Singlespeed van afval
-
autobianchi
- Forum-lid
[quote="danny1407"]Triplex zelf lamineren in de ronding en het blijft zo staan!
Zogenaamd "vliegtuigentriplex" over een mal buigen.
Goed inlijmen, 2e laag eroverheen en vaszetten met bijvoorbeeld een spanband.
Eventueel een 3 laagje op dezelfde manier.
Om 1 en ander te vereenvoudigen kan je je triplex enigzins nat maken.
Let er wel op dat je een watervaste lijm gebruikt.
Naderhand schoonzagen, schuren en aflakken. (eventueel met een tipje beits voor een warmere kleur door je blanke lak)
[/quote]
Hier heb ik wat aan! Kan ik in plaats van lijm ook epoxy gebruiken? (heb ik nog een litertje van staan, komt dat ook een keertje op) Als mal gebruik ik gewoon een wiel. Ik ga zoeken naar dat vliegtuigentriplex thanx!!!
Zogenaamd "vliegtuigentriplex" over een mal buigen.
Goed inlijmen, 2e laag eroverheen en vaszetten met bijvoorbeeld een spanband.
Eventueel een 3 laagje op dezelfde manier.
Om 1 en ander te vereenvoudigen kan je je triplex enigzins nat maken.
Let er wel op dat je een watervaste lijm gebruikt.
Naderhand schoonzagen, schuren en aflakken. (eventueel met een tipje beits voor een warmere kleur door je blanke lak)
[/quote]
Hier heb ik wat aan! Kan ik in plaats van lijm ook epoxy gebruiken? (heb ik nog een litertje van staan, komt dat ook een keertje op) Als mal gebruik ik gewoon een wiel. Ik ga zoeken naar dat vliegtuigentriplex thanx!!!
Slaan we door of gaan we af!?
Volgens mij kan dat prima.
Alleen voorzichtig met de laagdikte van de epoxy want het klemt natuurlijk niet mooi gelijkmatig met een spanbandje.
Op zich niet zo erg, maar als je straks je spatbordje gaat afwerken en je ziet een extra laagje op de dikte kant van de epoxy die niet mooi gelijk van dikte is........zou zonde zijn.
Lijmkammetje met een fijne vertanding en gelijkmatig smeren in de lengterichting zou de truuk moeten zijn.
Alleen voorzichtig met de laagdikte van de epoxy want het klemt natuurlijk niet mooi gelijkmatig met een spanbandje.
Op zich niet zo erg, maar als je straks je spatbordje gaat afwerken en je ziet een extra laagje op de dikte kant van de epoxy die niet mooi gelijk van dikte is........zou zonde zijn.
Lijmkammetje met een fijne vertanding en gelijkmatig smeren in de lengterichting zou de truuk moeten zijn.
-
autobianchi
- Forum-lid
Vandaag slijpplekken geplamuurd en geschuurd. Moet nog een keer, leerling heeft te ver geschuurd. Achterwiel velg afgepolijst met de machine (hoogglans bling!) en ingespaakt. Kwam mooi uit, want ik kon ondanks de dikkere naaf toch de oude spaken opnieuw gebruiken. Toen deze velg nog een voorwiel was, was ie over 3 gespaakt, en nu als achterwiel hebben we hem over 4 gespaakt. Morgen wiel opspannen en kijken hoever we m opgebouwd krijgen. Ik zal ook weer fotootjes plaatsen voor de geïnteresseerden.
-
autobianchi
- Forum-lid
Vandaag weer verder gegaan. De boel handvast in mekaar gezet om te kijken hoe de boel gaat uitkomen en om de kettinglijn enigszins in orde te krijgen. Is allemaal gelukt!
[img=http://i112.photobucket.com/albums/n174 ... 010835.jpg]
[img=http://i112.photobucket.com/albums/n174 ... 010836.jpg]
Stuur is een cinelli type "giro d'italia"
Frame staat op deze foto's nog in de primer, gaat binnenkort dus weer uit elkaar. Moet nog een zadelpennetje in de goede diameter scoren en dan ben ik vrijwel compleet! Leuk project tot nu toe in ieder geval om te doen.
Nu op zoek naar betaalbare cremekleurige bandjes, en bruin stuurlint.....
[img=http://i112.photobucket.com/albums/n174 ... 010835.jpg]
[img=http://i112.photobucket.com/albums/n174 ... 010836.jpg]
Stuur is een cinelli type "giro d'italia"
Frame staat op deze foto's nog in de primer, gaat binnenkort dus weer uit elkaar. Moet nog een zadelpennetje in de goede diameter scoren en dan ben ik vrijwel compleet! Leuk project tot nu toe in ieder geval om te doen.
Nu op zoek naar betaalbare cremekleurige bandjes, en bruin stuurlint.....
Ziet er goed uit! Alleen die voorvork is wat dik ten opzichte van de rest van het frame. Maar ja, dat is gewoon zo als je je beperkt tot de spullen die je tot je beschikking hebt.
Welke kleur wordt ie uiteindelijk?
En welke maat banden zoek je?
Welke kleur wordt ie uiteindelijk?
En welke maat banden zoek je?
een dunnere vork kan je uit elke schroot stadfiets halen als je de nokjes eraf schuurt. een alternatief is even onder de rubriek te koop gevraagd een gratis oud racevorkje te vragen er is vast wel iemand die je helpt..
-
autobianchi
- Forum-lid
Ik vind die dikke vork zelf wel wat hebben. Vooral omdat de banden die er straks in komen ook vrij dik zijn. Als t echt geen geen porem is dan heb ik vast wel ergens een ranker exemplaar liggen.
Persoonlijk zou ik eens goed kijken naar de huidige kleur van de primer.
Op de foto ziet die kleur er behoorlijk goed uit, vind ik.
Misschien iets meer naar een ivoorkleur, RAL 1014 0f 1015 ofzo.
Zal erg stoer zijn met het bruine zadel en stuurlint.
Lekker soft klassiek kleurtje.
-
autobianchi
- Forum-lid
[quote="danny1407"]Persoonlijk zou ik eens goed kijken naar de huidige kleur van de primer.
[/quote]
Mooi dat je dat aanhaalt van die kleur. Ik begon gisteren namelijk ook behoorlijk blij te worden van die primerkleur. Misschien is dat idd ook nog wel een optie en dan ipv cremekleurige banden een setje bruine banden zien te vinden. Schwalbe fat frank is er in bruin, maar die lijken mij wat aan de dikke kant. Op zich vind ik dat wel mooi, maar ik heb geen idee of dat een beetje op die racevelgjes blijft zitten. Begin ik toch te twijfelen....
[/quote]
Mooi dat je dat aanhaalt van die kleur. Ik begon gisteren namelijk ook behoorlijk blij te worden van die primerkleur. Misschien is dat idd ook nog wel een optie en dan ipv cremekleurige banden een setje bruine banden zien te vinden. Schwalbe fat frank is er in bruin, maar die lijken mij wat aan de dikke kant. Op zich vind ik dat wel mooi, maar ik heb geen idee of dat een beetje op die racevelgjes blijft zitten. Begin ik toch te twijfelen....