Voor al je afspraakjes

verzekering

nieuwefietser
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2005 11:55

nieuwefietser 27 jul 2005 22:00

Ik wist niet zo goed waar ik deze vraag moest posten, vandaar op deze plek....
Volgende week vertrek ik naar de Ardennen om daar twaalf dagen (of iig een groot aantal) rond te fietsen. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om m'n racefiets te verzekeren (hij is nog erg nieuw). Hoe doen jullie dat als jullie met fiets op vakantie gaan? Nemen jullie 'm onverzekerd mee?

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 27 jul 2005 22:37

Ik heb net een doorlopende reisverzekering bij  anwb afgesloten. Daar kan je je sportuitrusting bijverzekeren. Totaal komt het neer op 1800 euro (dagwaarde). Ook kan je verzekeren voor bijzondere sporten, wat met name voor atb van belang is. Interpolis (rabo) biedt ook deze mogelijkheden
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

nieuwefietser
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2005 11:55

nieuwefietser 27 jul 2005 23:50

Nog even een vraagje. Is het bij verzekeren onder een sportuitrusting van belang dat je er een bepaald slot om heb zitten? ART goedgekeurde losse sloten (nodig bij een fietsverzekering van de ANWB) zijn namelijk helemaal niet goedkoop. En als het moet dan moet het, maar ik had ook al het idee om 'm eventueel onder sportuitrusting te verzekeren, maar daar gingen ze bij de ANWB niet echt op in.
In ieder geval bedankt voor je eerder antwoord.

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 28 jul 2005 23:41

Geen idee eigenlijk, ik leg hem in de auto 's nachts. IK heb hem verzekerd mocht ik zo hard crashen dat er een nieuwe moet komen ofzo. Ik ga ook zeker geen slot meeslepen (hooguit een heeeeel kleintje)
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4396
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 30 jul 2005 23:58

ik ben bij de europese verzekerd en daar heb ik een speciale aanvulling voor mijn fiets (moet hem overigens weer opwaarderen maar dit terzijde) kan daar voor 2 fietswaardes alleen de exacte voorwaarden weet ik niet.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 31 jul 2005 00:27

Ik heb laatst ook een reisverzekering afgesloten voor een korte fietsvakantie naar Frankrijk, ook bij de ANWB. Lijkt me een hele goede optie.
Een fiets stal ik bij voorkeur altijd binnen of ligt in de auto. Onderweg hou ik hem altijd in het oog. Onbeheerd achterlaten doe ik eigenlijk niet, dus een slot heb ik niet nodig.

Plaats reactie