Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de france live op internet?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 jun 2007 00:23

maarten schreef:Hoi,
Ik vroeg mij af of iemand ook weet of er ergens de tour wordt uitgezonden via internet. Namelijk, ik ben doordeweeks op mijn werk en wil de tour niet missen... (geen tv wel adsl) Het hoeft niet perse nederlands te zijn
Ik kon zelf nog niets vinden, ik ben benieuwd

Ik reis de hele wereld af: In Australie komt het allemaal goed uit, ze zenden de etappes integraal uit op TV, en ik luisterde naar radio tour de france op mijn laptop voor zinvol commentaar. Maar in de USA of Canada wordt er niets uitgezonden dus heb ik me een SLingbox aangeschaft en kan nu waar op ter wereld op mijn laptop naar alle zenders kijken. (De slingbox is een video streamer, die je op een VCR of digitale ontvanger kunt aansluiten en die het video signaal streamt naar het internet. Je krijgt er een speciaal programma bij zodat je alleen zelf toegang hebt en je kunt het indien je WIFI hebt ook gebruiken om in je tuin naar tv te kijken op je laptop.)
Ik werk trouwens efficienter als ik de tour in een klein hoekje kan volgen dan wanneer ik me zit af te vragen hoe de etappe verloopt zonder beeld.
Afbeelding

thijsm
Forum-lid

thijsm 06 jun 2007 12:52

kristofw schreef:Op sporza.be zal je het waarschijnlijk ook wel kunnen bekijken. Heb afgelopen Giro toch enkele ritten gevolgd achter de pc. Vind ik persoonlijk interessanter omdat je ook andere dingen kunt verrichten dan alleen naar tv kijken en zo'n hele namiddag koers kijken, wordt soms ook saai.

Sporza heeft het alleen goed afgeschermd door alleen IP adressen uit België toe te staan. En een proxy uit België die snel genoeg is ken ik helaas niet. Maar op de Universiteit Twente hebben we gelukkig IPTV! :)
Storm

oyah
Forum-lid

oyah 08 jun 2007 15:52

Trudie schreef:Wat doen jullie allemaal voor werk dat je tijd hebt om op internet de tour te volgen?:/
(hoe krijg ik een smiley?)

Door te lachen... en /of onder het kader waar je een leuk bericht tiept, Laat de lijst met smileys zien ,te selecteren. Zo zijn er 8 mogelijkheden, mijn geluksgetal, dit terzijde. Je cursor op de smiley naar keuze en :):D:p;):(:d:/:rolleye: is toegevoegd. Ta-taaaa !
He, wat ziet mijn lodderig oog. De smiley die jij nam, werkt niet d.w.z. die blijft fonetisch :/ Oh-oooooh!
Zeven is nu mijn geluksgetal...
Fiets... ook eens 11 speed!

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 08 jun 2007 16:29

Valt de Dauphine nog ergens goed live te volgen?

nelis
Forum-lid

nelis 08 jun 2007 16:30

Nou vorig jaar kon ik hem zeer goed volgen via Nos internet. Die zonden toe iedere etappe uit met nederlands commentaar. Dat was echt ideaal op het werk, gewoon aanzetten kun je luisteren en als het spannend wordt kun je even kijken naar het beeld. Was echt relaxt, vooral het laatste uur was het gewoon tour kijken ipv werken, haha.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 09 jun 2007 20:01

LVGH schreef:Valt de Dauphine nog ergens goed live te volgen?

http://www.nos.nl/nosstudiosport/artike ... nlive.html

dig. en kosteloos

Plaats reactie