Als je leeftijd (met alle respect!) mee zou wegen met het verreden gemiddelde rij je volgens mij helemaal niet slecht! En niks is zo frustrerend dan slaaf te zijn van je fietsteller. Lekker soepel rijden, genoeg zodat je weet dat je werkt en toch niet in het rood zitten vind ik het ultieme gevoel voor de langere afstand.
Al sta ik altijd te kijken van die Franse opaatjes die ZO een berg opvliegen.
Ach, mijn zoons rijden zoals jullie. Ik kan mij daar helaas niet meer mee meten. Behalve dat benen van bijna 69 jaar niet meer zo piep zijn, is het vasculaire systeem ook niet meer toppie. Verder ben ik veel voorzichtiger dan toen ik jong was. Ieder bocht rij ik voorzichtiger in enz. Als ik Hendrik Ido Ambacht uit ben dan staat de teller meestal pas op 21 a 22 km/u vanwege het gedwongen langzame rijden, uitkijken voor verkeer , passeren van rotondes en oversteken van een afrit van RW 16. Maar het grote verschil is toch dat ik weinig profiteer van windje mee. Tegen de wind in probeer ik boven de 25 te blijven maar terug kom ik zelden boven de 30. Ik vind het gewoon niet lekker om ver boven de 30 te rijden, dus hangt mijn gem. meestal rond de 25. Gisteren nog ff tegen de 40 gereden op een fietspad langs de Oude Maas met wind in de rug. Gewoon toerend rijd ik meestal tussen de 26 en 28 km/u. Lekker op 52x19 of soms de 17. Ja, Tyr, je kan mij het beste vergelijken met misschien je vader. Hoe rijdt die ?