Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Manitou Mars vork

attitude
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jul 2005 15:42

attitude 28 jul 2005 19:03

Goededag,
Ik ben in het gelukkige bezit van een Klein Attitude Race, voledige XTR afmontage, Rolf wielen etc.
Alleen ben ik niet erg tevreden over mijn Manitou Mars verende voorvork.
Mijn vraag is dan ook wat de ervaringen van anderen zijn met deze vork en wat eventueel een goede optie is als ik hem wil vervangen.
Thnks,
Attitude
My pride: a Isaac Force and a Klein Attitude Race!

Gebruikersavatar
janus
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 04 aug 2005 13:29

Gebruikersavatar janus 08 aug 2005 11:23

hee Attitude,
Ik heb waarschijnlijk dezelfde Klein Attitude (race) met inderdaad Mars. Ik zal de discussie met belangstelling volgend. Ik ben inderdaad ook niet zo tevreden over deze vork. Bij een vriend van mij lekt deze ook continue olie (ondanks reparatie's)
ik fiets ook

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4396
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 09 aug 2005 00:03

Tsja in elke test die ik lees komt manitou matig uit de hoek, dus jij zal zeker niet de enige zijn die ontevreden is over de werking. maar om te vervangen hangt het ervan af hoeveel geld je daar voor over hebt. hele goede vorken zijn uiteraard van fox maar ook bij rock shox en marzochi hebben ze hele goede vorken

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 09 aug 2005 02:08

Mars is volgens mij de voorloper van de huidige Manitou Skareb serie, en naar ik eens heb gelezen redelijk vergelijkbaar. Dus een snelle, lichte XC vork, vrij slap en waarschijnlijk niet voor alledaags rag-werk maar meer voor puur wedstrijdwerk.

Verder maakt Manitou echt ook wel goede vorken, de Minute serie is vrij goed aangeschreven en vooral de nieuwe R-Seven serie (2006?) moet helemaal goed zijn.

Maar Marzocchi, Fox en Rock Shox (enkele) heeft op dit moment waarschijnlijk beter spul te bieden. Pace timmert ook goed aan de weg schijnt.

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 09 aug 2005 13:36

Fox of Mazzochi, en ook Rond mag er zijn.

attitude
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jul 2005 15:42

attitude 22 aug 2005 16:28

Denk dat ik eruit ben.
Na de zoveelste teleurstelling tijdens het biken in Frankrijk wordt de vork binnenkort vervangen voor een Fox.
Iemand een goedkoop adresje?
Hoop dan eindelijk weer eens een heel seizoen zonder problemen te kunnen fietsen.
My pride: a Isaac Force and a Klein Attitude Race!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4396
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 22 aug 2005 20:36

Quote: Origineel geplaatst door Attitude op 22 Augustus 2005
Denk dat ik eruit ben.Na de zoveelste teleurstelling tijdens het biken in Frankrijk wordt de vork binnenkort vervangen voor een Fox.Hoop dan eindelijk weer eens een heel seizoen zonder problemen te kunnen fietsen.

Nou met een fox is die kans wel heel erg groot en anders is het een fabrikage fout, want ik heb nog nooit klachten gehoort over die vorken.

Plaats reactie