Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

welke zadel?

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 06 jun 2005 20:31

Wat vinden jullie van selle italia max?Heb alles al geprobeerd maar blijf pijn hebben aan mijn edele delen.Zeker als ik mijn stuur van onder pak.Wat is eigenlijk juist het verschil tussen gel flow en genuine gel.Zo een opening in het midden.Is dit goed?Is een gel zadel goed?

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 06 jun 2005 20:32

Heb nu een selle italia trimatic zonder gel!!

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 07 jun 2005 00:48

een gelzadel is in principe niet goed, door de gel krijg je juist meer druk. Wat is eigenlijk precies je probleem, kheb dat al eens eerder gevraagt, heb je je zadel wat naar voren gekanteld ? ben je rechterop gaan zitten ? je zou juist eerder een wat harder zadel moeten proberen, bv de slr..
groet, j
 

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 07 jun 2005 01:24

Quoten: Origineel geplaatst door blehh op 06 Juni 2005


een gelzadel is in principe niet goed, door de gel krijg je juist meer druk. Wat is eigenlijk precies je probleem, kheb dat al eens eerder gevraagt, heb je je zadel wat naar voren gekanteld ? ben je rechterop gaan zitten ? je zou juist eerder een wat harder zadel moeten proberen, bv de slr..
groet, j
 

meer kan ik toch nie zeggen.als ik fiets heb ik gewoon last.moet wel zeggen dat ik nog geen 1000km heb gemaakt met mijn nieuwe fiets.zadel mag ik eigenlijk niet kantelen omdat ik last heb van rugpijn.zal hem toch een klein beetje kantelen.zal zien.laat nog iets weten

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 07 jun 2005 14:16

Bij een goede fietsenmaker mag je verschillende zadels uitproberen, doe dat anders eens.

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 20 jun 2005 01:47

 
Selle San Marco, model Rolls. Antiek design -> Simpel, goed! Niet allemaal van die (in mijn ogen) onzin erin en nooit één probleem gehad.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

onamihs
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 mei 2004 23:58

onamihs 04 jul 2005 00:01

Drie dagen terug een Fysik Airone Wingflex gekocht. Vrijdag 1ste rit was 250 km en de dag erna nog eens 145 km gereden. Lekker zadel is mijn ervaring beter dan mijn Selle San Marco std zadel dat bij mijn fiets kwam. Ook beter dan een Rolls waar ik toch 12 jaar op gezeten heb tijdens het fietsen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen...

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 21 nov 2008 14:07

ik heb zelf ook vaak last van de edele delen. Ik heb nu een nieuw zadel gevonden waarmee ik dat niet heb (zelfs niet na 250 km). Het gaat om het ISM zadel.
Kijk een s op: http://nooitmeerzadelpijn.nl/
Daar kan je m vinden.
Heb sindskort nieuwe fiets met nieuw zadel maar gelijk weer last en dus weer dit zadel gemonteerd.
Begin instellen duurt wel even tijdens fietsen moet je er af en toe even af om hem te verstellen maar staat ook wel in de handleiding die je erbij krijgt.

Veel plezier;)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 21 nov 2008 14:19

Ik had eerst een Fizik zadel, heb dit vervangen door een Selle Italia SLR Kit Carbon (125 g). In het begin is SLR hard, maar eens ze ingereden is is dat een ongelooflijk goed zadel.

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 21 nov 2008 23:55

Ach ja, ik heb een tijd op een rolls zadel gezeten, en ik vond het verschrikkelijk.

Ik rij nu met een Selle italia C2 trans am, met gel, en ik geloof niet dat ik snel een ander zadel wil.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 22 nov 2008 00:04

Kijk vooral eens naar de vorm. Trimatic is redelijk vlak zadeltje. Heb van alles geprobeerd en tot de ontdekking gekomen dat zadels als turbomatic en concor die wat hol zijn gevormd voor mij het verschil maken. Zijn wel wat oudere modellen en je kunt ook want anders proberen, maar zou als ik jou was eerst eens wat zadels met een andere vorm en/of breedte proberen. Eventueel via marktplaats eens wat gebruikte modellen kopen en degene die het best bevalt nieuw kopen en die niet bevallen weer verkopen.

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 22 nov 2008 00:23

'k Heb nu net een Toupe van Specialized. Was wat sceptisch zeker omdat ik de al om geprezen Rolls niet comfortabel vond en toen de selle italia Novus Ferrari heb gekocht. Tien jaar (of zoiets) geleden het eerste zadel met ''plas-goot''. Perfect zadel maar niet meer te krijgen. Ben opgemeten en mocht een Toupe proberen op mijn nieuwe fiets. Laat je niet beinvloeden het oncomfortabele design, het zit prima. Is te krijgen in verschillende breedtes, kleuren, lengtes en met of zonder gel. Ben er erg blij mee.
Succes!
Loeki Pro

Plaats reactie