Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Alle taboes op een rijtje

jmstyle
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2005 17:03

jmstyle 14 aug 2005 01:35

Ik zit ook wel eens te bellen op de (race)fiets Maar... dat is alleen voor noodgevallen. Zoals uhhh... Jah wat eigelijk niet.
Ik heb me Telefoon alleen me voor als k BV materiaal pech heb of iets ernstigs heb waardoor k neit meer thuis kan komen. Als ik onderweg word gebelt pak ik of niet op of ik zeg dat l wel weer bel als ik thuis ben (en die gesprekken duren hooguit 20 sec)

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 14 aug 2005 11:32

Telefoon gaat wel mee maar bij mij ook alleen voor noodgevallen. Ik schakel het oproepsignaal meestal uit. Volgens mij is niemand zo belangrijk dat hij/zij tijdens het sporten gebeld moet worden. Verwacht je een belangrijk telefoontje, blijf dan thuis. Ik vind het ook geen gezicht, wielrenners op de fiets aan het bellen

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4432
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 14 aug 2005 15:20

nog beter laatst gezien met zijn 2en naast elkaar (waarschijnlijk vriend en vriendin) en allebei druk met de telefoon aan het oor

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 14 aug 2005 15:58

Ik neem heel zelden mijn telefoon mee. Als er bv. regen kan komen waardoor de kans op een meer dan één lekke band (die ik bij me heb) groter is.  Deze persoon was uitgebreid een gesprek aan het voeren.....tijdje achter hem gereden voordat ik over 'm heen ging..... Maja moet iedereen op zich voor zichzelf weten maar ik ben juist blij als ik even ergens NIET bereikbaar ben....lekker rustig!
Waarom neemt iedereen een telefoon mee voor het geval van een lekke band? Ik neem sowieso altijd één extra mee en soms, langere tochten, twee. Kan je onderweg gewoon de boel repareren....is toch prettiger dan te moeten gaan staan wachten op een bezemwagen!?!?
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 14 aug 2005 16:23

Je kunt natuurlijk ook een ernstiger probleem hebben dan een lekke band. Iets wat niet direct op te lossen is. Kettingbreuk, valpartij etc. Ik fiets veel in Duitsland. Fiets daar kilometers zonder een dorp tegen te komen. Vind het dan wel prettig om te kunnen bellen als er echt iets is.

jmstyle
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2005 17:03

jmstyle 14 aug 2005 16:36

Voor die reden heb ik dus ook een telefoon mee. Alleen heb ik hier wel meer dorpen in de buurt.
Het is echt niet zo dat ik me telefoon heb om onderweg alvast een pizza te bestellen dat als ik thuis ben gelijk kan eten ofzow

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 14 aug 2005 18:03

Quoten: Origineel geplaatst door Jm Style op 14 Augustus 2005


Het is echt niet zo dat ik me telefoon heb om onderweg alvast een pizza te bestellen dat als ik thuis ben gelijk kan eten ofzow

Even bellen naar huis om te zeggen dat ze het bad vast kunnen vullen

sjembek
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 jun 2005 01:08

sjembek 15 aug 2005 10:22

Of alvast een infuus klaar te leggen...
As a final touch god created the Dutch!

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 15 aug 2005 19:44

Quote: Origineel geplaatst door Cas* op 13 Augustus 2005
Ik haalde vandaag iemand in die op die fiets (racefiets welteverstaan) aan het bellen was. Helaas kan ik niets over zijn fiets klagen.....hij reed op hetzelfde frame als ik heb.Maar SORRY....hoor.....je gaat wielrennen ofnie.....moet er echt OVERAL gebeld worden!?!?


Trainingsmaatje van me begon eens tijdens een training te bellen

Maaruh, ff ontoppic, TS, als je echt niet meer vooruit komt leen je een hogedrukreiniger van de buurman (o.i.d.) en spuit je m zo een paar kilotjes lichter (en de straat vies...)

Gr,

Mr. C die nu triathlon's doet maar tot anderhalf jaar geleden rondreed op een 25 jaar oude motobecane met roest en speling in de achternaaf en in de veronderstelling dat dat een prima fiets was

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 15 aug 2005 20:01

Als bier taboe is, ga ik al voor de bijl. We hebben met ons fietsgroepje een keiharde afspraak om halverwege de tocht witbier te drinken. Weer of geen weer. Daarna is het een paar km afzien maar ach.. En qua bellen: Was best handig afgelopen zaterdag om vrienden te vinden die bij LBL een andere afstand fietsten dan ik... Waar ik wel om gelachen heb zijn fietsers die het grote-tassen taboe niet willen doorbreken en dus met heuptassen op de rug fietsen die tot onder het zadel hangt!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 15 aug 2005 21:58

Ja heb me tijdens LBL ook verbaasd om soms enorme rugzakken, heuptassen en uit de kluiten gewassen zadeltassen die meegesleept werden. Grammenjagen he?

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 01 sep 2005 19:00

Gezien op marktplaats en past volgens mij wel in dit topic:
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie