volgens de site van www.competitivecyclist.com is dura-ace lichter dan record in totaal met volgende onderdelen:
record: braqé: 190 gr, remhoeven 308 gr, cassette 192 gr, ketting 259 gr, cranks 632 gr, voorderailleur 104 gr, schifters 342 gr, achterderailleur 187 gr.
Totaal van 2214gr
Dura-ace: braqé 60 gr, remhoeven 314 gr, cassette 173gr, ketting 280 gr,cranks 680 gr, voorderailleur 66 gr, schifters 419 gr,achterderailleur 180 gr.
totaal van 2172 gr
Chorus:2406gr ultegra: 2576 gr
Dura-ace lichter dan record???
voorderailleur en shifters record zijn lichter dan opgegeven en duraace is standaard 10 zwaarder maar idd dura ace kan record bijna bijbenen.
Quoten: Origineel geplaatst door kwlbiker op 30 September 2005
volgens de site van www.competitivecyclist.com is dura-ace lichter dan record in totaal met volgende onderdelen:
record: braqé: 190 gr, remhoeven 308 gr, cassette 192 gr, ketting 259 gr, cranks 632 gr, voorderailleur 104 gr, schifters 342 gr, achterderailleur 187 gr.
Totaal van 2214gr
Dura-ace: braqé 60 gr, remhoeven 314 gr, cassette 173gr, ketting 280 gr,cranks 680 gr, voorderailleur 66 gr, schifters 419 gr,achterderailleur 180 gr.
totaal van 2172 gr
Chorus:2406gr ultegra: 2576 gr
Quoten: Origineel geplaatst door kwlbiker op 30 September 2005
volgens de site van www.competitivecyclist.com is dura-ace lichter dan record in totaal met volgende onderdelen:
record: braqé: 190 gr, remhoeven 308 gr, cassette 192 gr, ketting 259 gr, cranks 632 gr, voorderailleur 104 gr, schifters 342 gr, achterderailleur 187 gr.
Totaal van 2214gr
Dura-ace: braqé 60 gr, remhoeven 314 gr, cassette 173gr, ketting 280 gr,cranks 680 gr, voorderailleur 66 gr, schifters 419 gr,achterderailleur 180 gr.
totaal van 2172 gr
Chorus:2406gr ultegra: 2576 gr
DM-LM-ORM
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Jammer alleen dat een aantal gewichten niet kloppen. Bijv het Shimano crankstel en bracket wegen veel meer. De campa cassete is veel lichter.
Volgens mij is Record lichter dan Dura Ace als je met de juiste getallen rekent. Maar wat doet het er toe? Het verschil is maar miniem, en als je echt licht wil, moet je gewoon spullen van bijv AX, 0G en bijv THM gebruiken ipv shim/campa.
Volgens mij is Record lichter dan Dura Ace als je met de juiste getallen rekent. Maar wat doet het er toe? Het verschil is maar miniem, en als je echt licht wil, moet je gewoon spullen van bijv AX, 0G en bijv THM gebruiken ipv shim/campa.
Quoten: Origineel geplaatst door kwlbiker op 30 September 2005
volgens de site van www.competitivecyclist.com is dura-ace lichter dan record in totaal met volgende onderdelen:
record: braqé: 190 gr, remhoeven 308 gr, cassette 192 gr, ketting 259 gr, cranks 632 gr, voorderailleur 104 gr, schifters 342 gr, achterderailleur 187 gr.
Totaal van 2214gr
Ik heb voor mij de 2006 catalogus van Campa.
Campa Record:
Achterder. korte kooi 184 gr, voorder. 69 gr, Ergopower 324 gr, cassette 10 speed staal/ti. 188 gr, cassette Ti 156 gr, kettingultra narrow 255 gr, Carbon 10 sp. crankset 549-563 gr,remmen 308 gr
Tel maar op!~
volgens de site van www.competitivecyclist.com is dura-ace lichter dan record in totaal met volgende onderdelen:
record: braqé: 190 gr, remhoeven 308 gr, cassette 192 gr, ketting 259 gr, cranks 632 gr, voorderailleur 104 gr, schifters 342 gr, achterderailleur 187 gr.
Totaal van 2214gr
Ik heb voor mij de 2006 catalogus van Campa.
Campa Record:
Achterder. korte kooi 184 gr, voorder. 69 gr, Ergopower 324 gr, cassette 10 speed staal/ti. 188 gr, cassette Ti 156 gr, kettingultra narrow 255 gr, Carbon 10 sp. crankset 549-563 gr,remmen 308 gr
Tel maar op!~
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Sure, in de praktijk komt DA in de buurt van chorus en staat Record op eenzame hoogte.
Overigens zijn beide groepen meer op kwaliteit en minder op gewicht gericht. Met alternatieve onderdelen kunnen veel lichtere combinaties worden gemaakt.
Overigens zijn beide groepen meer op kwaliteit en minder op gewicht gericht. Met alternatieve onderdelen kunnen veel lichtere combinaties worden gemaakt.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 September 2005
Sure, in de praktijk komt DA in de buurt van chorus en staat Record op eenzame hoogte.
Overigens zijn beide groepen meer op kwaliteit en minder op gewicht gericht. Met alternatieve onderdelen kunnen veel lichtere combinaties worden gemaakt.
sharkman geef dan is een voorbeeld van zo een fiets van alternatieve onderdelen...
Sure, in de praktijk komt DA in de buurt van chorus en staat Record op eenzame hoogte.
Overigens zijn beide groepen meer op kwaliteit en minder op gewicht gericht. Met alternatieve onderdelen kunnen veel lichtere combinaties worden gemaakt.
sharkman geef dan is een voorbeeld van zo een fiets van alternatieve onderdelen...
sterven op tlint
Wil ik best wel eens doen maar wel als ik even tijd heb (ben erg druk op het moment). Even voor de duidelijkheid, ik weet waar ik over praat met drie fietsen onder de 6.5 waarvan 1 van 5.8. En ja ik heb een geijkte Mettler weegschaal.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Kijk naar de fiets van bijv TS biker.
THM Clavicula crankstel: 410 gram incl trapas zonder bladen (komt dus nog 100 gram bij)
AX-lightness, ZeroGravity of M5 remmen, zijn alle 3 stukken ligter dan Record.
BTP (en nu ook lightweight) achter derailleur. Gewicht weet ik niet meer precies, maar Record en Dura Ace zijn gewoon zwaar ermee vergeleken.
M2 Racer voor-derailleur van 50 gram.
Nog meer voorbeelden nodig?
THM Clavicula crankstel: 410 gram incl trapas zonder bladen (komt dus nog 100 gram bij)
AX-lightness, ZeroGravity of M5 remmen, zijn alle 3 stukken ligter dan Record.
BTP (en nu ook lightweight) achter derailleur. Gewicht weet ik niet meer precies, maar Record en Dura Ace zijn gewoon zwaar ermee vergeleken.
M2 Racer voor-derailleur van 50 gram.
Nog meer voorbeelden nodig?
misschien nog een lightweight achterderrialleur? 100 gram lichter dan een record. Uitboren van de handels. carbon kettingbladen van tune
Een Zipp sl handlebar van 168 gram (44cm) en een syntace 99gr stuurpen. En AX-lightness om maat gemaakte feste-combi
Een Zipp sl handlebar van 168 gram (44cm) en een syntace 99gr stuurpen. En AX-lightness om maat gemaakte feste-combi
pas op! paaltje!
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 01 Oktober 2005
Een Zipp sl handlebar van 168 gram (44cm) en een syntace 99gr stuurpen. En AX-lightness om maat gemaakte feste-combi
Dat zijn geen onderdelen ter vervanging van onderdelen uit de groepen van Shimano en Campagnolo.
Nog een tip: Tiso cassettes van 123 gram
Een Zipp sl handlebar van 168 gram (44cm) en een syntace 99gr stuurpen. En AX-lightness om maat gemaakte feste-combi
Dat zijn geen onderdelen ter vervanging van onderdelen uit de groepen van Shimano en Campagnolo.
Nog een tip: Tiso cassettes van 123 gram
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 01 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 01 Oktober 2005
Een Zipp sl handlebar van 168 gram (44cm) en een syntace 99gr stuurpen. En AX-lightness om maat gemaakte feste-combi
Dat zijn geen onderdelen ter vervanging van onderdelen uit de groepen van Shimano en Campagnolo.
Nog een tip: Tiso cassettes van 123 gram
Meen je dat nu? Ik dacht laat ik eens een syntace voorbouw als ketting gebruiken!
Kijk eens BTP leuke lichte voorder, en naven(voornaaf geloof !!34!! gram)
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 01 Oktober 2005
Een Zipp sl handlebar van 168 gram (44cm) en een syntace 99gr stuurpen. En AX-lightness om maat gemaakte feste-combi
Dat zijn geen onderdelen ter vervanging van onderdelen uit de groepen van Shimano en Campagnolo.
Nog een tip: Tiso cassettes van 123 gram
Meen je dat nu? Ik dacht laat ik eens een syntace voorbouw als ketting gebruiken!
Kijk eens BTP leuke lichte voorder, en naven(voornaaf geloof !!34!! gram)
pas op! paaltje!