Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

K* weer, dan maar hometrainer

kapoen
Forum-lid

kapoen 19 aug 2005 17:00

Met dir rotweer kan ik haast noooit  trainen. Ik denk eraan een Tacx ergotrainer aan te schaffen. Ze hebben een aantal modellen. De Ergotrainer One en de Swing en nog wat anderen. Kan iemand me helpen welke ikmoet kiezen. Ik wil intensief en extensief duurtrainen (voorbereiding van LM en 3 Ballons volgend jaar).

Thx, M

coulthard
Forum-lid

coulthard 19 aug 2005 19:35

Quoten: Origineel geplaatst door kapoen op 19 Augustus 2005

Met dir rotweer kan ik haast noooit  trainen. Ik denk eraan een Tacx ergotrainer aan te schaffen. Ze hebben een aantal modellen. De Ergotrainer One en de Swing en nog wat anderen. Kan iemand me helpen welke ikmoet kiezen. Ik wil intensief en extensief duurtrainen (voorbereiding van LM en 3 Ballons volgend jaar).

Thx, M

Ik weet niet in welk land jij woont, maar hier bij mij is het 25 graden celcius.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

cimecaron
Forum-lid

cimecaron 19 aug 2005 20:52

Hier is het ook gewoon droog.  Prima weer om buiten te fietsen.
Ik ben zelf ook al aan het kijken voor een Tacx voor de komende winter. Ben o.a. van plan volgend jaar de Marmotte te rijden. 
Zit er aan te denken om de Tacx Flow aan te schaffen.   Deze heeft een stuurcomputer, waarmee je de hartslag, het vermogen en de snelheid kunt meten. Kun je een beetje de vooruitgang meten. 
Je hebt ook goedkopere modellen met al dan niet regelbare weerstand. Kijk ander is op www.tacx.nl.  Staat wel het verschil tussen de modellen.

kobus
Forum-lid

kobus 19 aug 2005 21:19

Ook trainen in rot weer is trainen, dus fietsen met regen kan ik zeker aanbevelen.
Pluvius houdt de kraan echt niet altijd gesloten tijdens een evenement.

bandit
Forum-lid

bandit 21 aug 2005 18:16

Quoten: Origineel geplaatst door kapoen op 19 Augustus 2005

Thx, M

Een goede ergotrainer is natuurlijk altijd een goede investering, voor de dagen dat je écht niet buiten kunt fietsen (Onweer, hagel, sneeuw etc.). Neem er één met een computertje, dat maakt het nog iets dragelijk op zo'n ding.
Btw, een beetje fietser traint ook als het regent. Dacht je dat de Marmotte altijd met de weersomstandigheden van afgelopen editie werd verreden?
Btw2, tis hier ook al de hele dag droog en zonnig.

Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

Plaats reactie