Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ophoging

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 22 aug 2005 09:34

Hallo,ik moet steunzolen dragen en mijn rechterbeen is 10 mm korter.Vinden jullie een ophoging voor in het dagelijks leven noodzakelijk.Omdat ik eigenlijk twijfel of het nuttig is.Ik heb 2mm ophoging onder mijn gewoon steunzolen.nder mijn voetplaatjes heb ik 5 mm ophoging voor als ik ga fietsen.Als ik mijn rechterbeen opspan krijg ik steken in mijn knie

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 22 aug 2005 11:14

Is een extra schoenplaatje onder je rechterschoen geen oplossing?

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 22 aug 2005 15:32

Ik ben geen arts dus doe geen uitspraak maar van verschillende informatiebronnen (internet, loopwinkel en masseur) begrijp ik dat onder de 2 centimeter er geen correctie hoeft worden uitgevoerd.
Als reden wordt gegeven dat je lichaam zichzelf al heeft aangepast.
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 aug 2005 15:49

Voor de zooltjes in mijn joggingschoenen ben ik in oktober (tussenseizoen) langsgeweest bij Runners Service in Beveren.

Daar beschikken ze over RS Scan, een door een Belg ontwikkelde gevoelige plaat die perfect weergeeft hoe je voet zich neerzet. Vervolgens wordt je stap/loopbeweging langs achteraan (op de hiel) gefilmd op een loopband. Op basis daarvan kan men perfect zien welke steunzool je nodig hebt, en er wordt er eentje voor jou persoonlijk gemaakt.
Dit systeem is tegenwoordig wereldwijd verkocht aan verschillende universiteiten. Paula Radcliff komt haar schoenen zelfs in Beveren ophalen; toen ik er was kwam basketbalster Ann Wauters net binnen. Ook renners (oa. Van Petegem) gaan er voor inlegzooltjes in koersschoenen.

Ik denk dat ze daar de grootste expertise hebben om je verder te helpen.

Ook het sport-medisch centrum Mensana in Sijsele-Damme (verbonden aan het Elizabeth-ziekenhuis) heeft deze Scan-apparatuur staan; daar staan doktoren ter beschikking mocht dit nodig zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 22 aug 2005 20:06

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 Augustus 2005

Voor de zooltjes in mijn joggingschoenen ben ik in oktober (tussenseizoen) langsgeweest bij Runners Service in Beveren.Daar beschikken ze over RS Scan, een door een Belg ontwikkelde gevoelige plaat die perfect weergeeft hoe je voet zich neerzet. Vervolgens wordt je stap/loopbeweging langs achteraan (op de hiel) gefilmd op een loopband. Op basis daarvan kan men perfect zien welke steunzool je nodig hebt, en er wordt er eentje voor jou persoonlijk gemaakt.Dit systeem is tegenwoordig wereldwijd verkocht aan verschillende universiteiten. Paula Radcliff komt haar schoenen zelfs in Beveren ophalen; toen ik er was kwam basketbalster Ann Wauters net binnen. Ook renners (oa. Van Petegem) gaan er voor inlegzooltjes in koersschoenen.Ik denk dat ze daar de grootste expertise hebben om je verder te helpen.Ook het sport-medisch centrum Mensana in Sijsele-Damme (verbonden aan het Elizabeth-ziekenhuis) heeft deze Scan-apparatuur staan; daar staan doktoren ter beschikking mocht dit nodig zijn.

hallo casran.dank u voor de informatie.ik ga daar eens zien 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 aug 2005 21:18

Quoten: Origineel geplaatst door Dionyssus op 22 Augustus 2005

Ik rijdt altijd zonder mijn steunzolen. Zou dat slecht zijn?


Nee hoor. Op de fiets gebruik ik ze ook niet en heb geen problemen.
Bij het lopen zou ik wel problemen beginnen krijgen (vrnmlk in de knie!), omdat ik de rolbeweging (die de voet naar binnen maakt) overdreven doe, overproneren heet dat. Veel mensen zitten met die afwijking.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 22 aug 2005 21:20

Als je nergens last van hebt niet...

Plaats reactie