Quote: Origineel geplaatst door coulthard op 21 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Remon@ op 21 Oktober 2005Ik ben nu bezig geweest met de schoenplaatjes. Bij me linkerschoen staan de plaatjes recht. Bij me rechter schoen staan de plaatjes wat gedraaid. Ik had namelijk het gevoel dat me tenen te ver naar binnen stonden. Nu staan ze wat meer naar buiten. Het is wel iets minder gevoelig maar helemaal weg is het nog niet. (voor me gevoel stond ik gedraaid, beetje lastig uitleggen) Of raden julllie aan om beide schoenplaatjes recht af te monteren? Thanks Remon Ik heb mijn ene voet ook anders staan dan de andere. Daar is niks mee en bij veel fietsers het geval. Gewoon net zo lang proberen totdat je een goed gevoel hebt. Neem desnoods een immbus mee tijdens training en probeer het een en ander uit. Wel 1 ding tegelijk verstellen!
sorry maar de juiste benaming is inbussleutel
inbus
kramp!!
-
dutchflandrien
- Forum-lid
ik ben ook een gevoelig persoon op het gebied van krampen,
maar om daar iets aan te doen is er denk ik maar een oplossing, trainen,trainen
maar om daar iets aan te doen is er denk ik maar een oplossing, trainen,trainen
RIDLEY the speed weapon
Je stelt je schoenplaatjes het beste zo in:Je steekt je voeten in je schoenen, en voel dan waar de bal van je voet is... op de schoenplaatjes opzij staat een streepje!!!(dat streepje op het schoenplaatje komt overeen met de as van de pedaal)Zet de schoenplaatjes los op je schoen. Je steekt je voet weer in de schoen en voelt dan waar de bal van de voet in de schoen zit, dan pakte ik een stukje plakband en plakte deze op de buitenkant van de schoen. Daarna deedt ik mijn schoenen uit, schroefde het schoenplaate erop, zodat de beide streepjes en plakband overeen kwamen... Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo goed in mijn schoenen gestaan op de fiets.. (let er wel op dat als je kracht brengt, je schoen niet staat op de grond zoals op de fiets, dus kruip dan eerst even op de fiets, en kijk hoe je kracht zet en hoe je schoen tov je pedalen staat)
Mijn Canyon Ultimate CF
http://www.veloplus.ch/pdf/fachinformat ... 5311.pdfIk heb het nog effen opgezocht, en hier is de site...Ik had het niet van deze site gehaald maar van een andere die ik van iemand had gekregen. Maar die bestaat helaas niet meer.
Mijn Canyon Ultimate CF
Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 20 December 2005
dit lijkt me wel een goede methode, maar zit dit streepje op alle schoenplaatjes?Ik heb namelijk Shimano Spd-SL (met gele pontons)
dat weet ik niet, op look in ieder geval wel!En je voelt het verschil als je rechtstaat op de trappers!:d:dMaar zet best het 1 mm meer naar achter.... je voelt wel wat het beste is.
dit lijkt me wel een goede methode, maar zit dit streepje op alle schoenplaatjes?Ik heb namelijk Shimano Spd-SL (met gele pontons)
dat weet ik niet, op look in ieder geval wel!En je voelt het verschil als je rechtstaat op de trappers!:d:dMaar zet best het 1 mm meer naar achter.... je voelt wel wat het beste is.
Mijn Canyon Ultimate CF
Misschien dat het zinvol is met een ander soort pedaal te gaan fietsen. Ik zelf ben "verplicht" overgestapt naar Time. Reed hiervoor met diverse andere systemen die bij mij telkens knieklachten veroorzaakte. Misschien een aanrader om een een systeem te gebruiken waar toch enige beweging van de voet t.o.v. pedaal mogelijk is.
Een andere optie is om eens te gaan stoeien met schoenen. Mijn ervaring is dat de ene schoen de voet meer aan de binnenzijde ondersteunt, de andere meer aan de buitenzijde. Dit kan leiden tot een andere bewegingsuitslag van het gehele been, wat aanleiding kan zijn voor knie/ heup/ spierklachten.
Ik zelf heb om de plaatjes optimaal onder mijn schoenen gekregen een paar ouderwetse toeclip-pedalen gebruikt. Gewoon een uurtje gaan fietsen zonder plaatjes onder de schoen en je krijgt vanzelf een prima afdruk van de schoen op de pedaal. Met enig simpel meetwerk kom je zo tot een ideale afstelling waarbij het heel goed mogelijk is dat de ene voet anders geplaatst is dan de andere voet. Dit is heel natuurlijk; een mens heeft een verschil tussen de linker- en rechterzijde.
Een andere optie is om eens te gaan stoeien met schoenen. Mijn ervaring is dat de ene schoen de voet meer aan de binnenzijde ondersteunt, de andere meer aan de buitenzijde. Dit kan leiden tot een andere bewegingsuitslag van het gehele been, wat aanleiding kan zijn voor knie/ heup/ spierklachten.
Ik zelf heb om de plaatjes optimaal onder mijn schoenen gekregen een paar ouderwetse toeclip-pedalen gebruikt. Gewoon een uurtje gaan fietsen zonder plaatjes onder de schoen en je krijgt vanzelf een prima afdruk van de schoen op de pedaal. Met enig simpel meetwerk kom je zo tot een ideale afstelling waarbij het heel goed mogelijk is dat de ene voet anders geplaatst is dan de andere voet. Dit is heel natuurlijk; een mens heeft een verschil tussen de linker- en rechterzijde.