Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

FIETS oktober

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 07 okt 2005 21:09

Daar gaan we weer: te veel MTB en een grove spelfout in het artikel over de Dordogne (wel leuk trouwens, want ik heb er jaren gewoond en ga er nog steeds 6 weken per jaar naar toe): het is Perigord POURPRE (purper=kleur van wijn) en niet POUPRE, maar ja.......

Verder weinig dat mij interesseert. De Jan Janssen Magic is niet echt iets waar ik graag over lees, want ik had er eentje, een paar jaar terug, waarvan ik het achterwiel niet kon verwisselen zonder de achterband leeg te laten lopen.....

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 okt 2005 21:19

Ik heb nog niks ontvangen.
Alleen roepen dat t niks is dat dat ik m binnen 10 minuten uit heb heb ik in de vorige afleveringen al gedaan, ik zal nu wat constructieve feedback proberen te leveren
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4432
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 okt 2005 21:30

Wel gelezen dat ik veel te veel geld heb uitgegeven aan mijn polar cs200. volgens fiets kost die namelijk 59 euro heb ik er toch zeker 80 te veel betaald

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 07 okt 2005 21:35

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 07 Oktober 2005

Wel gelezen dat ik veel te veel geld heb uitgegeven aan mijn polar cs200. volgens fiets kost die namelijk 59 euro heb ik er toch zeker 80 te veel betaald

Zag ik vanmiddag voor 105 euro liggen, dus je hebt iig niet de scherpste prijs gehad.Wel een knullig foutje dan, 59 euro slaat natuurlijk nergens op.

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 08 okt 2005 12:21

Ook nog posiieve verhalen?
Ik vind de nieuwe lay-out wel aardig. Leuke bijlage trouwens. Overigens heb ik geen enkel bezwaar tegen MTB artikelen.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 08 okt 2005 13:50

>Ook nog posiieve verhalen?
Eigenlijk niet. Ik heb hem nog eens doorgelezen, maar er staat weer niets in dat mij interesseert.

Een verhaal over iemand die 4000 km in een stuk rijdt, lijkt mij meer een geval voor het maandblad voor Psychiatrie dan voor FIETS. Of moet het meest extreme gedrag beloond worden met een artikel? Wat moet de volgende doen om hier overheen te gaan: 10.000 km zonder te stoppen? Een maand lang de Mt. ventoux opracen?

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

suprabike
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 okt 2005 21:19

suprabike 08 okt 2005 14:40

Waarom lees je het tijdschrift FIETS überhaupt nog! Ik ben nog maar net op het forum en ik heb een aantal postings doorgelezen, maar ik geloof dat je zeer negatief bent. Toch elke maand FIETS blijven lezen en daarna je negatieve gevoelens op dit forum botvieren...!!! Dat schiet toch niet op!!!
Leuk trouwens de nieuwe lay out
 
Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven...

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 08 okt 2005 15:20

Waar vindt ik de bon (die ik mee zou moeten nemen naar de bike-motion) om in te leveren bij de fiets-stand?
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 08 okt 2005 15:50

 Zo, snel de meest interessante onderwerpen doorgelezen. De regenjacken test was interessant omdat hieruit blijkt dat sommige jacks tegen regen waardeloos zijn. Ja, die prijs van de Polar CS200 ......Het is onbegrijpelijk dat zulke fouten niet worden gezien bij een 'proofreading'. Als een redakteur die met fietsen- en onderdelen prijzen bekend is dat ziet staan dan moet er toch een lampje gaan branden! Wij als onnozele lezers zien dit toch ook direkt!
@ Richard Plugge:  Richard, je schrijft dat de nieuwe lay out weer wat beter leest. Dit is maar ten dele waar. Als oudere lezer met bril is b.v. de omschrijving van de fietstesten ,voor mij althans, bijna niet te lezen.  Ten eerste zijn de letters en cijfers veel te klein achter:  de Torsiestijfheid, vorkstijfheid, bracketstijfheid en stabiliteitsindex. Verder is de zwarte opdruk op de steenroodachtige achtergrond ongelukkig gekozen. Gebruik dan witte letters of een duidelijk contrasterende achtergrond. Zwarte tekst op roodachtige of blauwe achtergrond is een crime! De voordien gebruikte aanduidingen , zoals die balk vond ik persoonlijk duidelijker en begrijpbaarder. Verder ben ik wel content met de nieuwe opzet.
TIPS
Misschien kan een techneut eens wat aandacht schenken aan de voor- en nadelen van torsie-vork-bracketstijfheid en stabiliteits index. Wat betekenen die factoren voor zwaardere rijders ? Is de bracketstijfheid nu van grote invloed bij het sprinten of is dit juist de torsiestijfheid? Wat is het belang van de vorkstijfheid? En de ZIJDELINGSE vorkstijfheid?  Die wordt nooit gemeten maar schijnt wel van belang te zijn. Als die teveel meebuigt bij zwaar aanzetten of bij snelle afdalingen in bochten, wat zijn de gevolgen hiervan? Zwabberen ? Kortom, dit is wellicht wat voer voor komende uitgaven van FIETS!
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 08 okt 2005 16:00

>Waarom lees je het tijdschrift FIETS überhaupt nog!
Dat vraag ik mij ook af. Waarschijnlijk omdat ik vergeten ben het blad op te zeggen. Ik lees maar heel weinig artikelen meer in FIETS. Aangezien ik graag uitgebreide tests heb, lees ik liever TOUR of een franstalig blad.

> Ik ben nog maar net op het forum en ik heb een aantal postings doorgelezen, maar ik geloof dat je zeer negatief bent.
Over FIETS tegenwoordig wel, ja. Maar dat komt o.a. omdat ik geen feeling met het MTB gebeuren heb.

> Toch elke maand FIETS blijven lezen en daarna je negatieve gevoelens op dit forum botvieren...!!! Dat schiet toch niet op!!!
Waarom niet? Het zou niet opschieten als iedereen altijd positief zou zijn over het blad, want dan heb je geen discussie.

Have a nice day! "Happy little trees"

Positief genoeg zo?

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

suprabike
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 okt 2005 21:19

suprabike 08 okt 2005 16:42

De bon staat op blz 9, rechtsonderaan!!!
Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven...

suprabike
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 okt 2005 21:19

suprabike 08 okt 2005 16:44

@ Diogenes: maakt mij verder niet uit hoor...
Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven...

Plaats reactie