Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ambrosio

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 28 mei 2005 16:22

weet iemand een prijslijst van Ambrosio velgen in Nederland? en een verdeler? en weet iemand anders een prijslijst van Belgie? de crono f20 velgen gaat het om..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 30 mei 2005 09:42

Probeer het eens bij Camiel v/d Bergh. Toen hij nog bij Saey / De Schacht reed reed hij met Ambrosio hij kan je wellicht helpen.
Camiell heeft sinds begin mei een eigen winkel:
Camiel v/d Bergh
Dorpstraat 114152 em Rhenoy+31 345 536108
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

michel2
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2005 11:27

michel2 10 jun 2005 02:30

wout verhoeven in berkel roderijs is agent for ambrossio

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 10 jun 2005 12:05

Ik wou de crono f20 velgen ook graag kopen. Maar op bikemotion in 2004 en 2003 heb ik beide keren aan meneer Verhoeven gevraagd of hij deze velgen kon krijgen maar hij vertelde van niet. Hij zei beide keren dat hij alleen de  Nemesis 2000, Excellence en de FCS28 (32 en 36 spaaks) importeerde. Mij lijkt dat hij de crono f20 ook moet kunnen krijgen maar hij was er volgens mij van overtuigd dat deze drie de beste velgen waren en daarom alleen deze verkocht.
Ik rijd nu overigens met de Nemesis en die bevalt prima! Hij is alleen een stuk zwaarder als de f20.

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 11 jun 2005 14:02

Ik rijd met de exellight en die kosten 80 euro voor 2 velgen. en ze wegen 430 gram/stuk. Van de andere velgen ken ik wel niet de prijs en het gewicht.
Excuse me while I kiss the sky

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 11 jun 2005 14:08

Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 10 Juni 2005


Ik wou de crono f20 velgen ook graag kopen. Maar op bikemotion in 2004 en 2003 heb ik beide keren aan meneer Verhoeven gevraagd of hij deze velgen kon krijgen maar hij vertelde van niet. Hij zei beide keren dat hij alleen de  Nemesis 2000, Excellence en de FCS28 (32 en 36 spaaks) importeerde. Mij lijkt dat hij de crono f20 ook moet kunnen krijgen maar hij was er volgens mij van overtuigd dat deze drie de beste velgen waren en daarom alleen deze verkocht.
Ik rijd nu overigens met de Nemesis en die bevalt prima! Hij is alleen een stuk zwaarder als de f20.

lees ik nou dat de crono f20 velgen voor tubes zijn!?wil je dan met tubes rijden?

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 11 jun 2005 16:18

Ik rijd met tubes ja. Maar dat komt vooral omdat mijn vader erbij zweert hij vind het nog altijd het beste. En dat vind ik niet erg hoor. Ik rijd overigens alleen mijn wedstrijden op tubes.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 jun 2005 16:54

Quote: Origineel geplaatst door Stefan op 10 Juni 2005
Ik wou de crono f20 velgen ook graag kopen. Maar op bikemotion in 2004 en 2003 heb ik beide keren aan meneer Verhoeven gevraagd of hij deze velgen kon krijgen maar hij vertelde van niet. Hij zei beide keren dat hij alleen de Nemesis 2000, Excellence en de FCS28 (32 en 36 spaaks) importeerde. Mij lijkt dat hij de crono f20 ook moet kunnen krijgen maar hij was er volgens mij van overtuigd dat deze drie de beste velgen waren en daarom alleen deze verkocht.Ik rijd nu overigens met de Nemesis en die bevalt prima! Hij is alleen een stuk zwaarder als de f20.




Stefan,


Die Crono-velgen zijn inderdaad zeer licht, maar niet zo gemakkelijk aan te geraken. De Ambrosio-importeur heeft er ook telkens maar een beperkte voorraad van binnen. Maar geen nood, met Nemesis zit je bijna op hetzelfde niveau.

Ik liet me wielen maken met Ambrosio Crono's en lichte DT Swiss 240 naven, 28-spaaks. Geniale combinatie, comfort op kasseien, maar gewoon een all round wiel waarmee je evenzo kan klimmen. (Popovitsch werd 3e in de Giro en gebruikte Crono als klimwiel)

Een vriend van me verkoopt overigens 2 paar van die wielen: Crono met DT Swiss... mail voor info.

Overigens groot gelijk om op tubes te rijden. Ik zweer er ook bij, voor wedstrijd weliswaar. Ik ben er van afgestapt om ook op training met tubes op stap te gaan (minder en minder profs trainen nog met tubes; Jalabert deed dat nog frequent), werd iets té omslachtig.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 12 jun 2005 17:06

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 12 Juni 2005


Quote: Origineel geplaatst door Stefan op 10 Juni 2005


Ik wou de crono f20 velgen ook graag kopen. Maar op bikemotion in 2004 en 2003 heb ik beide keren aan meneer Verhoeven gevraagd of hij deze velgen kon krijgen maar hij vertelde van niet. Hij zei beide keren dat hij alleen de Nemesis 2000, Excellence en de FCS28 (32 en 36 spaaks) importeerde. Mij lijkt dat hij de crono f20 ook moet kunnen krijgen maar hij was er volgens mij van overtuigd dat deze drie de beste velgen waren en daarom alleen deze verkocht.
Ik rijd nu overigens met de Nemesis en die bevalt prima! Hij is alleen een stuk zwaarder als de f20.

Stefan,Die Crono-velgen zijn inderdaad zeer licht, maar niet zo gemakkelijk aan te geraken. De Ambrosio-importeur heeft er ook telkens maar een beperkte voorraad van binnen. Maar geen nood, met Nemesis zit je bijna op hetzelfde niveau.Ik liet me wielen maken met Ambrosio Crono's en lichte DT Swiss 240 naven, 28-spaaks. Geniale combinatie, comfort op kasseien, maar gewoon een all round wiel waarmee je evenzo kan klimmen. (Popovitsch werd 3e in de Giro en gebruikte Crono als klimwiel)Een vriend van me verkoopt overigens 2 paar van die wielen: Crono met DT Swiss... mail voor info.Overigens groot gelijk om op tubes te rijden. Ik zweer er ook bij, voor wedstrijd weliswaar. Ik ben er van afgestapt om ook op training met tubes op stap te gaan (minder en minder profs trainen nog met tubes; Jalabert deed dat nog frequent), werd iets té omslachtig.

hee wat voor spaken waren dat..? en wat was de totaalprijs..? en hoe rijden ze tov Ksyrium SL's of Bontrager race x lite's ..?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 12 jun 2005 17:48

en.. prijs-kwaliteit: mavic reflex + ultegra naven + cx-ray spaken (wat kosten 64 van die spaken)
of ambrosio crono f20 + dt 240s naven (of andere van verg. qualiteit) + cx-ray spaken
zegt u het maar
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 jun 2005 17:48

Quote: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 12 Juni 2005

hee wat voor spaken waren dat..? en wat was de totaalprijs..? en hoe rijden ze tov Ksyrium SL's of Bontrager race x lite's ..?




Spaken:
Ik had graag DT Swiss Revolution spaken gewild, maar aangezien mn mechanieker het volledige Sapim gamma binnen heeft. Je hebt immers verschillende lengtes nodig voor zo'n wielenset, en spaken koop je in pakken van 50... dus heb ik hem maar met die Sapims laten werken.

Totaalprijs:
Zal rond de 600 euro geweest zijn (dure naven en velgen, plus spaken, plus werktijd), meen ik me te herinneren.

Vgl Ksyriums/Bontrager:
Ik heb het niet zo voor de Ksyriums: vind die veel te stug op kasseiwerk en voel er ook te vaak speling op. Niets van dat alles bij de Cronos, als je de spaken mooi op spanning brengt. Cronos met lekkere tubes op gaan als de beste over kasseien.
Met Bontrager X Lite heb ik 1 dag in Zuid-Frankrijk mogen toeven: klimmen goed en leken me ook goed stijf. Wel geen idee welk comfort die hebben, maar t leek me prima.
Voor extra stijfheid kan je beter een Crono 32- of 36-spaaks nemen, al weegt die dan wat zwaarder. In combinatie met DT- of Tune-naven zal het altijd lichter uitkomen dan Ksyrium of Bontrager X Lite, en voor dezelfde of lagere prijs!

Bijkomend surplus is dat ze zalig remmen, door de keramisch bewerkte velgen. Al moet ik toegeven dat de Mavic velgen ook mooi remmen; spijtig dat de Mavic Classics niet meer verkocht worden!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 jun 2005 18:00

Ik zei dus dat een vriend van me Crono-wielen te koop heeft. Indien interesse, mail mij daarvoor.

Dit zijn de specificaties:

Superlichte Tubewielset met Ambrosio Crono 32gaats velgen – DT Hugi 240 naven (zilver – campa 10 verwisselbaar freewheel) met gekruiste Sapim CX-Ray spaken in het voorwiel en gekruiste ronde Sapim Race spaken in het achterwiel voor maximale stevigheid – Zeer licht en stevig voor alle terreinen – achterwiel nooit mee gereden, voorwiel slechts enkele keren gebruikt – zonder tubes - nieuwprijs: +- 625euro – nu: 375euro (wordt verkocht wegens teveel wielen)




Superlichte Tubewielset met Ambrosio Crono 32gaats velgen – DT Hugi 240 naven (zilver – campa 10 verwisselbaar freewheel) met Sapim CX-Ray spaken radiaal in het voorwiel en ronde Sapim Race spaken gekruist in het achterwiel – Zeer licht en stevig voor alle terreinen – achterwiel nooit mee gereden, voorwiel slechts enkele keren gebruikt – met tubes Continental Comp 22 (zeer goede staat) – nieuwprijs: +- 750euro – nu: 425euro (wordt verkocht wegens teveel wielen)




(foto's zijn van Popovych' fietsen in de Giro 2004 en 2003 uiteraard; onderste genomen bij de rit naar Monte Zoncolan, vandaar een 39x30!!)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie