Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

giant t-mobile

diablo
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 aug 2005 17:24

diablo 15 sep 2005 23:38

hallo,

ik wil de nieuwe giant t-mobile mtb aanschaffen en heb de vraag nog of dit een goede keus is voor 500,- euro? of kan ik beter een andere fiets aanschaffen voor door de bossen en het wat ruigere werk.

hier de specs:
T-Mobile mountainbike

    * Aluminium mountainbike
    * AluxX 6061 frame met Fluid8orm™
    * RockShox Judy TT voorvork met instelbare preload
    * 24 speed Shimano versnellingen
    * Aluminium V-brake remmen
    * Vervangbare achterpat
Trek Madone 5.2
Focus

sivle
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:13

sivle 19 okt 2005 17:17

Als ik je was zou ik nog ff verder kijken hier op het forum en dan kijken naar minder bekende merken. Bij minder bekende merken is meestal de prijs-kwaliteit verhoudig veel beter. Zie als voorbeeld onderstaande fiets, deze is met de volledige Deore groep afgemonteerd, en zal (ongeveer) hetzelfde kosten als de Giant T-Mobile die maar voor een klein deel met Deore is afgemonteerd:
http://www.intersensbikes.de/target_web ... 054100.htm
 

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 19 okt 2005 17:41

Voor € 500,00 kan je in principe geen goede nieuwe mtb kopen, 2dehands kun je echter wel een leuke fiets scoren. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je er mee wil gaan doen, ga je echt de bossen in kun je met deze imho niet lang plezier hebben voordat je onderdelen moet gaan vervangen. Ik weet of je budget € 500,00 is of dat je deze mtb gewoon leuk vond voor dat geld?
 
"Try not. Do or do not......there is no try"

sivle
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:13

sivle 20 okt 2005 13:08

Voor 500,= kan je best een goede nieuwe mtb kopen, de Target op de afbeelding is met de volledige Shimano Deore groep afgemonteerd, voorvork met Lock Out, 7005 alu frame, een prima prijs-kwaliteit verhouding.
Dat er is in die prijsklasse geen goede mtb valt te vinden vind ik niet juist, het gaat toch er ook om hoeveel je er mee bezig gaat. Er wordt altijd minimaal LX aangeraden, misschien kan elke beginner meteen XT kopen of misschien minimaal wel XTR???
Als mensen vooraf weten dat ze er niet veel op gaan fietsen, maar als ze gaan fietsen toch wel iets willen hebben dan is de Target een prima fiets voor dat budget, en bij tweedehands fietsen is meestal de helft versleten, waarom doe je anders je fiets weg?? Als je eerst je ketting, voorbladen, cassette en misschien zelfs een derailleur moet vervangen zit je nog op of over de prijs van de Target, die nieuw is!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 20 okt 2005 15:25

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 19 Oktober 2005


 Het ligt er natuurlijk ook aan wat je er mee wil gaan doen, ga je echt de bossen in kun je met deze imho niet lang plezier hebben voordat je onderdelen moet gaan vervangen.




dat bedoelde ik dus ook, als je lekker van je huis naar je werk gaat fietsen en je rijdt hoofdzakelijk vlak terrein/fietspaden kun je van deze fiets jaren plezier hebben
"Try not. Do or do not......there is no try"

bernard1
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2005 15:51

bernard1 20 okt 2005 23:26

En bij de target krijg je ook een geometrie van een Tuinhuisje!!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2005 02:33

Quoten: Origineel geplaatst door Bernard1 op 20 Oktober 2005

En bij de target krijg je ook een geometrie van een Tuinhuisje!!

uh ja, ik begrijp het niet helemaal volgens mij...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

evert
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 jun 2005 18:48

evert 24 okt 2005 22:34

Zit zelf ook te kijken naar een goedkope mountainbike...Heb mijn racefiets ook via het internet uit duitsland laten komen, en nu heeft Canyon volgens mij een hele aardige instap MTB (hardtail) voor 429,- met een derailleur van Deore XT, en verder gemixt met XT en Alivio en met een Manitou Axel voorvork, volgens mij een goeie deal....
succes met zoeken!
http://www.canyon.com/mountainbikes/index.html?b=64
 
http://farm1.static.flickr.com/92/23265 ... 32.jpg?v=0" onclick="window.open(this.href);return false;

giant-eric
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 jan 2005 13:49

giant-eric 25 okt 2005 19:13

heb een giant xtc 4 adviesprijs 800 euro
voorvering ( niet super)]
schijfremmen mph wel heel fijn
derore afgemonteerd
prima fiets , ziet er leuk uit en hier in NL kan jij je prima redden en voldoet ie meer dan voldoende.in de opruiming hier en/of daar misschien nog wel voor minder ..wat dat betreft vind ik giant 1 vd beter qua prijs quali...
 
 
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

sivle
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:13

sivle 25 okt 2005 21:16

Wat is de exacte afmontage van die Giant als ik vragen mag?
Wat de Canyon betreft, ziet er goed uit voor dat geld. Xt-rd en verder volledig Alivio voor zover ik zie. Goede prijs-kwaliteit verhouding vind ik, je kan natuurlijk altijd beter, voor 100 euro meer heb je volledig Deore. Maar deze prijs-kwaliteit verhouding is goed.

Plaats reactie