Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervelo Centaur Soloist

Gebruikersavatar
harry_sz
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 19 jul 2005 10:12
Locatie: Utrechtse heuvelrug
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 19 jul 2005 14:51

Het gaat om concurrenten uit mijn oogpunt he? Niet om wat andere mensen concurrenten vinden.
Aangezien ik vooral liefhebber ben van mooie spullen spreken italiaanse frames mij heel erg aan.Een goed opgebouwde Wilier ofzo doet me dan weer niks, zelfs niet als hij net zo goed is als een DeRosa Macro en ook nog eens 600 euro goedkoper is. Hetzelfde heb ik met veel andere merken zoals Ritchey/Cube/Bulls en die andere (voor mij mindere) merken.
De Cervelo is eigenlijk de enige uitzondering en dat komt doordat hij er gewoon super uitziet en omdat de prijs erg scherp was. Standaard afgemonteerd met een mooie Campagnol-groep is ook een pre en zie je niet zo vaak in die klasse.
Was inderdaad, want ik begrijp van de importeur dat ze sinds 01-01-2005 geen complete fietsen meer leveren.En dan wordt het een ander verhaal, omdat ik dan een Soloist team frameset moet nemen van ruim 1600euro en die zelf moet gaan opbouwen.
Dan wordt hij duurder dan 'mijn' concurrenten en dan ga ik voor een DeRosa, Pinarello of Opera natuurlijk. Ik ga geen "DeRosa/Pinarello"-geld uitgeven aan een merk wat in mijn ogen iets minder speciaal is.

sjiekebak
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jul 2005 14:48

sjiekebak 19 jul 2005 14:59

prijzen van Cervelo in België kan je hier vinden: http://www.chamizo.be/prijslijsten/cervelo.pdf
Heel mooie fiets trouwens die Soloist. Het feit dat de prijs van oa De Rosa met Centaur hoger ligt is echter niet enkel aan de naam te wijten hoor, hang de kaders naast elkaar en vergelijk, de afwerking is kwalitatief nog iets hoger. Ik heb dit toevallig 14 dagen geleden zelf gedaan met de Soloist team en de De Rosa Macro.
 

Gebruikersavatar
harry_sz
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 19 jul 2005 10:12
Locatie: Utrechtse heuvelrug
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 19 jul 2005 15:01

@sjiekebak : bedankt voor je reactie!
Ik ben wel benieuwd of die Soloist Centaur fiets in België nog wel leverbaar is.

sjiekebak
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jul 2005 14:48

sjiekebak 19 jul 2005 15:03

Ik ben ook helemaal weg van De Rosa, de Cervelo vormt voor mij ook de enige uitzondering, ik begrijp u ten volle!
Deze week is mijn huidige De Rosa precies 10 jaar oud, en hij doet het nog uitstekend.
Voor De Rosa: http://www.cicliambrosini.com/presentazione_000007.htm

sjiekebak
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jul 2005 14:48

sjiekebak 19 jul 2005 15:06

Ben gaan kijken in die winkel waar ik de link naar legde, een heel eind bij mij vandaan, maar wou absoluut de soloist eens zien. Hadden ook enkel het kader hangen, geen complete fietsen.
probeer eens in duitsland: www.radsport-smit.de of www.s-tec-sports.de

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 19 jul 2005 15:21

Sharkman,
Image van een Cube? Cube biedt fietsen met een prima prijs/kwaliteitsverhouding, maar image? Ik zou Cube eerder vergelijken met Opel, en toegegeven die maken ook een Speedster... (of laten ze maken)

Mag ik trouwens vragen, in het algemeen hoor, of je als gemiddelde fiets liefhebben echt die meerwaarde haalt uit een Cannondale CAD 8 of Scott CR1? Natuurlijk gaat iedereen nu heel hard ja roepen en uitleggen hoeveel voordeel dat frame heeft. Maar als Pro's ook op dit soort fietsen rijden, die er dan buiten wedstrijden ook 5/6 dagen per week een x aantal uur per dag op trainen...

Wat ik bedoel te zeggen is dat sommige Italiaanse merken dan wel geen bleeding edge technology leveren, maar ieg een stuk emotie en belevenis bieden.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 jul 2005 15:39

Quote: Origineel geplaatst door sjiekebak op 19 Juli 2005
prijzen van Cervelo in België kan je hier vinden: http://www.chamizo.be/prijslijsten/cervelo.pdfHeel mooie fiets trouwens die Soloist. Het feit dat de prijs van oa De Rosa met Centaur hoger ligt is echter niet enkel aan de naam te wijten hoor, hang de kaders naast elkaar en vergelijk, de afwerking is kwalitatief nog iets hoger. Ik heb dit toevallig 14 dagen geleden zelf gedaan met de Soloist team en de De Rosa Macro.



Iemand enig idee wanneer het tijdritframe P3 CARBN (waarmee Basso sinds de Giro rijdt) verkrijgbaar zal zijn en aan welke prijs?

De P3 SL is bij Salden verkrijgbaar aan 2.000€/frame.

Er wordt met veel lof gesproken over de Cervélo tijdritfietsen. Jalabert gebruikte ze al nog vooraleer Cervelo in het profpeloton kwam.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

matiz
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jun 2005 23:35

matiz 19 jul 2005 17:52

Vind het persoonlijk ook het mooiste tijdritframe dat er rondrijd. Hij staat ook op de site van Cervelo.com. Staan ook de prijzen bij, maar zoals gezegd is dat in dollars en helaas niet in Euro's. Jammer dat het zo moelijk is om er wat meer info over te vinden. Word tijd dat deze fietsen en de BMC's het staatbeeld wat meer gaan opfleuren.
 

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2773
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 19 jul 2005 23:24

"dat sommige Italiaanse merken dan wel geen bleeding edge technology leveren, maar ieg een stuk emotie en belevenis bieden"
Heb helemaal niets tegen Italiaanse fietsen maar op het moment dat ze verouderde techniek uit taiwan gaan aanbieden tegen een prijs die hoger ligt dan betere "goedkope" merken houdt het voor mij op. Ik hoef niet zonodig een 1600 gram zwaar statusprodukt te rijden als in voor minder geld een halve kilo minder hoef voort te bewegen.
Bij het imago van Cube bedoelde ik die van technisch no nonsense merk wat cervelo tot op heden ook is en de bijvoorbeeld de cube GTC sluit hier zeer goed op aan.
En nee niemand (dus zelfs profs niet) heeft een Scott Cr1 nodig maar als je weet hoeveel toerders in aan een dergelijk frame hebt geholpen (inclusief lightweight wielen) vraag je je toch af...... (denk in niet dat elke ferrari wordt gereden door een bestuurder met de kwaliteiten van Shumacher.
Tenslotte: zowel Scott, Cervelo als BMC komen het komend jaar met zeer fraaie tijdritfietsen maar de beste zijn en blijven van Walzer......

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 21 jul 2005 09:44

Quoten: Origineel geplaatst door Matiz op 19 Juli 2005


Vind het persoonlijk ook het mooiste tijdritframe dat er rondrijd. Hij staat ook op de site van Cervelo.com. Staan ook de prijzen bij, maar zoals gezegd is dat in dollars en helaas niet in Euro's. Jammer dat het zo moelijk is om er wat meer info over te vinden. Word tijd dat deze fietsen en de BMC's het staatbeeld wat meer gaan opfleuren.
 

ik vind het idd erg mooie fietsen de cervelo's en de bmc's. Volgende fiets word denk 1 van die 2.  en een bijkomend voordeel, bijna niemand rijd erop dus heb je wel wat aparts.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2773
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 21 jul 2005 10:04

Cervelo valt in Nederland nog wel mee (heb er al een aantal afgebouwd en er is een importeur). BMC weet ik zeker heb er tot op heden pas 1 team machine geleverd (de nieuwe extralight is echt super)

matiz
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jun 2005 23:35

matiz 21 jul 2005 22:34

Is dat de fiets die Phonak in de bergen gebruikte, want die fiets is idd erg mooi om te zien. Vind dat zwart wel wat hebben. Waar zou ik wat informatie in het Nederlands kunnen vinden over deze fietsen, want de .com site van BMC is wel heel erg gericht op Zwitserland. Alvast bedankt ,
Matiz
 

Plaats reactie