Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

MTB routes

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 jun 2005 23:29

ging toch om mooie routes in drente maar goed ik vind uiteraard ook schoorl een errug leuk parcours maar in drente hebben ze havelte ook veel zand dus ook met nattig weer te rijden en ook wel een leuke route maar dan moet je wel in het weekend gaan voor de lus over defentie terein

giantgiantman
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mei 2005 19:54

giantgiantman 13 jun 2005 16:49

jah je hebt gelijk gaat over drenthe nu...maar iig is het heel erg gaaf daarow bij appelacha in de buurt!!! Stukken heerlijk relaxed over een grindpaatje knallen en dan opeens weer volgas een zware helling op met boomwortels, scherpe bochten en diepe modder....erg gaaf. Btw Race1d...zullen we samen eens fietsen in schoorle? Moet nog een beetje oefenen voor mijn fietsvakantie halverwege juli...misschien begin juli ergsn eens wat afspreken???
groetjes giantgiantman

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 14 jun 2005 01:29

Ik ben bang dat ik begin juli nog niet helemaal klaar ben voor Schoorl op de ATB. Ik ga vrijdag (eindelijk ) mijn nieuwe fietsje ophalen en dan moet ik nog even rustig wennen. Eerst nog JJC op de racefiets.
We zouden ergens dit najaar wel eens een Forum-ATB tocht aldaar kunnen doen? Is daar animo voor?
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

giantgiantman
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mei 2005 19:54

giantgiantman 14 jun 2005 11:58

absoluut, lijkt me heel erg gaaf!!! Verzamelen bij parkeerplaats in bergen??? Veel parkeerruimte daar en makkelijk te vinden, tis de enige ingang naar het bos en dus naar het parcour. Lijkt me erg gaaf idee, ergens in september doen ofzo?

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 14 jun 2005 22:13

Ja, klinkt goed (neem aan dat je de P bij de manege bedoelt?). Wie willen er nog meer mee? Ik zal wel een ander topic openen ...
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

giantgiantman
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mei 2005 19:54

giantgiantman 15 jun 2005 00:29

ik ken geen parkeerplaats bij de manege maar ik zal hem wel opzoeken. Bedoelde eigenlijk bij het strand zeg maar. Maar kan ook natuurlijk bij manege.

jfmtb
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2004 14:42

jfmtb 06 jul 2005 22:43

In Drenthe zijn Havelte en het Drents-Friesche Wold aanraders, de eerste vanwege de technische uitdaging (erg mooi aangelegd parkoers), de tweede omdat het gewoon een leuke lange route is.

Voor de rest is het weinig soeps in Drenthe, qua vaste routes. Norg en Gieten zijn wel leuk om te fietsen als gebieden zonder route.

b1david
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2006 14:23

b1david 10 mei 2006 14:27

ik fiets ook vaak in Appelscha en dat is een aardig leuke route. Pluspunt: doe de twee routes aan elkaar en je hebt een aardige tocht ong. 55 km. In Drenthe kun je ook mooi fietsen in Havelte, ik heb daar ook nog een wedstrijd gereden, de Beneluxcup 2.
email me als je in de omgeving van beetsterzwaag, bakkeveen, appelscha of havelte mountainbiked

sroofy
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2006 15:34

sroofy 22 mei 2006 17:36

Vorige week is de nieuwe route bij Sleen geopend.
Volgens kenners de mooiste van het noorden! En maar liefst 32 kilometer lang. 99 onverhard, heel veel singletracks, kombochten en leuke klimmetjes/afdalingen!

johanf.
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mei 2006 04:13

johanf. 22 mei 2006 17:50

Quoten: Origineel geplaatst door Bike n op 10 Juni 2005


Weet iemand een paar leuke MTB routes in Drente. Bij het VVV kantoor kan je wel folders krijgen maar ik hoor het liever van mensen die de routes zelf al hebben ervaren.
 

Zelf woon ik tussen 3 MTB-routes in. Dat is de MTB-route Zuidwolde zeer technisch maar mijn favourite. Zeker als het nat weer is. MTB-route Ruinen is niet zo heel byzonder maar de MTB-route Dwingelo is een lekkere snelle route. Ik woon zelf in Hoogeveen in het uiterste Zuidwesten ben dus ook zo in de Bossen en bij de route's.

onejk
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2006 20:52

onejk 24 mei 2006 14:48

Quoten: Origineel geplaatst door Bike n op 10 Juni 2005


Weet iemand een paar leuke MTB routes in Drente. Bij het VVV kantoor kan je wel folders krijgen maar ik hoor het liever van mensen die de routes zelf al hebben ervaren.
Ik hoor het graag.
Groeten


Route van Appelscha is heel erg nat op het moment. Je kunt inderdaad 2 routes aanelkaar fietsen.
Route van Dwingeloo is een erg snelle route die op dit moment wel nat is.
Route van Sleen is nieuw en erg afwisselend. Is een zeer aantrekkelijke route om te rijden.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 10 mar 2010 20:56

En nu ook een leuke MTB-route in Zuid-Holland.
http://www.landvanwijkenwouden.nl/page55.html

Plaats reactie