Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Voorvork monteren

littlekermit
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2005 10:45

littlekermit 27 okt 2005 10:52

Ik heb gisteren mijn voorvork van mijn mountain bike gedemonteerd en krijg ze niet meer goed gemonteerd.
Het is een vaste voorvork van een MTB Thompson ongeveer 6 jaren oud. Volgende onderdelen zitten erin : boven en onder kogelring, dan heb ik een stalen vlakke ring +- 4mm hoog, een stalen conische ring +- 4mm hoog en een kunststof conische ring +- 8mm hoog. Ik heb geen idee meer welke boven of onder moeten komen en in welke volgorde?
Wie kan mij helpen?

arjanhkc
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 okt 2005 00:25

arjanhkc 28 okt 2005 20:55

Beste,
De stalen conische ringen moet onder, de kunstof conische moet boven(op zijn kop als het ware) en daarboven de vlakke stalen ring.
Tip: kijk of de lagers niet te veel ingesleten zijn en of er geen putjes in de conussen zitten. Indien ja, dan kan je het beste dat vervangen(inclusief de lagers). Verder alles goed invetten en netjes afstellen.

bolleboris
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2006 19:55

bolleboris 21 dec 2006 20:12

volgens mij bestaat er al een topic over het monteren van een voorvork
kijk eens bij zoeken

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 dec 2006 21:42

balhoofd is het toverwoord in deze:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=3
Ik weet echter niet of jij een zelfde type heb, ik word niet echt wijs van je omschrijving.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 22 dec 2006 12:35

Als je niet meer weet wat boven en onder moet komen, dan wordt het moeilijk natuurlijk. Die maten kunnen verschillend zijn zonder dat 't met het blote oog te zien is. Proberen maar, je kan geluk hebben. 

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 23 dec 2006 10:58

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 December 2006
balhoofd is het toverwoord in deze:http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... sition=3Ik weet echter niet of jij een zelfde type heb, ik word niet echt wijs van je omschrijving.



Hoe staat het trouwens met je project? Jammer dat je topic niet verder groeit!

Plaats reactie