Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

fietsnieuws 2006

casran
Forum-lid HC

casran 16 sep 2005 23:21

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 16 September 2005

Weet ik, maar das een sponsorverhaal. Dat fabrikant Pina nu fietsen met Shimano uit gaat leveren (framesets komen later ongetwijfeld ook los) en daar ook nog die rampzalige 550 shjimmie-wieltjes monteren kan er bij mij echt niet in. Zouden ze dan echt niet weten dat heel veel mensen op een italiaan simpelwel Campa willen? Ik word hier echt droevig van, stuk wielercultuur naar de knoppen.

Agree... met die wielen is het wel onvergeeflijk!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 16 sep 2005 23:45

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 16 September 2005

Weet ik, maar das een sponsorverhaal. Dat fabrikant Pina nu fietsen met Shimano uit gaat leveren (framesets komen later ongetwijfeld ook los) en daar ook nog die rampzalige 550 shjimmie-wieltjes monteren kan er bij mij echt niet in. Zouden ze dan echt niet weten dat heel veel mensen op een italiaan simpelwel Campa willen? Ik word hier echt droevig van, stuk wielercultuur naar de knoppen.

In Nederland levert Cardsport vnl framesets dus dat zal wel zo blijven. Mijn Pina heb ik ook zelf samengesteld en is nu helemaal klaar. Vandaag de finishing touch gehad. Nieuwe rode Keo Sprint pedaaltjes, TAO bidonhouders en een Ciclosport 411. De rest is NATUURLIJK.....Campa! Chorus weliswaar, maar ik steun de EU ! Net Don Quichot op een Pina vechten tegen de Japanse windmolens eh..... werpmolens!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 sep 2005 23:50

Een der laatsten der Mohikanen...
SNIF... ben nog steeds erg drietig....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 17 sep 2005 00:05

Ach, joh, wij rijden dadelijk op echte unicaten! Net echte Rembrandts onder de fietsen. That sets us apart!

cube
Forum-lid

cube 17 sep 2005 00:07

Ik ben dit jaar een keer op vakantie geweest naar italie. En wat mij op viel was dat zeer veel italiaanse toerrijders met shimano rond rijden, en veel op duitse frame's. Ik heb er veel cube fietsen gezien. Ook heb ik nog een mooie colnago C50 gezien in rabo kleuren, en daar zat iemand op in volledig rabo kledij. Het zag er nog al overdreven uit en had het idee dat het zo'n nederlandse wielertoerist was, maar toen hij lang mij hen reed bleek het Michal Rasmussen te zijn die aan het trainen was rond het Gardameer. Dat was wel leuk.
Toch ben ik zelf ook Campa fan, en vind dit ook mooier.

beginnertje
Forum-lid

beginnertje 17 sep 2005 13:11

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 16 September 2005
In Nederland levert Cardsport vnl framesets dus dat zal wel zo blijven. Mijn Pina heb ik ook zelf samengesteld en is nu helemaal klaar. Vandaag de finishing touch gehad. Nieuwe rode Keo Sprint pedaaltjes, TAO bidonhouders en een Ciclosport 411. De rest is NATUURLIJK.....Campa! Chorus weliswaar, maar ik steun de EU ! Net Don Quichot op een Pina vechten tegen de Japanse windmolens eh..... werpmolens!

Je gaat er wel een foto van plaatsen he?? Ben erg benieuwd.

Maar op zich vind ik het niet verkeerd staan hoor, ziet er wel goed uit (ok, je moet er idd geen 550 wielen onder zetten).
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

xlr8r
Forum-lid

xlr8r 17 sep 2005 18:22

De 550 gaat eruit, waarschijnlijk komen in de Pina dus standaard de 560 wielen. Shimano verbeterd altijd zijn wielen denk maar aan de 535>540 en de 7700>7701 etc vaak stijver en zwaarder
De Dura Ace zijn ook verbeterd en in verschillende uitvoeirngen.
7801 Verbeterde versie van de 7800 zwaarder stijver tube en draad
7801 SL Bekend scandium velgen voor tubeless ook geschikt voor draad
7801 carbon leuk maar Uli kiest op vlakke etappes voor zipp
7801 HP 50 mm nnb
pas op! paaltje!

casran
Forum-lid HC

casran 17 sep 2005 21:07

XLR8R, Shimano mag dan nog wel z'n wielen steeds maar verbeteren, maar ik heb nog steeds geen enkel model gezien dat probleemloos loopt. Ook T-Mobile was niet tevreden met de Dura-Ace carbon wielen waarmee ze deze Tour reden... vooralsnog blijft mijn statement "Shimano heeft van wielenbouw geen kaas gegeten", tot bewijs van het tegendeel in de toekomst.

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 17 sep 2005 21:51

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 September 2005
"Shimano heeft van wielenbouw geen kaas gegeten", tot bewijs van het tegendeel in de toekomst.

Zelf ben ik niet helemaal fan van shimano maar ze kunnen bij shimano wel degelijk wielen maken hoor alleen die expertise gebruiken ze slechts voor hun mtb wielen. Of ben ik niet goed op de hoogte en zijn die ook slecht

casran
Forum-lid HC

casran 17 sep 2005 22:11

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 17 September 2005

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 September 2005

"Shimano heeft van wielenbouw geen kaas gegeten", tot bewijs van het tegendeel in de toekomst.

Zelf ben ik niet helemaal fan van shimano maar ze kunnen bij shimano wel degelijk wielen maken hoor alleen die expertise gebruiken ze slechts voor hun mtb wielen. Of ben ik niet goed op de hoogte en zijn die ook slecht

Daar dacht ik even niet aan, ben niet echt zo'n kenner van mtb-materiaal!  Laten we 't nuanceren tot "racewielen".

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 17 sep 2005 23:59

Je gaat er wel een foto van plaatsen he?? Ben erg benieuwd.

@ Beginnertje: Ik heb mijn zoon gevraagd zijn digitale camera eens mee te nemen. Ik heb alleen maar een ouderwetse Nikon die zw/w of kleurenfoto's maakt. Moet ik weer gaan copieëren enz enz. Maar die foto komt hoor. Verwacht geen spektakulaire fiets. Een rood/wit Pina Galileo dus met triple Campa Chorus. Kan je ook op de Pina site zien met iets andere aankleding.

sharkman
Forum-lid

sharkman 18 sep 2005 12:57

Zowel Campa als shimano hebben van wielen bouwen weinig kaas gegeten..... Simpelweg omdat wielen bouwen en aparte en geen gemakkelijke kunst is. De reden dat Campa wielen top zijn en die van Shimano niet is simpelweg omdat campa het bouwen/ontwerpen over heeft gelaten aan een echte wielenbouwer (Corima) en het resultaat navenant is.

Plaats reactie