Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Problemen met Polar cs400

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 09 mei 2011 23:13

Ik heb ook wel problemen gehad met mijn Polar CS600, deze varieerde inderdaad van hoge pieken tot check wearlink. mijn constateringen/tips:

- Het klapperen van het shirt is inderdaad een bron van problemen, zeker als je een smalle borstomvang hebt zoals ik dan treedt dit snel op. Mijn borstomvang is zo maat S, maar ik ben wel 182cm, dus rijdt meestal met een M.
- Het op je rug dragen werkt prima, dit voorkomt het klapperen.
- Ik ben geswitcht van de standaard M-XXL band naar de XS-S band. De standaard wearlink band had ik altijd op een kleine stand staan, maar ik merkte dat het steldeel tijdens het rijden gewoon opschuift. Dit kun je ook zien als je gewoon aan de band trekt. Door het ademen tijdens de rit ging hij dus losser zitten.
- Bewaar de borstband niet in de badkamer oid, je moet hem in een droge ruimte bewaren ivm corrosie
- Je borstband mag niet los in de wasmachine, gebruik een waszakje of was hem even met de hand.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 09 mei 2011 23:16

Vandaag ook een CS400 besteld. Stap over van de CS200 die ik op de crosser of mtb zet. Met name benieuwd naar de betere uitleesfuncties in de computer. Van dat klapperen had ik bij de CS200 ook weleens last van. Achter bretel hielp soms maar op de rug is idd goede tip. Benieuwd of het signaal goed doorkomt..

joppnl
Forum-lid

joppnl 10 mei 2011 01:05

in t begin met m'n CS600 ook last van hele hoge hartfreq pieken gehad.

Tip van forumgenoot gekregen om de contacten waar je de strap op de zender en de contacten van de zender zelf af/toe schoon te maken met een (elektrische) tandenborstel met tandpasta.

Sindsdien geen enkele klachten meer, wel na ieder gebruik goed afspoelen en met wat zeep schoonmaken.

wel het contactgedeelte goed nat maken voor omdoen.
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!

martijn78
Forum-lid

martijn78 10 mei 2011 10:59

thanks, goede tip, gebruik nu wd40 maar weinig resultaat. het nieuwe batterijtje heeft helaas ook niet geholpen, nog steeds hoge hartslag en uiteindelijk op -0- blijven staan de rest van de training.
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

Plaats reactie