit was dus dik 60 km :D (61,4km). Heerlijk stukkie, het fiets zo makkelijk .. tegen / zijwind fiets je zo 30-32 km/u. Voor de wind gaat het nog stukken makkelijker.
Ik zit nu toch wel te denken aan een hartslagmeter :D

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2005 15:55

Net terug van een heerliijk stukkie fietsen. 88,5 km in de zon.
Nu wel een gloeiende kop van die zon, dat is weer even wennen!! Dit weer mag wel even zo blijven ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

diogenes
Forum-lid

diogenes 23 apr 2005 15:55

Iedereen kan hier wel roepen dat hij dik over de 30 rijdt, maar ik kan het bewijzen! :

http://forum.tour-magazin.de/attachment ... ntid=22098

Ik reed 48 km/h uur en wilde eens kijken of ik met mijn oude webcam ook tijdens het fietsen kon fotograferen. Hielt dus wel de benen even stil ivm bewegingsonscherpte.

Prachtig rondje Ketelmeer gereden, maar heb wel mijn Mity 3 bij Ens verloren. Dus als iemand hem nog ziet.....;-)

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

whocares
Forum-lid

whocares 23 apr 2005 15:59

Quote: Origineel geplaatst door Diogenes op 23 April 2005
Iedereen kan hier wel roepen dat hij dik over de 30 rijdt, maar ik kan het bewijzen! :

http://forum.tour-magazin.de/attachment ... ntid=22098

Ik reed 48 km/h uur en wilde eens kijken of ik met mijn oude webcam ook tijdens het fietsen kon fotograferen. Hielt dus wel de benen even stil ivm bewegingsonscherpte.

Prachtig rondje Ketelmeer gereden, maar heb wel mijn Mity 3 bij Ens verloren. Dus als iemand hem nog ziet.....;-)

Gr, Diogenes

Gek ,teller geeft maar 40 aan. ( typfoutje ?? soms )
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 23 apr 2005 16:02

-sinds wanneer is 40 km/u, of zelfs 48 km/u, bijzonder over een waarschijnlijk kort traject?

-hoe heb je in godsnaam je Mity3 verloren?

-ik stap ook even op de fiets om de beentjes te preparen voor het wedstrijdje van morgen, jammer genoeg is het hier in Z-L als sinds ca 12.30 aardig bewolkt

diogenes
Forum-lid

diogenes 23 apr 2005 16:41

Allereerst een typo verbeteren: "hielt" is natuurlijk "hield".

Om te beginnen: Ik heb nergens gezegd dat het bijzonder is. Ik vond het wel leuk prikkelend om het verhaal van de gemiddelde snelheid eens naar voren te halen omdat iedereen altijd zegt boven de 30 te rijden, maar in de praktijk haal je tijdens een ritje 99% van de fietsers onderweg in als je zo'n 30-31 km/h rijdt. Maar blijkbaar wordt bovenstaand anders opgevat dan hoe het bedoeld is.

Zoals ik al zei, moest ik de benen stil houden omdat anders de beweging onscherpte veroorzaakt en toen viel ik terug van 48 km/h naar 40 km/h (webcam heeft vertraging van 10 seconden voordat de foto gemaakt wordt) en ik heb inderdaad niet overal 48 km/h gereden, maar dat beweerde ik ook niet: ik reed een gemiddelde van 33.5 km/h over 50 km. Om precies te zijn heb ik 20 km lang boven de 40 gereden met zijwind en ging toen pal naar het oosten tegen de wind in. Toen ben ik nog even tussen Nagele en Ens gestopt om foto's van de bollenvelden te maken. daarvoor had ik de cam eigenlijk meegenomen.

Je Mity 3 verliezen is makkelijk. Dat lukt mij 1x per jaar op zijn minst: op den duur breekt het lipje af van de houder, of dit wordt slap. Als je dan op een knop drukt, druk je je teller los uit de houder. Die valt dan bij voorkeur op een spaak en wordt dan weggeslingerd ergens tussen de bladeren of in het gras.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 23 apr 2005 17:12

Wel wat pijn gelden op de fiets maar vandaag geen zwarte katten tegen gekomen, en lekker 62 km gefietst in het zonnetje.
En nu lekker op balkon in het zonnetje zitten met een koud biertje
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

stefann
Forum-lid

stefann 23 apr 2005 17:41

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 23 April 2005

Quoten: Origineel geplaatst door stefann op 22 April 2005

Marconi, waar heb je gefietst vandaag? Ik heb vandaag een ronde Barendrecht, heijnenoordtunnel, oud beijerland, pontje, zuidland, abbenbroek, heenvliet, spijkenisse, spijkenissebrug, grienden terug. En elke keer als ik een wielrenner tegen kom denk ik: zou dat Marconi zijn?!

Stefann,
Ik ben via de Pruimendijk naar Kijfhoek gefietst, daarna Heerjansdam, Ringdijk, en bij Zwijndrecht fietspad Oude Maas. Langs Pannenkoekhuisje, Heinenoordtunnel via Golfvelden naar Rhoon. Daar rechtsaf en weer terug over dijk langs voetbalvelden. Rechtsaf terug naar golfvelden en fietspad langs Oude Maas naar Zwijndrecht. Daar Ringdijk weer naar Heerjansdam. Hier linksaf over lange dijk die bij tunnel is afgezet voor wegverkeer  behalve fietsers. Langs de Wevershoeve r.a. dan l.a. en naar fietspad langs de A 16 richting Pruimendijk en zo naar HIA. 65,4 km.Ik zag nogal wat renners, toerders oa 2 mannen met in hun slipstream een dame op racefiets die me vrolijk groetten. Ik draag een rode Giro helm, witte Gazelle met rood balhoofd, oubollige fiets dus. Met deze frisse wind draag ik een zwart/wit jack. Zie je zo'n oliebol rijden in die omgeving roep dan: Marconi ! Wat draag jij? Fiets? Wie weet hebben wij elkaar al vaak gezien in die omgeving. Misschien ga ik straks nog ff op mijn gemakkie toeren.

Ik zal er op letten . Ik heb een gele Giant, foto staat ook op dit forum. Ik draag mijn clubkleding... http://www.prcdelta.nl/e.php Dit is een foto van de elites, ik zal nog eens een foto van mezelf posten, maar hier kan je in ieder geval het shirt zien. Dan heb ik of een korte of langebroek aan, beide met een groene streep aan de zijkant met ''lindeboom'' oid en als kontreclame :-P ''de rijke''.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 23 apr 2005 20:16

OK dan. Misschien zien we elkaar wel eens. Heb er vanmiddag weer 65 gereden. Brr, ik voelde mijn hele lichaam nog van gisteren. Afijn, morgen beslist even rust geven aan die ouwe zuigerstangen. C U !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 23 apr 2005 21:57

Vandaag met de polderboys ff lekker 60 km gereden, heerlijk weer en een gem van 31,5. Niet slecht zo vroeg in het seizoen voor deze oude man

schmo
Forum-lid

schmo 23 apr 2005 22:01

Lekker een stukkie van 65km gereden, rustig-an met de mond dicht, had niet zo'n trek in vliegjes vandaag.

Plaats reactie