Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2005

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 27 jul 2005 00:00

En ik snap dan weer niet waarom je op een alu velg een sticker CARBN plakt. Denkt Rasmussen dan dat het wiel lichter is?
Hij kan ook bij Lampre gaan rijden op een Six-13 hoeft niet zo te liggen klooien met zijn fiets om 'm lichter te krijgen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 27 jul 2005 00:19

Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 26 Juli 2005
En ik snap dan weer niet waarom je op een alu velg een sticker CARBN plakt. Denkt Rasmussen dan dat het wiel lichter is?Hij kan ook bij Lampre gaan rijden op een Six-13 hoeft niet zo te liggen klooien met zijn fiets om 'm lichter te krijgen.

Die six-13's zijn helemaal niet zo gek licht, 1190 gram volgens eigen opgaaf. Kan-ie beter bij Saunier Duval gaan rijden....

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 jul 2005 00:30

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 26 Juli 2005

En ik snap dan weer niet waarom je op een alu velg een sticker CARBN plakt. Denkt Rasmussen dan dat het wiel lichter is?
Hij kan ook bij Lampre gaan rijden op een Six-13 hoeft niet zo te liggen klooien met zijn fiets om 'm lichter te krijgen.


 
Ik denk dat Shimano in de Tour enkel hun carbonwielen (prototypes) wilden showen. Toen ik bij T-Mobile stond te kijken naar hun materiaal zag ik ENKEL Shimano carbonwielen (en Ullrichs non-sponsored wielen van Zipp en Lightweight uiteraard) - zie foto.
Voorts moet tal van profploegen in de Tour binnen het gamma van hun respectieve sponsors een fiets onder de 7kg kunnen samenstellen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jul 2005 18:37

Die nieuwe TCR advanced mag er wat mij betreft blijven. Ik vind de kleurstelling nu best mooi ipv oerlelijk en ook de vormgeving is goed gelukt. Maar ja het verhaal dat dit frame pas in 2007 voor consumenten te koop is....................
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie