Open Corsa CX 19 of Grand Prix 20
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
@jeremia Doe vooral lekker eigenwijs als je langzamer wil gaan. Er zijn echt al genoeg mensen die zich over dit onderwerp hebben druk gemaakt die over meer dan voldoende natuurkundig inzicht beschikken. Zoek eens op het forum van weightweenies (www.weightweenies.starbike.com ).
Je bedoelt met Grandprix's toch neem ik aan de 3000's, want de gewone zijn helemaal niet leverbaar in smaller dan 23 mm.
Denk je nu echt dat je sneller gaat met die super smalle bandjes? :O
Je bedoelt met Grandprix's toch neem ik aan de 3000's, want de gewone zijn helemaal niet leverbaar in smaller dan 23 mm.
Denk je nu echt dat je sneller gaat met die super smalle bandjes? :O
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 Juli 2005
Nou ze worden wel gemaakt hoor!
http://www.conti-online.com/generator/w ... ix_en.html
Alleen de fietsenbranche is nogal gefixeerd op 23mm waardoor 20mm (terecht) en 25 mm (niet terecht) zeer slecht verkrijgbaar zijn.
Nou ze worden wel gemaakt hoor!
http://www.conti-online.com/generator/w ... ix_en.html
Alleen de fietsenbranche is nogal gefixeerd op 23mm waardoor 20mm (terecht) en 25 mm (niet terecht) zeer slecht verkrijgbaar zijn.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Jeremia op 30 Juli 2005
Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 29 Juli 2005
Why the f*ck kom je dan om advies vragen op een internetforum.
Om te verifiëren wat ze aanraden.
I question all things.
Wen uw mond niet aan vunzige platheden.
Heer, zondig zijn zij die niet open staan voor de forum gangers zij blijven onwetend. Gij zult hard op de trappers stoempen in Jezebels aanschijn. book of shicampa 13:11
Ik hoop dat we op dit forum gevrijwaard blijven van godsdienst waanzinnigen rooms & moslim. Fanatiek ? op de fiets dat dan weer wel ja !
I question all things.
Heer, zondig zijn zij die niet open staan voor de forum gangers zij blijven onwetend. Gij zult hard op de trappers stoempen in Jezebels aanschijn. book of shicampa 13:11
Ik hoop dat we op dit forum gevrijwaard blijven van godsdienst waanzinnigen rooms & moslim. Fanatiek ? op de fiets dat dan weer wel ja !
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....
Quoten: Origineel geplaatst door Jeremia op 29 Juli 2005
Ik neem niets aan van iemand die ik niet ken, en ik weet het inderdaad beter.
Geprezen die grijpt en verplettert uw kinderen tegen de rots.
tevens Jeremia:
Als iemand mij nu al eens zou kunnen uitleggen hoe het zit met mijn balhoofd. Het is een speciaal balhoofd. De draad op de vorkbuis is iets kleiner dan de gangbare maat op een stalen fiets. Daardoor kan de stelconus van Zeus die er verkeerdelijk opzit een beetje over en weer schuiven en dan rammelt de vork. Welke maat zou dat zijn en welke stelconus zou er op passen?Toch fijn dat we elkaar op de goede weg kunnen helpen ?
Ik neem niets aan van iemand die ik niet ken, en ik weet het inderdaad beter.
Geprezen die grijpt en verplettert uw kinderen tegen de rots.
tevens Jeremia:
Als iemand mij nu al eens zou kunnen uitleggen hoe het zit met mijn balhoofd. Het is een speciaal balhoofd. De draad op de vorkbuis is iets kleiner dan de gangbare maat op een stalen fiets. Daardoor kan de stelconus van Zeus die er verkeerdelijk opzit een beetje over en weer schuiven en dan rammelt de vork. Welke maat zou dat zijn en welke stelconus zou er op passen?Toch fijn dat we elkaar op de goede weg kunnen helpen ?
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....
Als een 21 mm en een 23m even hard zijn opgepompt dan zal de 23 mm band MINDER rolweerstand geven bij gelijk gewicht van fiets en renner. Er zal n.l. minder druk per mm2 op het contactvlak weg/band zijn bij de 23 mm band dan bij de 21 mm band. Daardoor zal de 23 mm band MINDER vervormen tijdens het rijden ! Bedenk dat iedere band continue vervormt omdat die enigszins wordt ingedrukt. Dit kost ebergie. Hoe minder vervorming, des te minder rolweerstand. Dit is bij testen van banden duidelijk aangetoond! Gesnopen Jeremia ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Tja,
de OP melde in zijn eerste posts ook dat je 20 mm banden harder kan oppompen. Dit wordt ook aangegeven door de fabrikanten. Bij de maximale toelaatbare druk zou de rolweerstand van een 20mm wel eens lager kunnen zijn als die van 23mm. Daarnaast heeft een 20mm een marginaal lagere luchtweerstand. Het is duidelijk dat comfort hier dan de verliezer is. De OP geeft niet aan dit belangrijk te vinden.
de OP melde in zijn eerste posts ook dat je 20 mm banden harder kan oppompen. Dit wordt ook aangegeven door de fabrikanten. Bij de maximale toelaatbare druk zou de rolweerstand van een 20mm wel eens lager kunnen zijn als die van 23mm. Daarnaast heeft een 20mm een marginaal lagere luchtweerstand. Het is duidelijk dat comfort hier dan de verliezer is. De OP geeft niet aan dit belangrijk te vinden.
Ik begrijp niet waarom in deze topic soms de "aerodynamica" en "luchtweerstand" van tubes/bandjes met verschillende breedte vergeleken wordt. Dàt maakt nu echt eens niets uit, een bandje van een millimetertje smaller zal niet zo vet veel aerodynamischer zijn.
Bij banden/tubekeuze lijken mij deze aspecten van belang:
- comfort (= soepelheid rubber, mogelijkheid met lage druk te rijden)
- rolweerstand (oa. mogelijkheid hoge druk in de luchtkamer)
- grip
- ev. ook afvoeren van vuil (eigenlijk is dit meer voor offroad)
Bij banden/tubekeuze lijken mij deze aspecten van belang:
- comfort (= soepelheid rubber, mogelijkheid met lage druk te rijden)
- rolweerstand (oa. mogelijkheid hoge druk in de luchtkamer)
- grip
- ev. ook afvoeren van vuil (eigenlijk is dit meer voor offroad)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Augustus 2005
Ik begrijp niet waarom in deze topic soms de "aerodynamica" en "luchtweerstand" van tubes/bandjes met verschillende breedte vergeleken wordt. Dàt maakt nu echt eens niets uit, een bandje van een millimetertje smaller zal niet zo vet veel aerodynamischer zijn.Bij banden/tubekeuze lijken mij deze aspecten van belang:- comfort (= soepelheid rubber, mogelijkheid met lage druk te rijden)- rolweerstand (oa. mogelijkheid hoge druk in de luchtkamer)- grip- ev. ook afvoeren van vuil (eigenlijk is dit meer voor offroad)
Bij de snelheden waar ik de OP van verdenk zal dit nog wel eens het verschil kunnen maken tussen winnen en verliezen, zeker in een tijdrit. Bij 40 km/h is de luchtweerstand 90 van het totaal, dus een niet te onderschatten factor.
Het gaat de OP om de snelste band, echter vermeld hij niet de snelheid waarbij die band maximaal snel moet zijn. Over het comfort wordt er nog nix vermeld.
Ik begrijp niet waarom in deze topic soms de "aerodynamica" en "luchtweerstand" van tubes/bandjes met verschillende breedte vergeleken wordt. Dàt maakt nu echt eens niets uit, een bandje van een millimetertje smaller zal niet zo vet veel aerodynamischer zijn.Bij banden/tubekeuze lijken mij deze aspecten van belang:- comfort (= soepelheid rubber, mogelijkheid met lage druk te rijden)- rolweerstand (oa. mogelijkheid hoge druk in de luchtkamer)- grip- ev. ook afvoeren van vuil (eigenlijk is dit meer voor offroad)
Bij de snelheden waar ik de OP van verdenk zal dit nog wel eens het verschil kunnen maken tussen winnen en verliezen, zeker in een tijdrit. Bij 40 km/h is de luchtweerstand 90 van het totaal, dus een niet te onderschatten factor.
Het gaat de OP om de snelste band, echter vermeld hij niet de snelheid waarbij die band maximaal snel moet zijn. Over het comfort wordt er nog nix vermeld.
Mijn discussie gaat niet over dikte van banden maar over merk van banden. Over dikte heb ik gelijk, over merk vroeg ik advies. Op websites van Duitse winkels worden smalle banden geprezen voor hun lage rolweerstand.
Ik heb intussen de Vittoria Open Corsa CX van 19 mm gekocht. Ik heb dezelfde lengte en gewicht als Armstrong, dus dat moet gaan.
19,95 euro voor een superband bij www.salden.nl (op de website staat 16,95 euro; 2.80 euro kosten voor bancontact voor buitenlanders).
Ik heb intussen de Vittoria Open Corsa CX van 19 mm gekocht. Ik heb dezelfde lengte en gewicht als Armstrong, dus dat moet gaan.
19,95 euro voor een superband bij www.salden.nl (op de website staat 16,95 euro; 2.80 euro kosten voor bancontact voor buitenlanders).
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.
Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 31 Juli 2005
I question all things.
Het woord van Jahwe is voor hen een verwijt dat ze liever niet willen horen.
I question all things.
Het woord van Jahwe is voor hen een verwijt dat ze liever niet willen horen.
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.