Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Broekenvet

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 16 mar 2006 13:19

Het is volgens mij ook wat coulthard zegt, als je maar goed op je fiets zit en stil zit is er niks of weinig aan de hand. Ik gebruik zelf alleen broekenvet in de winter voor hte MTBen. Omdat je veel uit je zadel komt (en dus veel beweging) en het weer ervoor zorgt dat je huid schraal wordt. Door de je kont / liezen enigszins vet te houden heb je dan geen last meer. Tegen beschadigd zitvlak kan trainen ook wel eens helpen. Zorg ervoor dat je al wat kilometers gewend bent en dus niet zomaar ineens 100km gaan fietsen zonder spek op de kont
M@zzel

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 16 mar 2006 16:15

Quoten: Origineel geplaatst door twijfelaar op 27 Oktober 2005

Voor de mensen met een open kont...

Bestaan er dan ook mensen met een dichte kont?
Afbeelding

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 16 mar 2006 19:07

Staat het zadel niet te hoog? Is het zadel voor jou wel geschikt? Er zijn smalle zadels en brede zadels. Ik bedoel natuurlijk niet zo'n bromfietszadel met een schapenvachtje erover maar er zijn wel degelijk grote verschillen in racefiets zadels.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 17 mar 2006 07:35

assos chamois crème  is heel goed

bertdevries
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:28

bertdevries 17 mar 2006 12:01

Aan Beukje en Fast4Ward>> Ik moet bekennen dat ik inderdaad sinds een paar weken op een nieuw BBB zadel fiets. Daarvoor een San Marco. Maar met het laten monteren van nwe banden (Schwalbe) heb ik tevens gekozen voor een nw zadel (de BBB). Op zich is dit zadel prima, totaal geen problemen, zit goed, dempt goed, comfort genoeg, behalve dan vorige week dat schrijnen, wellicht dat het te maken heeft met inrijden en wennen van en aan het nwe zadel. Het aantal training km's staat er verder los van, ik fiets nu weer een jaar serieus, elke week 100 / 125 km.
 

Plaats reactie